Forfatter Emne: Tabt hjelm :(  (Læst 5142 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
Re: Tabt hjelm :(
« Svar #15 Dato: Maj 26, 2009, 12:12:55 pm »
Er det en gammel hjelm og du gerne vil have en ny, så gør det... Ellers brug den en sæson eller to mere.  :innocent:

Sidste år gav jeg Marianne en hjelm i fødselsdags gave og efter anden tur med den tabte hun den fra ca. hovedhøjde på et betongulv.
... Den er blevet skiftet, men var det på gulvtæpp havde den stadig været i brug.  :brok:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #16 Dato: Maj 27, 2009, 10:19:39 am »
Det har den helt sikkert IKKE taget skade af, der er dog grænser for HVOR lidt der skal til.
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #17 Dato: Maj 27, 2009, 07:51:02 pm »
Hej,

Stod og skulle putte hjelmen i hjelmposen efter en lille smuttur.

Desværre glider den ud af hånden og jeg "taber" den derfor ned på gulvtæppet - altså jeg får afbødet faldet og følger hjelmen ned til den er 20cm over jorden inden at den rammer. (så der er ikke ret meget fart på)

Er det byt til nyt eller hvad ville I gøre?

Jeg ville ikke være nervøs... Synes ikke du skal købe anden hjelm for det.. Havde det været fra motorcykelsæddets højde og på asfalt.. NY hjelm... men 2o cm  og på et gulvtæpppe... nej nej... kør du trygt viderer med den...og spar de penge...

LeMic

• Scooterfjæs
  • *
  • No Replacement For Displacement.
« Svar #18 Dato: Juni 01, 2009, 08:52:57 pm »
Check evt. soupkast #13, der er et længere+ (50 min.) interview med Bruce Porter fra Arai helmtes. De kommer ind på dette emne (ved 35 min.), samt masser andre ting/sager om hjelme.

http://www.soupkast.com/kast/soupkast13.mp3

Road rash is nature's way of telling you you should have widened your entry