Forfatter Emne: Import fra US, told/moms/skat osv.?  (Læst 3369 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hønse

• Sandt SVin
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Import fra US, told/moms/skat osv.?
« Dato: Juli 03, 2005, 11:52:15 pm »

Hello there.........

[list=1]1 Min bror har et par BRUGTE 6 stemplede kaliber med hjem til mig fra US, kan han/jeg risikere at skulle betale ekstra for dem? Pris $85 :D

2 Så er jeg ved at få en 6 fjedret kobling hjem, som kommer med noget ground shipping også BRUGT og fra US, kan jeg risikere ekstra omk. i forbindelse med den? Pris $100 (+fragt $32) :D
(skal den evt sendes som gave, har jeg hørt noget om?)

3-4 Og lige for at fuldende tråden, til en anden gang og for folk der ik´ er på SU, lad os sige at stumperne var nye ville det så være anderledes hhv. ved selv at fragte/få leveret?? Evt. dyrere, lad os bare få det hele med![/list:o]
Anyone....... med erfaringer :?:  :?:  :?: :?:

Jannik f.eks. hvad endte dit kaliber import eventyr med told/moms/skat osv. de var brugt og sendt ik´??

SKO har nogle gode tal med i denne tråd!

Advarsel[/color] kaliberne er vundet på e-bay for længe siden men sælger havde skrevet at han kun sendte med UPS og det koster altså $150 og ikke 150kr. :shock: (UPS DK site regner altså i $) så de har ligget pænt og ventet hos en bekendt  :roll:
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #1 Dato: Juli 04, 2005, 07:31:39 am »
Jeg endte med at skulle betale 363,- i told/moms ekstra for mine calipere som jeg havde købt på ebay for 169$ + forsendelse + gebyr til BidPay for overførsel af penge.

Hvis der ikke er en faktura på pakken der viser hvad indholdet er og koster, åbner de pakken og skriver til dig om oplysningerne, som du skal dokumentere eks via Mail.

Hvis der sidder en seddel på med pris og beskrivelse på noget der ikke er i pakken, men på noget billigere kan man være heldig at de tager det for gode varer og momser den efter det, men åbner de den så og det ikke er rigtigt er der en ekstra bon med i beregningen, så tør man satse????

Jeg ved ikke hvad det evt. koster hvis din kamm. har dem med...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
« Svar #2 Dato: Juli 04, 2005, 08:47:30 am »
1. hvis han rent faktisk har dem med i tasken ?
aner det ikke  :roll:

2. prisen er muligvis så lav at de er ligeglade.
men som du selv er inde på, så hvis den er mærket som gave så plejer den at smutte lige gennem tolden.

3. og 4.
Hvis det er noget nyt, så plejer det at komme an på prisen og hvordan de har udfyldt papirene.
Men som nævnt i nr. 1 så ved jeg ikke havd der sker hvis man fragter det selv.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Hønse

• Sandt SVin
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
« Svar #3 Dato: Juli 13, 2005, 01:40:14 pm »
Citat fra: runes-mc.dk

1. hvis han rent faktisk har dem med i tasken ?
aner det ikke  :roll:
Han kom hjem med dem i sidste uge og uden nogen ekstra bon  :D det så dog ud som om de havde været i tasken, sagde han  :!:

Citat fra: runes-mc.dk

2. prisen er muligvis så lav at de er ligeglade.
men som du selv er inde på, så hvis den er mærket som gave så plejer den at smutte lige gennem tolden.
Venter stadig men nåede ik at få den sendt som gave så venter spændt men den er jo stadig brugt og billig sååå.....  :)
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #4 Dato: Juli 13, 2005, 01:47:01 pm »
Hvis resevedelene er brugte, gælder lavere told satser for import.

Hvis han fysisk medbringer varen - brugt elle ej, er totalbeløbet for told frit indførsel fra et ikke EU land ca. 1300,- dkr. (tobak / spiritus / parfume er dog undtaget totalbeløbet)

Se tarifferingshjemmesiden for detaljer.
http:\\vita.toldskat.dk
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson