Forfatter Emne: At gå ned i størrelse  (Læst 5925 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: At gå ned i størrelse
« Svar #15 Dato: April 06, 2009, 11:16:41 pm »
Det må iøvrigt komme an på en prøvetur, har et par muligheder her i byen for at prøve en grisling. Jeg vender tilbage med mine indtryk, når det er afprøvet.  8)

For dem der måtte være interesseret i at høre lidt om det(Og nu går jeg måske lidt i selvsving  :innocent: )

Nu har jeg overstået de første rigtige 500 km med decideret svingture og her er min vurdering af SV650N kontra GSX1400:

Udforudsætninger:
- Jeg har med vilje ikke kørt på min GSX1400 i denne sæson
- Jeg har kun erfaring med kåbeversion af SV1000
- Jeg er blevet en væsentlig bedre MC'ist siden jeg havde min sidste SV1000

Here goes..

Når jeg leger Hayabusa
Så føles SV'en ikke meget langsommere, noget i retning af 95% af samme mængde fartfornemmelse. Vindafskærmingen er ikke helt så god da 14'eren var en tand større og brede og i sig selv tog mere af vinden. Det er nok en stor fordel at køre uden kåbe da det meste acceleration altid vil føles ret intens.  :P

Når vejen bugter sig
Svinghastighederne er ikke helt på niveau med det jeg nåede på 14'eren, men det skyldes nok sæsonstarten og så tilvænning til en ny kørestil. Jeg har et par sving som jeg bruger til referencepunkter. Her kan jeg se at jeg mangler ca. 10 km/t endnu på vej ud af svinget.

Kørestilen var før langt an på en afdæmpet indgangshastighed og så hårdt på gassen efter Apex(sådan cirkus) hvor jeg kan mærke at der er potentiale til at gå ind i svinget  med højere hastighed, men knap så meget punch i motoren til at gå hårdt på ud af svinget. Overall set burde det give en samlet højere hastighed i svingene med tiden. I større sving med rigtig høj hastighed kan jeg tydelig mærke at kombinationen af et bedre stel, affjedring og lavere vægt gør at jeg slet ikke skal kæmpe med at holde en stabil kurs. Til tider kunne det føles som at sidde på en vild tyr og holde fast i hornene når 14'eren skulle føres igennem.  :twisted:

Foran grillbaren og iskiosken
Jeg synes egentlig selv at 14'eren var ret unik og smuk, men egentlig fik den ikke ret meget mere opmærksomhed end så mange andre MC'ere jeg har haft. Jeg har ikke rigtig flashet SV'en endnu men tror ikke den vil tiltrække specielt meget opmærksomhed.

Motoren
Selvfølgelig en kæmpe forskel. Lyden af V2 er dog fænomenal, ligesom det virker mere "korrekt" med V2. Den grovere lyd og motorgang virker på mig bare mere motorcykelagtig.  8)

Tilgængelig er det noget lettere at køre meget langsomt og i bytrafik med en R4, som er meget mere jævn ved lave omdrejninger. Til trods for de 1402 ccm, kunne jeg snildt trække rent fra 1000 omdrejninger på 14'eren(dog indrullet med PC3)  Det virker ikke helt muligt for SV'en.

Det rent praktiskd
Ingen hvide fælge og krom at gøre rent. Det er skønt!  :thumbsup: Jeg mangler lidt opvaringsrum under sadlen, men tilgængelig kan jeg mærke at jeg har med en MC at gøre, som vejer 60 kg mindre fuld tanket.  :shock:

Overall vurdering
Rigtig sjov MC med massere af potentiale, hvis man altså er til svingkørsel.  :)

Men jeg tror det kræver lidt rutine for at værdsætte det. Hvis jeg var blevet spurgt for et år siden, så havde det nok været kedeligt at køre SV650. Det skal dog ikke afholde mig fra at prøve andre og kraftigere MC'ere senere hen(bare for at prøve noget andet) men jeg synes efter de første 500 km ikke at mangle de ekstra kubik, moment og HK som en SV1000 ville give mig.  :)
SV650N ABS K8

ahab

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 113
Re: At gå ned i størrelse
« Svar #16 Dato: April 09, 2009, 07:31:28 pm »
hmm.. hvis det er så har jeg en SV1000N K7 tilsalg...  :D
/ahab

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: At gå ned i størrelse
« Svar #17 Dato: April 13, 2009, 06:47:16 pm »
ahab - jeg har kigget lidt på din bike  :angel:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: At gå ned i størrelse
« Svar #18 Dato: April 13, 2009, 07:48:14 pm »
ahab - jeg har kigget lidt på din bike  :angel:

Du mangler lige at opdatere din footer med at du er bike-løs lige som mig... Taber  :wink:
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Re: At gå ned i størrelse
« Svar #19 Dato: April 13, 2009, 08:04:56 pm »
ahab - jeg har kigget lidt på din bike  :angel:

Du mangler lige at opdatere din footer med at du er bike-løs lige som mig... Taber  :wink:

 :lmao: :lmao: :lmao:

Jeg så også godt hvordan du kiggede på min nye SV Kaule. Køb en og tag med til Bulderdag siger jeg bare  :respekt:
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

ahab

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 113
Re: At gå ned i størrelse
« Svar #20 Dato: April 15, 2009, 09:32:59 pm »
ahab - jeg har kigget lidt på din bike  :angel:

Jeg har lige afleveret den til F.A. til service, nyt bagdæk og kædekit, så den er i top stand =)
/ahab

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: At gå ned i størrelse
« Svar #21 Dato: April 15, 2009, 09:41:46 pm »
Tak for tilbudet iøvrigt, men nu har jeg lige netop købt en MC, så har ikke behov for en.

Medmindre du vil forære mig den?  :mrgreen:
SV650N ABS K8

ahab

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 113
Re: At gå ned i størrelse
« Svar #22 Dato: April 16, 2009, 07:54:35 am »
ja klart  :lol:
/ahab

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: At gå ned i størrelse
« Svar #23 Dato: Maj 26, 2009, 11:17:50 pm »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing