Forfatter Emne: benzin...  (Læst 3548 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
benzin...
« Dato: September 27, 2008, 10:56:10 am »
hey.
nogen som har prøvet at køre med andet end 95? og hvis i har, hva synes i om det, køre maskinen bedre eller dårligere?

Dennis
Dennis

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Re: benzin...
« Svar #1 Dato: September 27, 2008, 11:13:31 am »
Jeg synes ikke der er den mindste forskel på om jeg har brugt 92 oktan, 95 oktan eller nogle af de andre typer (V-power osv...)

Alligevel vælger jeg for det meste 95 oktan. Spørg ikke hvorfor...
Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2498
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: benzin...
« Svar #2 Dato: September 27, 2008, 01:13:39 pm »
Der er ingen forskel.
Jeg har opgjort mit benzinforbrug for de 4 sæsoner, hvor jeg har kørt de to på V-power (dengang det var 95 oktan) og de sidste to på 92 oktan.  Jeg kan ikke påstå, der overhovedet er nogen mærkbar eller målbar forskel i effekt eller forbrug.

Derfor kører jeg nu 92 medmindre det ikke er tilgængeligt der hvor jeg nu lige er tvunget til at tanke.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: benzin...
« Svar #3 Dato: September 27, 2008, 01:25:29 pm »
Derfor kører jeg nu 92 medmindre det ikke er tilgængeligt der hvor jeg nu lige er tvunget til at tanke.

Kan man ikke risikere at den tændingsbanker når oktan tallet er "så lavt"?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: benzin...
« Svar #4 Dato: September 27, 2008, 01:59:38 pm »
Min bruger mere Benzin når der kommer 92 end hvis der kommer 95 på :undecided:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: benzin...
« Svar #5 Dato: September 27, 2008, 01:59:49 pm »
De fleste mc'er kan trille fra oktan 89, så bare rolig... der er absolut ingen grund til at ofre mere end oktan 92!
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: benzin...
« Svar #6 Dato: September 27, 2008, 02:18:32 pm »
sv'eren er fakstisk bygget til 92 oktan
   

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: benzin...
« Svar #7 Dato: September 27, 2008, 03:29:56 pm »
De 3 første gange jeg kørte på 99 okt v power kørte jeg 20km længere på en tankfuld. De så lovende ud. Ny er der ikke forskel på den og 95 fra f24.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2498
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: benzin...
« Svar #8 Dato: September 27, 2008, 04:40:30 pm »
De 3 første gange jeg kørte på 99 okt v power kørte jeg 20km længere på en tankfuld. De så lovende ud. Ny er der ikke forskel på den og 95 fra f24.
Nej, ser du, dér har du måske fat i noget af det der kan virke...!

De dyre typer benzin (V-power, Nitro3000 og så videre) har angiveligt nogle additiver i sig, som virker rensende på indsprøjtningsanlæg (?)
Så det er måske en idé at tanke en tankfuld af den fine bryg nu og da, men for en motor som er optimeret til 91 oktan (gælder for SV1000'erens vedkommende), er der ikke nogen effekt- eller økonomisk gevinst af at køre på den konstant.

Jeg tror det var på MCgalleriet at jeg for et par år siden læste en længere tråd om luxusbezinen, hvor der var henvisninger til alle de tekniske detaljer.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: benzin...
« Svar #9 Dato: September 27, 2008, 05:04:33 pm »
Her i oljelandet får man ikke kjøpt lavere oktan enn 95...

92 oktan er for landbruksmaskiner og amerikanske biler...
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: benzin...
« Svar #10 Dato: September 27, 2008, 05:14:26 pm »
Jeg har ikke bemærket nogen ændring i kilometertal og sådan noget, men jeg synes at maskinen lyder meget mere "velsmurt" på 95 end på 92. Der er ikke en decideret banken i 92, men lyden er stadig jævnere med 95 end med 92.
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: benzin...
« Svar #11 Dato: September 27, 2008, 05:15:24 pm »
kører aldrig på andet end 92. -det skulle da lige være hvis det ikke lige fåes der hvor svinet er tørstig!
kilosvin med div udstyr...

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: benzin...
« Svar #12 Dato: September 27, 2008, 07:48:44 pm »
jeg køre på 95 - og hver 4-5 gang den dyre - nok tanken om at det er tilføjet lidt til motorens velvær  :mrgreen:

har sat mig for at føre statestik med benzin forbrug/kilometer - lige nu ved jeg at tælleren ik skal over 200km før jeg køre på dampene... pil ik ved benzin måleren uder tanken......
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Wings

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: benzin...
« Svar #13 Dato: September 27, 2008, 09:18:54 pm »
Tja det er jo ikke så mange tankstarioner endda der har tanke nok til at dele benzinen op som det er skiltet med. Derfor ofte 95 på 92 standeren. Jeg oplever dog at Svinet kørte noget længere på benno fra Shell.