Det må iøvrigt komme an på en prøvetur, har et par muligheder her i byen for at prøve en grisling. Jeg vender tilbage med mine indtryk, når det er afprøvet. 
For dem der måtte være interesseret i at høre lidt om det(Og nu går jeg måske lidt i selvsving

)
Nu har jeg overstået de første rigtige 500 km med decideret svingture og her er min vurdering af SV650N kontra GSX1400:
Udforudsætninger:- Jeg har med vilje ikke kørt på min GSX1400 i denne sæson
- Jeg har kun erfaring med kåbeversion af SV1000
- Jeg er blevet en væsentlig bedre MC'ist siden jeg havde min sidste SV1000
Here goes..
Når jeg leger HayabusaSå føles SV'en ikke meget langsommere, noget i retning af 95% af samme mængde fartfornemmelse. Vindafskærmingen er ikke helt så god da 14'eren var en tand større og brede og i sig selv tog mere af vinden. Det er nok en stor fordel at køre uden kåbe da det meste acceleration altid vil føles ret intens.
Når vejen bugter sigSvinghastighederne er ikke helt på niveau med det jeg nåede på 14'eren, men det skyldes nok sæsonstarten og så tilvænning til en ny kørestil. Jeg har et par sving som jeg bruger til referencepunkter. Her kan jeg se at jeg mangler ca. 10 km/t endnu på vej ud af svinget.
Kørestilen var før langt an på en afdæmpet indgangshastighed og så hårdt på gassen efter Apex(sådan cirkus) hvor jeg kan mærke at der er potentiale til at gå ind i svinget med højere hastighed, men knap så meget punch i motoren til at gå hårdt på ud af svinget. Overall set burde det give en samlet højere hastighed i svingene med tiden. I større sving med rigtig høj hastighed kan jeg tydelig mærke at kombinationen af et bedre stel, affjedring og lavere vægt gør at jeg slet ikke skal kæmpe med at holde en stabil kurs. Til tider kunne det føles som at sidde på en vild tyr og holde fast i hornene når 14'eren skulle føres igennem.
Foran grillbaren og iskioskenJeg synes egentlig selv at 14'eren var ret unik og smuk, men egentlig fik den ikke ret meget mere opmærksomhed end så mange andre MC'ere jeg har haft. Jeg har ikke rigtig flashet SV'en endnu men tror ikke den vil tiltrække specielt meget opmærksomhed.
MotorenSelvfølgelig en kæmpe forskel. Lyden af V2 er dog fænomenal, ligesom det virker mere "korrekt" med V2. Den grovere lyd og motorgang virker på mig bare mere motorcykelagtig.

Tilgængelig er det noget lettere at køre meget langsomt og i bytrafik med en R4, som er meget mere jævn ved lave omdrejninger. Til trods for de 1402 ccm, kunne jeg snildt trække rent fra 1000 omdrejninger på 14'eren(dog indrullet med PC3) Det virker ikke helt muligt for SV'en.
Det rent praktiskdIngen hvide fælge og krom at gøre rent. Det er skønt!

Jeg mangler lidt opvaringsrum under sadlen, men tilgængelig kan jeg mærke at jeg har med en MC at gøre, som vejer 60 kg mindre fuld tanket.
Overall vurderingRigtig sjov MC med massere af potentiale, hvis man altså er til svingkørsel.

Men jeg tror det kræver lidt rutine for at værdsætte det. Hvis jeg var blevet spurgt for et år siden, så havde det nok været kedeligt at køre SV650. Det skal dog ikke afholde mig fra at prøve andre og kraftigere MC'ere senere hen(bare for at prøve noget andet) men jeg synes efter de første 500 km ikke at mangle de ekstra kubik, moment og HK som en SV1000 ville give mig.
