Forfatter Emne: DMC Bronzekursus.....det burde alle gøre...nye som garvede...  (Læst 5444 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bing

• Søndagskører
  • **
Sv: DMC Bronzekursus.....det burde alle gøre...nye som garvede...
« Svar #15 Dato: April 26, 2010, 08:51:01 pm »
Tak for sidst....  :thumbsup: :respekt:

I lige måde... altid skægt at se en anden, der kører kiloSVin 8)

Christina: Tak for super instruktion - men jeg tror vidst i instruktører fik jeres roser under evalueringen :D I forstår at hjælpe kursisterne, og det er heller ikke sidste gang jeg kommer ned og sender jer ud efter (kørende) kegler :mrgreen:

Ja, det er (næsten) pinligt at stå og modtage al den ros :mrgreen:
... men det bedste er jo, at I får så meget ud af det. Det er sq derfor, at man gider bruge så meget tid på kurserne. Og pga. den supergode stemning, der altid er.
Christina R.

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #16 Dato: April 26, 2010, 11:08:56 pm »

Hvis du mener alle jer trackday-kørere der helt sikkert har vildt meget routine, så er svaret vel ja? Øvelser med bildøre der svinger op og den "lokale børnehave" hopper ud på vejen, det tror jeg de fleste vil få noget ud af  :) Hvis ikke det gør for ondt på stoltheden ;)

(Og ja, bilister/børn/hunde/etc vil også få noget ud af kurset, så de kan lære at lade være med at køre/løbe/springe ud foran os :brok: )

(B2 er lige seriøs en stund)
True !
Jeg lærte en helvedes masse om undvigeteknik på banedage med VFR & Blackbird-klubberne, da især solsortene havde det med at gå i panik, og bremse inden svingene (Vi måtte IKKE overhale)

Dag et, var ikke der derfor ikke noget nyt i , MEN det var godt at kunne øve det i fred og ro.
For dem der kom uden erfaring, kunne der øvelse for øvelse ses kæmpe fremgang  :thumbsup:

Dag to kom der mere kød på, med kombinerede øvelser, og overraskende momenter.
Det var en FED dag, hvor man virkelig fik lov at lege med hårde opbremsninger og undvigemanøvre.

Jeg mener virkelig at alle bør tage kurset mindst en gang !!
Med daglig hjem-job-hjem kørsel på Køgebugt motorvejen og banedage, prøvede jeg ikke noget jeg ikke havde været udsat for før.
MEN på kurset sker det igen, igen og igen under sikre forhold, så det ER en bonus selv for den erfarne.

... men det bedste er jo, at I får så meget ud af det. Det er sq derfor, at man gider bruge så meget tid på kurserne. Og pga. den supergode stemning, der altid er.

Og det er der faktisk rigtigt mange der er (eller bør) være glade for  :respekt:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #17 Dato: April 27, 2010, 06:06:42 am »
For et par år siden var der stort set kun SV'ere med på Bronzekursus, og nogle fik mere ud af det end andre. Eller måske rettere: mere end de havde regnet med. Ole røg af og brækkede kravebenet, og Jesper Jensen kunne ikke holde fingrene i egen sovepose og har idag to børn med Helle Merete   :tie:

Det er faktisk præcis 4 år siden :) - Og heldigvis så valgte HM at kravle over til min sovepose - måske var det fordi at du Niller lå og snakkede om Penis-ringe?

Men ja, vi har idag 2 små dejlige SV-tøser som hjuler rundt på deres plastik-motorcykler..

Så jeg fik en masse ud af det - både mht. MC og andre "goder"
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #18 Dato: April 27, 2010, 11:20:27 am »
Nemmerli !

Men formanden har truet med en hel masse, hvis jeg blev ved med at minde "nogen" om deres lille ...... flyvetur.
Så jeg siger ikke noget  :innocent:

Grrrr.... Jeg får ALDRIG lov at slippe, gør jeg? :)

Nope  :mrgreen:

Men du kan jo prøve med bestikkelse, nu trusler har fejlet i årevis  :wink:
ØØHHH......... var der ikke noget med een der røg på røven EFTER et kursus  :mrgreen: :mrgreen:
Jeg mener bestemt det var Hr.B2  :lmao:
Kan godt ha været Ken der havde forummet fra start :undecided: det var tilbage i 2004
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Mormad

• Roadracer
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
« Svar #19 Dato: April 27, 2010, 12:18:58 pm »
Så er jeg meldt på kurset i Tune i maj. Er der andre herfra, der skal med der?
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
    • B2's Galleri
« Svar #20 Dato: April 27, 2010, 12:35:08 pm »

ØØHHH......... var der ikke noget med een der røg på røven EFTER et kursus  :mrgreen: :mrgreen:
Kan godt ha været Ken der havde forummet fra start :undecided: det var tilbage i 2004

Hvis du med EFTER mener 5 år = 2009, så ja  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #21 Dato: April 27, 2010, 01:21:29 pm »

Works for me!!  :mrgreen:

:loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
    • B2's Galleri
« Svar #22 Dato: April 27, 2010, 06:03:29 pm »

Works for me!!  :mrgreen:

:loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser: :loser:

Flet næbet !  :club:
Og se at få den gaffel monteret  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
156.335 Km + ?

T. Brun

• Roadracer
« Svar #23 Dato: Maj 02, 2010, 01:40:44 pm »
Så er jeg meldt på kurset i Tune i maj. Er der andre herfra, der skal med der?

Jep.

Tager lige en opfriskning.
Min hjerne har det med at fortrænge ting, så tænkte at jeg sikkert kunne lære noget disiplin igen  :innocent:
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool