Forfatter Emne: Vanvittig tråd på mcg  (Læst 4248 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rasmus S

• Roadracer
Re: Vanvittig tråd på mcg
« Svar #15 Dato: Februar 12, 2008, 08:05:13 pm »
Ja så er tråden sådan læst i store træk... Og jeg er enig i, hvad de andre på mcg skriver. Hvad skal det gøre godt for at knægten skal lave sådan et "stunt"? Og starte med at købe sådan en cykel...

Hvorfor skal de unge mennesker bare have lov til sådan noget? Jeg fik først lov til at købe mc for mine forældre som 21 årig, og ikke fordi jeg er bange for mine forældre, men pga. respekten jeg har for dem, og det mener jeg ikke de yngre mennesker har længere.
Jeg tror/mener det er forældrenes skyld, en fejl i opdragelsen. Men det er min mening...

Og hvad jeg finder mest frastødene, er at forældrene selv kører MC, så burde de da være de første til at trække grænsen for knægten! Igen blot min mening

Vil du ikke godt lige skære det ud i pap for mig. Hvad er det han gør der er så forfærdeligt ?

Forfærdeligt? Knægten har jo ikke noget forhold til penge?... Han regner med at låne 80% af pengene i banken. PT er har han regninger for 200kr pr md. skriver han.
Hvor langtid vil det ikke tage ham, at betale det beløb tilbage? Han starter som 17 årig med at sætte sig i gæld resten af hans liv... Der bør forældrene træde ind, og fortælle ham hvordan livet er når man bliver 18, og flytter hjemmefra på et tidspunkt...  :club:

Hvis ikke det er forfærdeligt, så ved jeg ikke hvad det er... Penge betaler trods alt vores mad, og husly. Kort sagt vi leve for dem, men det skal jeg helt sikkert ikke belære dig om  :blink:
Det er blot en af de ting jeg syntes er helt hen i vejret

Det har jo overhovedet ikke noget med sagen at gøre. Manden stiller et spørgsmål ang. forsikring. Hvordan mener du at du så er i din gode ret til at begynde at snage rundt i hans økonomi?
Noget helt andet er, at havde han nu været 19 eller 20 så havde den tråd aldrig udviklet sig på den måde. Jeg synes det er noget svineri som folk opfører sig i den tråd. Mere fordømmende mennesker skal man sgu lede længe efter.

Ja han spørger indtil forsikringer... Og at han ikke kan forstå han skal betale fuldpris. Selvom han er 17 og vil eje noget, som koster 200K og som forsikringsselvskaberne ser som en fuldblodsracer.

I værste situation kan det ende med at han kører en ihjel på den, fordi han ikke indså at han ikke kunne magte den... Så selvom at den bliver droslet til 34 hk, så kan 130 km/t også godt dræbe.

Jeg snager ikke i hans økonomi?! Det er tal han selv har opgivet om sig selv, på et offenligt forum...

Men hvordan kan du få det til at hænge sammen, og syntes det er en fin ide???

Det er da ikke en opdragelse at lade sine børn låne 200K som 18 årig...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Damage

• Gæst
« Svar #16 Dato: Februar 12, 2008, 08:11:05 pm »
17 år og den første mc skal være en ZX10R...han er et mønster eksempel på at statistikken om unge mellem 18-21 år laver totalt mange skader
og han er også et mønster eksempå på hvorfor reglen med de 34 hk er kommet. Jeg synes det er en god regel, vi mangler bare at den også gælder
for biler (selvfølgelig ikke med 34 hk, men noget tilsvarende).
Med hans erfaring skal man nok også lige tænke på at han også kan være til stor fare for ALLE ANDRE i trafikken.  :dead:

Kan det da ikke være ligegyldigt om det er den ene eller den anden cykel han drosler ?
Hvorfor er det så farligt at køre på en zx10'r med 34hk?

Jo...ZX10R, CBR1000RR, R1 osv. men sammenlignet med eks. en Hornet, Fazer eller SV650 så er der altså stor forskel.

En ZX10R lægger jo op til race, hurtige sving osv. og det synes jeg er fint nok...bare ikke når man har erfaring som en 17-18 årig, og hvis man
læser lidt statistik så er denne gruppe meget udsat pga. den manglende erfaring og til tider manglende respekt for andre i trafikken.

Men jeg er enig i at man selvfølgelig ikke skal svine nogle til i et forum, og på det punkt er svrider.dk rigtigt godt.  :)

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #17 Dato: Februar 12, 2008, 09:44:47 pm »
200k for en begyndermc , jeg tør slet ikke tænke på forsikrngsprisen. :shock: 40 til 50k  om året er nok et realistisk bud, afskrivning, afdrag, forsikring service,diverse vil koste mere end hans løn. (skriver han har 7000 pr mdr.) det er ikke sandsynligt at han nogensinde for købt maskinen.
personligt synes jeg han er uden for pædagorisk rækkevidde, men det indhenter ham nok når regningen kommer :)
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Jensen Danmark

• Plastikrocker
« Svar #18 Dato: Februar 12, 2008, 10:48:08 pm »
Citér
Ja han spørger indtil forsikringer... Og at han ikke kan forstå han skal betale fuldpris. Selvom han er 17 og vil eje noget, som koster 200K og som forsikringsselvskaberne ser som en fuldblodsracer.

I værste situation kan det ende med at han kører en ihjel på den, fordi han ikke indså at han ikke kunne magte den... Så selvom at den bliver droslet til 34 hk, så kan 130 km/t også godt dræbe.

Jeg snager ikke i hans økonomi?! Det er tal han selv har opgivet om sig selv, på et offenligt forum...

Men hvordan kan du få det til at hænge sammen, og syntes det er en fin ide???

Det er da ikke en opdragelse at lade sine børn låne 200K som 18 årig...

Hvorfor er en zx10'r med 34hk sværere at magte end en hvilken som helst anden mc med 34 hk?

Der bliver stillet et specifikt spørgsmål ang. finansiering af cyklen, og det vælger han at svare på. Måske ikke så smart på et forum, men hvorfor skal han bedømmes på det midt i det hele?

Jeg får det til at hænge sådan sammen: Det er pisse ligegyldigt hvilken maskine han starter på, da den under alle omstændigheder ikke får mere end 34hk. Og hvordan han vil betale den er en sag mellem ham og hans bank. (de låner ham jo nok ikke 180.000,- pga. hans charmerende væsen)

Som 18 årig er man fuldt ud i stand til at tage konsekvenserne af ens egne handlinger og beslutninger. Hvis mor og far stadig skal holde én i hånden i den alder, ja SÅ er der sgu gået noget galt i opdragelsen. Man kan rådgive sine børn når de er fyldt 18, men man kan altså ikke bestemme over dem længere. (burde heller ikke være nødvendigt)
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Jensen Danmark

• Plastikrocker
« Svar #19 Dato: Februar 12, 2008, 10:50:39 pm »
17 år og den første mc skal være en ZX10R...han er et mønster eksempel på at statistikken om unge mellem 18-21 år laver totalt mange skader
og han er også et mønster eksempå på hvorfor reglen med de 34 hk er kommet. Jeg synes det er en god regel, vi mangler bare at den også gælder
for biler (selvfølgelig ikke med 34 hk, men noget tilsvarende).
Med hans erfaring skal man nok også lige tænke på at han også kan være til stor fare for ALLE ANDRE i trafikken.  :dead:

Kan det da ikke være ligegyldigt om det er den ene eller den anden cykel han drosler ?
Hvorfor er det så farligt at køre på en zx10'r med 34hk?

Jo...ZX10R, CBR1000RR, R1 osv. men sammenlignet med eks. en Hornet, Fazer eller SV650 så er der altså stor forskel.

En ZX10R lægger jo op til race, hurtige sving osv. og det synes jeg er fint nok...bare ikke når man har erfaring som en 17-18 årig, og hvis man
læser lidt statistik så er denne gruppe meget udsat pga. den manglende erfaring og til tider manglende respekt for andre i trafikken.

Men jeg er enig i at man selvfølgelig ikke skal svine nogle til i et forum, og på det punkt er svrider.dk rigtigt godt.  :)

Husk nu lige på at den STADIG kun får 34hk. Så den lægger sgu nok ikke op til meget som enhver anden maskine ikke gør. Nærmere tværtimod.
« Senest Redigeret: Februar 12, 2008, 10:55:31 pm af Jensen Danmark »
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Jensen Danmark

• Plastikrocker
« Svar #20 Dato: Februar 12, 2008, 11:01:27 pm »
Men bare lige for at få det på det rene:

Jeg mener på ingen måder at den beslutning han har taget er den rigtige.
Jeg synes bare at den tråd kørte helt af sporet allerede med det første svar han fik. Og det burde en HA inde på mcg have rettet op på for længe siden. Jeg synes det er så ringe at HA selv deltager i debatten i stedet for at bringe tråden ind på det oprindelige spørgsmål igen.

Angående det med pengene:

Der BURDE hans familie gå ind og rådgive ham og hans pengeinstitut SKAL gøre det. Men det hører heller ikke til i den tråd.

GSX-R 750 K7 baneged

Lasse1982

• Sandt SVin
« Svar #21 Dato: Februar 13, 2008, 08:32:53 am »
Men bare lige for at få det på det rene:

Jeg mener på ingen måder at den beslutning han har taget er den rigtige.
Jeg synes bare at den tråd kørte helt af sporet allerede med det første svar han fik. Og det burde en HA inde på mcg have rettet op på for længe siden. Jeg synes det er så ringe at HA selv deltager i debatten i stedet for at bringe tråden ind på det oprindelige spørgsmål igen.

Angående det med pengene:

Der BURDE hans familie gå ind og rådgive ham og hans pengeinstitut SKAL gøre det. Men det hører heller ikke til i den tråd.

helt enig.

Det er jo hans eget valg. Og det så er et fornuftigt valg kan altid diskuteres.
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)