Forfatter Emne: Kørekortsregler.  (Læst 7480 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Kørekortsregler.
« Dato: Juli 04, 2005, 02:39:54 pm »
Er der nogle der ved ved om der er lavet nye regler for kørekort?

Klippekort eller andet???

Er der nye regler for max 140km/t på motorvejen før kortet ryger???
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
.
« Svar #1 Dato: Juli 04, 2005, 02:57:35 pm »
Jeg har hørt noget om at det klippekort system vi alle frygter bliver vedtaget (eller indført) fra september.

Det med 140 Km/t på motorvej er vist noget med at fra 140 og opefter får man et "højhastigheds tillæg" dvs en ekstra bøde oveni.

Kortet ryger (betinget) over 160 - oanset om du må køre 110 eller 130.. meget mærkeligt..

Det er sådan som jeg forstår reglerne som de er nu.

Læs ellers : http://www.tv2nord.dk/default.asp?kategori1=regnews&id=13658
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Bongers

• Gæst
Kørekortsregler.
« Svar #2 Dato: Juli 04, 2005, 03:14:15 pm »
Synes klippekortet er en fin ide..

men har man også kun MC kort "til låns" den første tid efter der erhvervet ??

Nikolaj

• Sandt SVin
.
« Svar #3 Dato: Juli 04, 2005, 03:20:34 pm »
Klippekortet er en fin ide hvis ikke reglerne er så stramme som de er idag. Politiet bruger sindsyg mange ressourcer på at stå og fartmåle .. og typisk steder hvor det ikke er fordi der er fare for ulykker, men fordi vejforhold og hastighedsgrænser ikke passer sammen. Mange steder med 2 vognbaner i hver retning - uden cykelsti eller tættere bebyggelse er de godt klar over at man nemt kommer til at køre for stærkt - og det er her de vælger at sætte foto fælder op.  

Jeg hørte om et eksempel - hvor en fører af en bil har 3 andre personer med. De 3 andre personer har ikke sele på ... Ifølge det nye klippekort får føreren 3 klip fordi personerne i bilen ikke har sele på .. et klip for hver. Farvel kørekort. Det er fint nok at de gerne vil undgå at folk dør i trafikken .. og folk skal da køre med sele. Jeg får bare ondt i røven når der er folk der stjæler motorcykler konstant - og det gider de ikke gøre noget ved. Men stå og sikre sig at os der betaler skat og betaler afgift o.s.v - vi skal i hvert fald ikke køre 10 km i timen for stærkt ..

Jeg kan da godt selv lide at køre stærkt - det er klart. Men det kan alle vist .. Jeg synes også det er ironisk at de politikere der er så hellige og sidder og indfører klippekort system - gang på gang bliver de selv "opdaget" kørende på motorvejen f.eks med 180 i timen .. fint nok....

Capone

• Sandt SVin
Kørekortsregler.
« Svar #4 Dato: Juli 04, 2005, 03:32:44 pm »
Jep! 140kmt = Højhastighedstillæg... det er et faktum - har det sort på hvidt fra politimesteren i Odense   :evil:  :evil: :cry:   :lol:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Nikolaj

• Sandt SVin
.
« Svar #5 Dato: Juli 04, 2005, 03:34:08 pm »
Ham kender jeg godt ... han er skide irriterende !  :wink:

Det er netop lige omkring Odense man er kommet godt op i fart .. og de ved det godt derovre !!

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
Kørekortsregler.
« Svar #6 Dato: Juli 04, 2005, 03:38:34 pm »
Du er jo kun ansvarlig for at folk i bilen har sele på hvis de er under 15? Over 15 er de selv ansvarlige. Samme som din bagsædepassager og hjelm. Og det er sgu fair nok med tre klip hvis du har tre børn i bilen uden sele :-(
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Capone

• Sandt SVin
Re: .
« Svar #7 Dato: Juli 04, 2005, 03:43:06 pm »
Citat fra: Nikolaj

Det er netop lige omkring Odense man er kommet godt op i fart .. og de ved det godt derovre !!

Hvaaaa' er sådan en Busa virkelig så længe om at nå op i fart??

Godt nok er der laaaaaangt op til toppen. Men herfra til Odense - det lyder som en joke.

men bortset fra det, så har du ret. De er skide emsige på de fynske veje (og motorveje). De laver ikke andet end at plage de rejsende som har travlt med at komme over broen fra Sjælland til Jylland!

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

T. Brun

• Roadracer
Kørekortsregler.
« Svar #8 Dato: Juli 04, 2005, 09:47:00 pm »
De nye regler betyder også at du får et klip i kortet  :(  hvis du bliver taget med 30% over hastighedsbegrænsningen 80 + 30% = 104 kmt. :(
Det er jo lige over tomgang :lol:  :lol:
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Nikolaj

• Sandt SVin
.
« Svar #9 Dato: Juli 04, 2005, 10:15:15 pm »
Jeg tror desværre bare at det betyder at folk får mere at tabe ved at lade sig stoppe ... og flere vil forsøge at stikke af ... hvor sjovt mon det bliver - så har vi det som i USA ..

Bongers

• Gæst
« Svar #10 Dato: Juli 05, 2005, 07:54:18 am »
Jeg tror desværre bare at det betyder at folk får mere at tabe ved at lade sig stoppe ... og flere vil forsøge at stikke af ... hvor sjovt mon det bliver - så har vi det som i USA ..

Hvorfor tror du det ??

(ved det ikke - man kan forestille mig, at stikke af fra PO også giver et hak i kortet  :)  :) )

Bongers

• Gæst
« Svar #11 Dato: Juli 05, 2005, 09:32:07 am »
Citat fra: Capone

Hvaaaa' er sådan en Busa virkelig så længe om at nå op i fart??

Godt nok er der laaaaaangt op til toppen. Men herfra til Odense - det lyder som en joke.

men bortset fra det, så har du ret. De er skide emsige på de fynske veje (og motorveje). De laver ikke andet end at plage de rejsende som har travlt med at komme over broen fra Sjælland til Jylland!

Det der - det er sku humor  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Kørekortsregler.
« Svar #12 Dato: Juli 05, 2005, 09:34:15 am »
Citat fra: n00bsmurf
Du er jo kun ansvarlig for at folk i bilen har sele på hvis de er under 15? Over 15 er de selv ansvarlige. Samme som din bagsædepassager og hjelm. Og det er sgu fair nok med tre klip hvis du har tre børn i bilen uden sele :-(

Har vi ikke altid ansvar for om vores bagsæde passager har hjelm på uanset alder?? Er pludselig blevet i tvivl.
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Nikolaj

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Juli 05, 2005, 09:36:25 am »
Citat fra: Bongers

Hvorfor tror du det ??

(ved det ikke - man kan forestille mig, at stikke af fra PO også giver et hak i kortet  :)  :) )

For det har jeg hørt folk sige .. Hvis du har fået 2 klip og politiet er efter dig .. vil de hellere prøve at stikke af. Det er da trist hvis det ender sådan.

Bongers

• Gæst
Kørekortsregler.
« Svar #14 Dato: Juli 05, 2005, 09:51:22 am »
Citat fra: SVea
Citat fra: n00bsmurf

Har vi ikke altid ansvar for om vores bagsæde passager har hjelm på uanset alder?? Er pludselig blevet i tvivl.

Du har kun ansvaret for at de bære hat - mellem 8 og 15 år!! ud over det, er det deres eget ansvar  :roll:  :roll:

(meget mærkeligt at der først starter ved 8 år :?  :? )

Nikolaj --> jeg tror at folk altid har de samme kvaler omkring at stikke af!! men jeg synes at der er en god ide at hvert hak, "kun" er tidsbestemt, så hvis du laver to overtrædelser (som jeg heller vi havde et hak for, end jeg vil miste kortet) skal man køre pænt, i en tidsperiode, så forsvinder de igen....