Forfatter Emne: Ja så er det galt igen RIP.  (Læst 4101 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Pyrotek

• Roadracer
  • Nu med underseat Exhaust
Gul SV 650S K5

Rasmus S

• Roadracer
Re: Ja så er det galt igen RIP.
« Svar #1 Dato: Juni 09, 2008, 07:19:10 pm »
Trist. Det viser bare at selvom man passer sig selv, og kører for stærkt, kan de stadig gå galt ved at modkørende fejlbedømmer ens hastighed.

Men det med at vidner sige, at motorcyklisten ikke kørte under 200 km/t giver jeg ikke en meter for... Der dannes ofte en bedømmelse af hvor hurtig det går, blot ved lyden...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #2 Dato: Juni 09, 2008, 08:09:34 pm »
Vel er det trist.
Når man ser billeder af bilen, så kan man godt se, at der virkelig har været tryk på.
Bilen har sikkert kørt +100 under overhalingen, og mc´en "lidt" mere.
Det er en fed vej fra Åbybro til Thisted med lækker asfalt og gode oversigtsforhold, og den kan inspirere både bilister og mckørere til mere end de tilladte 80 km/t.
Hvis begge førere har været lige forhippede på at nå på job i tide, så har de sikkert begge haft del i skylden.
Den ene kan så fortryde, den anden kan desværre ikke længere ... :thumbsdown:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #3 Dato: Juni 09, 2008, 08:42:58 pm »
Det må snart være på tide med en lovgivning til de kære journalister ......

Udtagelser om skyld eller årsager .... som ikke er underbygget af konkrete data fra Havarikommisioen IKKE må skrives .... lige som man heller ikke skriver om hvem der er morder når en retssag verserer !

:club:

PS. Stadig dumt at kører ud foran en MC'er UANSET hvor hurtigt den kører ... stakkels knægt !
« Senest Redigeret: Juni 09, 2008, 09:05:55 pm af Banditten »
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

pingo

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Juni 09, 2008, 08:54:05 pm »
Tjah, det er jo et spørgsmål, om i vil tro på hvad folk bedømmer, eller om i vil tro på det i selv mener skete..

Der er ret mange motorcyklister der er lige så hurtige("haha") til at dømme billisterne for at tage fejl af hastighed og vigepligt, som der er billister til at dømme motorcyklister for at køre hassarderet og for hurtigt.

Det er et faktum at mange mc'er kører for hurtigt, men det er også et faktum at mange billister ikke overholder deres vigepligt, men generelt er folk for hurtige til at dømme hinanden. Så lad os bare være kede af at der er en der er død, og vente med at dømme til der kommer en saglig konklusion.
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Kenny

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Juni 09, 2008, 08:59:22 pm »
Ævvvvvvvvvvvvvvv  :dead: :dead: :dead:

AHEP

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Juni 09, 2008, 09:39:25 pm »
R.I.P. :cry:
Anders
Suzuki GS500E 96

jesper

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: Juni 09, 2008, 11:04:54 pm »
SV 1000s K3 sølv Xenon 6000K

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Juni 09, 2008, 11:17:54 pm »
Tjah, det er jo et spørgsmål, om i vil tro på hvad folk bedømmer, eller om i vil tro på det i selv mener skete..

Der er ret mange motorcyklister der er lige så hurtige("haha") til at dømme billisterne for at tage fejl af hastighed og vigepligt, som der er billister til at dømme motorcyklister for at køre hassarderet og for hurtigt.

Det er et faktum at mange mc'er kører for hurtigt, men det er også et faktum at mange billister ikke overholder deres vigepligt, men generelt er folk for hurtige til at dømme hinanden. Så lad os bare være kede af at der er en der er død, og vente med at dømme til der kommer en saglig konklusion.
X 2.............. R.I.P. uanset skyld  :(
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

bumblebee

• Søndagskører
  • **
  • I Do It With Twins
« Svar #9 Dato: Juni 09, 2008, 11:52:00 pm »
R.I.P.

draugluin

• Søndagskører
  • **
« Svar #10 Dato: Juni 10, 2008, 12:13:30 am »
Jeg synes da godt nok at det først og fremmest er den overhalende part, der er ansvarlig for at kunne gennemføre sin manøvre på forsvarlig vis. Det indebærer også at tage hensyn til at de modkørende ikke nødvendigvis overholder hastighedsgrænsen, på samme måde som med vigepligt. Jeg har derfor opdateret statistikken i dokumentationstråden med et point til bilerne, selvom mc'en kørte "200km/t".

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #11 Dato: Juni 10, 2008, 06:34:53 am »
Jeg synes da godt nok at det først og fremmest er den overhalende part, der er ansvarlig for at kunne gennemføre sin manøvre på forsvarlig vis. Det indebærer også at tage hensyn til at de modkørende ikke nødvendigvis overholder hastighedsgrænsen, på samme måde som med vigepligt. Jeg har derfor opdateret statistikken i dokumentationstråden med et point til bilerne, selvom mc'en kørte "200km/t".

Jeg takker for indlæget i dokumenttråden, men er ked af at hver gang der kommer en ny er der en familie der sidder tilbage med et tomrum hvor der plejer at være en mcer. :(
 Hvis man man kører hvad der står på skiltene har andre trafikanter en mulighed for at vide hvor stærkt man kommer, kører man dobbelt så stærkt er der meget stor sandsynlighed for at blive overset. Her gik det desværre galt. :cry:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

fldahl

• Roadracer
  • the devil made me do it...
« Svar #12 Dato: Juni 10, 2008, 09:04:14 am »
Trist. Det viser bare at selvom man passer sig selv, og kører for stærkt, kan de stadig gå galt ved at modkørende fejlbedømmer ens hastighed.

Det er pisseærgerligt. Og jeg føler med de efterladte.

Men når det så er sagt - og vi antager at gutten faktisk har kørt 200 km/t - så har han selv haft et stort medansvar. Man sætter i den grad sit liv på spil når man leger hasard med 200 på landevej. Og ikke bare sit eget, men også sine medtrafikanter.

Det er sq ikke okay, og jeg synes det er hyklerisk at forsøge at blåstemple det, bare fordi gutten har samme interesse som os.

Der er ikke nogen tvivl om, hvad min mening er om den slags kørsel, når jeg kommer i min morfar 406'er med 2 børn på bagsædet. Med 200 km/t er der ikke langt ind til børnesæderne.

Ovenstående antagelser baserer sig alene på journalistens udtalelse - I know, men det er alt, hvad jeg har at forholde mig til. Journalistisk ensrettethed er et helt andet emne.
Nu uden tohjulet liv...

LB

• Gæst
« Svar #13 Dato: Juni 10, 2008, 10:05:44 am »
Føler med de efterladte...

Men når det er sagt, så er jeg enig med fldahl, hvordan har man nogensinde mulighed for at bedømme en hastighed, når den er oveskrevet med 150 % - det er f....... uansvarligt.

Selvom man på MC er den "bløde" og mest udsatte trafikant, så er det altså tilladt at tænke, når man sætter sig op på cyklen.

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #14 Dato: Juni 10, 2008, 10:49:16 am »
Det tegner til et møgår ulykkesmæssigt!
Uanset hvem der dummer sig - skal vi passe ekstremt på!
Det er først og fremmest os der slår os, medmindre vi da rammer en fodgænger eller cyklist!
Føler med de efterladte, hvor er det bare trist!
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!