Forfatter Emne: Lyskryds  (Læst 6307 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
Re: Lyskryds
« Svar #15 Dato: Juni 07, 2008, 11:06:46 pm »

nu er det nok mere et spørgsmål om at have noget mere "jern" imellem benene, køb et kilosvin og det vil aldrig ske.......
Ja det er rigtigt, de har ikke noget med vægten at gøre. Der ligger en sløjfe i asfalten, den reagerer på induktive ændringer. Der skal altså noget metal hen i nærheden for at give udslag.

Hvor lidt/meget er så et spørgsmål om justering af følsomheden.
(der står en boks i hjørnet af hvert kryds, åben den og drej bare lidt på noget, og se så om det virker :mrgreen:)

Nemli´ ja, det er en induktiv føler - den reagerer på et stykke metal, som passerer over den.
Jern er det bedste emne, men alu kan lige gå an.
Vægten har intet at sige !
En kapacitiv føler kan måle en masse (på den fyldige måde), men den kan heller ikke måle vægt, så den bruges kun i automatiske produktionsanlæg.

Men indrømmet, det er pisseirriterende at holde dér, og der sker bare ikke en skid.
Prøv evt. at sætte modellen i frigear, så skifter lyset straks, og du må mosle den i gear igen med det samme - det virker for mig  :lmao:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

pingo

• Sandt SVin
« Svar #16 Dato: Juni 08, 2008, 11:58:11 am »
Jeg har oplevet det ene del gange, især i to kryds: I T-krydset ved strandvejen og maglemosevej, når man kommer fra maglemosevej om aftenen(Der løber jeg hen og trykker på knappen, selv om jeg føler mig som en idiot, for jeg tør sgu ikke køre ud i et T-kryds for rødt), og så i IKEA-krydset ude i gentofte.. Jeg har klaget over det, men det er ikke blevet bedre.

Som andre er inde på, det er nogle induktive ændringer. Da jeg var i praktik tilbage i 8. klasse(Ja, det er små 10 år siden), var jeg med ude og lægge de der spoler ned. Når du smider noget metal ned i spolerne(som fx hvis en bil, eller til mindre grad, en mc kører over), ændres selvinduktansen, og det kan måles over i kassen :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

kim r

• Plastikrocker
« Svar #17 Dato: Juni 08, 2008, 12:47:01 pm »
Tror ski slet ikke vi har den slags avancerede lyskryds her i jylland, når alle køerne, gyllevognene og ænderne er væk kører vi bare :lmao:

Bageren

• Roadracer
  • Gul SV650S 2002
« Svar #18 Dato: Juni 10, 2008, 11:02:15 am »
Har selv oplevet det samme i Herlev Hovedgade/Ringvejen, Jyllingevej/Ringvejen og i Fabriksparken/Smedeland. :-/
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #19 Dato: Juni 10, 2008, 12:33:50 pm »
BMW sælger sådant en elektronisk dims man kan montere på cyklen
så skulle man blive registreret som en stor PKW!
Om den virker???
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Rask

• Sandt SVin
« Svar #20 Dato: Juni 10, 2008, 12:59:08 pm »
Tror ski slet ikke vi har den slags avancerede lyskryds her i jylland, når alle køerne, gyllevognene og ænderne er væk kører vi bare :lmao:

X 2 - og der er også fri hastighed mange steder....  8)
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #21 Dato: Juni 11, 2008, 04:40:43 pm »
hmmm for meget plast og alu? :undecided: jeg har kun prøvet det i bil. ikke speielt fedt at måtte køre over for rødt.
Mener faktisk at der er en regel ang. at man må køre over hvis man med tror at det er defekt. (et par min højest)
Er sku lidt surt at holde 6 timer til den første bil kommer i et industrikvater :hand:
check lige den her  http://www.cyclecolor.com/id47.htm
« Senest Redigeret: Juni 13, 2008, 09:34:55 pm af kent »
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr