Forfatter Emne: Solbriller?  (Læst 3980 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rasmus S

• Roadracer
Re: Solbriller?
« Svar #15 Dato: Juni 07, 2008, 11:49:53 am »
Citér
Citat
Dog uden anti refleks ting, det der tager "vandet" i dalene på vejen, når det er rigtig varmt. Kan sgu ikke huske hvad det hedder...
Citat
Når de er polariseret, kan du ikke se tallene i instrmentbordet, med mindre du holder hoved i en akavet stilling.

Lige præcis det ord jeg var ude efter.. Polariseret 
Mine gamle Ray Ban var med polariseret glas, synes nu ikke jeg havde problemer med at speedometeret...
Anyway, jeg ville helt klart gå efter Ray Ban...   

Citér
Det er fordi du har analog speedo. Men os med digital, forsvinder talene med polarid briller

Havde dem nu osse da jeg kørte på FZ6'eren. Den er med digitalt display, og der var ingen problemer....
Men det kan selvfølgelig være anderledes på Sv'eren...
Okay, ja jeg ved bare at når jeg har de polarid biller på, som jeg bruger når jeg fisker. Så kan jeg ikke se noget som helst, af nogen form for digital. Og det er lige fra speedometere, til skærme ved dankort automaterne
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #16 Dato: Juni 07, 2008, 12:06:52 pm »
Jeg har også polariseret glas i mine solbriller og har heller ikke haft problemer med at se digital-displayet, hverken på SV'eren eller CBR'en. Men der findes jo flere forskellige typer polariseret glas, så forklaringen kan måske ligge der. Det er da i hvert fald noget man så skal være opmærksom på når man vælger solbriller.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #17 Dato: Juni 07, 2008, 05:13:25 pm »
Til mc bruger altid nogle beskyttelsesbriller af mærket SWISS ONE, de fås med flere forskellige farver glas, spejl og alt muligt. De sidder godt i hjelmen, og det vigtigste: DE SPLINTRER IKKE ved et evt styrt.

Koster omkring en halvtredser i en sikkerhedsbutik +moms

f.eks her:
http://www.arsima.dk/default.asp?toppkt=10

De blev bl.a testet i touringnyt for et års tid siden.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Crackhead

• Plastikrocker
    • MCG
« Svar #18 Dato: Juni 08, 2008, 03:53:09 pm »
Gør dig selv den tjeneste at prøve et par Serengeti. Man kan få dem med flere slags glas, men det som hedder "Driver's Polarized" er mit foretrukne. Det er med farveskift efter lyset, og med en kanongod polaroidsering. De koster godt nok lidt mere end 2000, men det er blandt de bedste og mest behagelige solbriller i verden. Plus ridsefrit glas og naturligvis splintrefri.

Havenissen

• Sandt SVin
  • Havenissernes Befrielsesfront
« Svar #19 Dato: Juni 09, 2008, 09:59:26 am »
Gør dig selv den tjeneste at prøve et par Serengeti. Man kan få dem med flere slags glas, men det som hedder "Driver's Polarized" er mit foretrukne. Det er med farveskift efter lyset, og med en kanongod polaroidsering. De koster godt nok lidt mere end 2000, men det er blandt de bedste og mest behagelige solbriller i verden. Plus ridsefrit glas og naturligvis splintrefri.

Jeg kunne ikke være mere enig. Har selv købt solbriller for et par uger siden, og endte op med et par Serengeti. Var egentlig på udkig efter et par Ray-Ban, men da jeg fik et par Serengeti på var der absolut ingen tvivl om hvad det skulle være! Det er ikke verdens billigeste solbriller (mine kostede 1900) men hold fast de er gode. Det største problem ved dem er nærmest at man ikke har lyst til at tage dem af igen.
Havenissen AKA Mads Peter
Sort SV650N K5

sv1000sk4

• Plastikrocker
  • stay loud - stay proud
« Svar #20 Dato: Juni 10, 2008, 08:52:38 pm »
 :respekt:
til HAvenissen og TOPDOLLARNICESUPERBRILLEN
SERENGETTI,
Jeg har haft Rayban og meget andet godt, men mine Serengetti slår alt.
Find den brille, du kan lide og køb den på EBAY.COM så sparer du ca. 40% når afgift told o.s.v. er betalt.

SV1000SK4 sølvgrå, hugger, seat cowl,  fuldkåbe, stålarmerede bremseslanger, db kåbeglas, PCIII usb, Yoshimura TRS titanium bolt on.
NY KÆRLIGHED: Ducati 999

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #21 Dato: Juni 13, 2008, 04:40:43 pm »
hvor tænker jeg altid Tom Cruse og Top gun når jeg hører "ray ban",  :lmao:
jeg er glad for mine Slazenger når jeg kører  madkassen, ellers er det spejlvisir.
(begge dele kan erhverves for under 2000 :)
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr