Forfatter Emne: Power Commander  (Læst 2599 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Andreas

• Plastikrocker
Power Commander
« Dato: Juli 20, 2005, 07:24:52 pm »
Hvad er det billigste man kan få sådan en for?

Har set dem på ebay.com til ca 280 USD ink. fordendelse i usa.
Min fætter er derovre nu og rejser tilbage den 30. så det kunne måske betale sig at han havde et par med i tasken  :wink:
Andreas
----------
Solgt!!! SV1000 NAKED K4, Leo Vince SBK bolt-on, Pyramid Hugger, Hamicat fender eliminator, Tre-Mod, Pair system - fix...

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Power Commander
« Svar #1 Dato: Juli 20, 2005, 07:35:23 pm »
Citat fra: Andreas
Hvad er det billigste man kan få sådan en for?

Har set dem på ebay.com til ca 280 USD ink. fordendelse i usa.
Min fætter er derovre nu og rejser tilbage den 30. så det kunne måske betale sig at han havde et par med i tasken  :wink:

Hvis du køber en TiForce fuld udstødning (1080,-$)får du en PCIII med gratis...   :D

Ellers har jeg engang set en til 253,-$ hos www.calsportbike.com
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Mice

• Søndagskører
  • **
Power Commander
« Svar #2 Dato: Juli 20, 2005, 10:27:49 pm »
Ok, lige et tosset spørgsmål måske.. (i en forkert tråd)

Hvad vil det give mig at sætter en PowerCommander på min SV ?
Jeg er med på jeg kan ændre på nogle parametre, men er det noget jeg 'bare' selv skal gøre, jeg er lidt bange for at motoren kommer sti at stå forkert og hvor meget giver det ?
Blå SV1000 - uden bagskærm, nye blink, Pipercross luftfilter, Akrapovic bolton i TI og pcIII by Mr. Dyno

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Power Commander
« Svar #3 Dato: Juli 21, 2005, 03:58:48 pm »
Citat fra: Mice
Ok, lige et tosset spørgsmål måske.. (i en forkert tråd)

Hvad vil det give mig at sætter en PowerCommander på min SV ?
Jeg er med på jeg kan ændre på nogle parametre, men er det noget jeg 'bare' selv skal gøre, jeg er lidt bange for at motoren kommer sti at stå forkert og hvor meget giver det ?

Det at sætte en powercommander på giver muligheden for at justere blandingen mellem benzin./luft med stort nøjagtighed.
Man kan for hver 250 omdrejninger i hele forløbet fra 1000 omdrejninger til 10500 omdrejninger justere dette blandingsforhold med et stort udsving til fed/mager, og det for 9 forskellige gashåndtagsindstillinger.

Det kræver så at man kommer en testbæk der kan måle udstødningsgasserne og ved hjælp af bremse simulere den belastning man vil opnå.  Og så kræver det altså en del tid.

Men jeg kan kun igen sige at i forhold til det skod arbejde jeg fik udført ved min første justering, er det VIRKELIGT pengene værd!

I mit tilfælde PCIIIusb: 1900,- & justering: 1500,-
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson