Forfatter Emne: driftstemperaturen  (Læst 5933 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

El Bola

  • Gæst
Re: driftstemperaturen
« Svar #15 Dato: August 10, 2008, 11:09:34 pm »
kan godt forstå derundres lidt........ har der været skiftet kølervæske under service ?

min kommer op til 104 grader så starter blæser og temp går stille og roligt ned igen

Mvh Henrik

det ved jeg ikke men mon det kan være det, er det fordi køleren skal lige vænne sig til det nye eller hvad

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: driftstemperaturen
« Svar #16 Dato: August 11, 2008, 12:55:33 am »
hey

har lige et spg efter jeg fik min gsx r750 tilbage fra værkstedet fordi de skulle lave en 1000 km service syntes jeg at drifts temperaturen på cyklen te'ede sig lidt underligt. jeg var nemlig ude og køre, da jeg lægger mærke til at den stiger hurtig i temperaturen, samt at den også på et tidspunkt sneg sig op på de 107-108 grader

mit spg er så om dette er normalt fordi tidligere har jeg lagt mærke til at når den kom op på de 104 så startede blæseren hvorpå den så faldt ned igen seføli starter blæseren også nu ved de 104-105 grader

idag prøvede jeg også lige dette, at efter jeg havde taget en tur på den så lod jeg den stå efter at have slukket for motoren men lod tændingen blive på og lod blæseren være igang og her regnede jeg med at temperaturen vil falde men den blev ved med at stige til 109 grader

hvad siger i er det normalt at den kommer op på de 108 grader

er der nogen som kan hjælpe mig, skal jeg være bekymret og sende den til værkstedet eller er det normalt?????



DER ER INTET GALT, din cykel har det fint, grunden til at den kommer op i temp er fordi det er varmt, og du kører langsomt i byen, den tager ikke skade, du har ikke ødelagt den, så bare tag det roligt  :)
   

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: driftstemperaturen
« Svar #17 Dato: August 12, 2008, 06:53:22 pm »
Når du kører langsomt virker køleren ikke særlig godt, da der ikke er noget luft der blæser igennem køleren.

Min gsxr bliver tit over 100 grader når jeg kører inde i byen ( lunt vejr) - gsxr'erne har svært ved at komme af med varmen pga fuldkåben.

Så - som Moolex (Gud-wannabe) skriver - er der intet galt med din mc. Det er først hvis den kommer over 110-120 grader når blæseren kører du skal blive mistænkelig.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Niemann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
Re: driftstemperaturen
« Svar #18 Dato: August 17, 2008, 10:29:05 pm »
Hvis den måler temperaturen i termostathuset så falder den ikke i temperatur ved at den står med tænding på og blæseren kører, den
falder først i temperatur når der kommer cirkulering gennem termostathuset...dvs motoren skal være startet.

X2 - Vil mene at det er klart, at temperaturen ikke falder når den kun står på tænding. Motoren skal som René T nævner være tændt før vandet cirkulerer og køler :)

Derudover er 100+ grader ikke unormalt vil jeg mene. Mine kammeraters firecylindrede racere (R6,gsxR osv) kører en del varmere end min lille v2...?