Forfatter Emne: Raslen.. Måske fra gearkassen  (Læst 4820 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Volpi

• Søndagskører
  • **
Raslen.. Måske fra gearkassen
« Dato: Maj 27, 2009, 10:18:05 am »
HEj derude. Har næsten lige købt mig en 1000. Den er nu begyndt at rasle i frigear og ved lave omdrejninger i 1 og 2 gear. HAr ladet mig fortælle det er noget synkromesse. Nogen som har en ide om hvad sådan en opration står i?
Ride this motherfucker, till the wheels fall off.

SA

• Roadracer
Re: Raslen.. Måske fra gearkassen
« Svar #1 Dato: Maj 27, 2009, 10:30:30 am »
Det tvivler jeg nu på, eftersom sådan en mc-gearkasse ikke er synkroniseret (= ingen syncromesher). Et bedre bud er måske noget knastkæde, men jeg tror nu ikke det er er et svagt punkt. Der er selvfølgelig nok olie på, ikk'? Men sådan en 1000'er er jo ikke ligefrem et pragteksemplar i lydløs og blød gang-kultur. Min lyder altså heller ikke super-lækkert i tomgang, men det har den aldrig gjort i de 28.000km den har trillet indtil nu :innocent:
Sikker på det er unormalt, eller om du bare har fået mere følsomme ører med tiden??

Volpi

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: Maj 27, 2009, 10:38:37 am »
Det tvivler jeg nu på, eftersom sådan en mc-gearkasse ikke er synkroniseret (= ingen syncromesher). Et bedre bud er måske noget knastkæde, men jeg tror nu ikke det er er et svagt punkt. Der er selvfølgelig nok olie på, ikk'? Men sådan en 1000'er er jo ikke ligefrem et pragteksemplar i lydløs og blød gang-kultur. Min lyder altså heller ikke super-lækkert i tomgang, men det har den aldrig gjort i de 28.000km den har trillet indtil nu :innocent:
Sikker på det er unormalt, eller om du bare har fået mere følsomme ører med tiden??

He he den med de følsomme ører har min far været efter mig med. Men den er altså god nok. Det er kommet pludseligt, min kæreste som sad bagpå kunne høre det samtidigt. Jo jeg tjekker jævnligt olien og den er som den skal være:).. Men tak for dit svar.
« Senest Redigeret: Maj 27, 2009, 10:42:09 am af Volpi »

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #3 Dato: Maj 27, 2009, 12:38:14 pm »
Min raslede også i frigear - mere når den var varm end kold... Det var også noget jeg lagde mærke til efter at have haft den i et stykke tid... Så opdager man de mærkeligste ting!!!

Den kørte dog som en drøm  :D
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Volpi

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Maj 27, 2009, 01:53:19 pm »
Min raslede også i frigear - mere når den var varm end kold... Det var også noget jeg lagde mærke til efter at have haft den i et stykke tid... Så opdager man de mærkeligste ting!!!

min kører stadig lige så fint. Har engang imellem problemer med skifte fra 2 til 3. Hvad gjorde du ved det?

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #5 Dato: Maj 27, 2009, 02:23:57 pm »
har du standard potter på..?

poffy

• Søndagskører
  • **
  • sådan vil jeg ikk lære at flyve !!
« Svar #6 Dato: Maj 27, 2009, 02:35:15 pm »
hmmm ja sist år sys jeg også og kunne høre en ny lyd i stil med det du skriver men jeg var den enste der sys og kunne høre noget der ikke skulle være der men det blve være så til sist kunne mekkeren også høre noget og fandt så ud af at der var gået noget løs inde ved krumtappen som kunne være gået helt galt vis jeg ikk hade stoppet i tide
så jeg køre helle en gang for meget til mekker end en gang for lidt (der er jo stadig gangti på) :angel:
Stavefejl og ,. fejl kan forkomme da jeg er orblind men skriv lige vis det er helt uforståligt

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #7 Dato: Maj 27, 2009, 02:44:38 pm »

min kører stadig lige så fint. Har engang imellem problemer med skifte fra 2 til 3. Hvad gjorde du ved det?

Det havde jeg ikke problemer med?!

Dog kan forklaringer på at du har problemer med det være luft i hydraulikken (hvis du har en 1000'er) eller sløset omgang med koblingen  :wink:

Skifter du meget langsomt eller hårdt og kontant? Jeg ville også hellere køre en gang for meget til mekanikeren... Bare for en sikkerheds skyld!
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Ramsdahl

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: Maj 27, 2009, 03:33:03 pm »
har du standard potter på..?
  :D

På med nogle rumlerør, så kan du ikke høre det mere  :thumbsup:

Volpi

• Søndagskører
  • **
« Svar #9 Dato: Maj 27, 2009, 04:22:22 pm »
Hej. Nej jeg har Akrapovic på. (power commander). mht gearskifte, så er det sådan lidt la la. Ikke morfar langsomt men ok hurtigt. Kan ikke rigtig lige sige præcist:). Jeg harQuickshift på, men bruger faktisk ikke da jeg bilder mig ind det er skadeligt:)

Jensen Danmark

• Plastikrocker
« Svar #10 Dato: Maj 27, 2009, 11:49:51 pm »
Hej. Nej jeg har Akrapovic på. (power commander). mht gearskifte, så er det sådan lidt la la. Ikke morfar langsomt men ok hurtigt. Kan ikke rigtig lige sige præcist:). Jeg harQuickshift på, men bruger faktisk ikke da jeg bilder mig ind det er skadeligt:)
Ja quickshift er noget værre noget. Send du hellere den til mig i en fart inden du kommer galt afsted med den  :innocent: :mrgreen: :mrgreen:
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #11 Dato: Maj 28, 2009, 01:32:54 am »
HEj derude. Har næsten lige købt mig en 1000. Den er nu begyndt at rasle i frigear og ved lave omdrejninger i 1 og 2 gear. HAr ladet mig fortælle det er noget synkromesse. Nogen som har en ide om hvad sådan en opration står i?

"Rasler" den osse med trukket kobling?
Hvis ikke kan det sagtens være et leje.
Hvis den er ligeglad om koblingen er trukket eller ej, så ville jeg begynde at skille noget ad, inden det skiller sig selv ad.
Forudsat lyden er ny og "mekanisk".
Og der er selvfølgelig den korrekte olietype/mængde på?

Min kammy´s primærdrev (Harley...) sad kun i den absolut sidste (ge)vinding, og det kunne have kostet hele SP´en, hvis ikke skidtet var blevet spændt sammen igen inden sagerne fløj af.

2cylindrede har det med at ryste ting løs !
Blå skruesikring et et must i værktøjskassen :innocent:

Og ham dér med syncromesh´en - han kører bil ikk´...
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

simonhoki

• Wannabe
« Svar #12 Dato: Juli 02, 2009, 07:22:15 pm »
Hej. Jeg har en af samme slags. "K6" Den startede oså med en svag raslen. Men kun et par ture efter knækkede en bolt ved krumtappen. Den holder nu hos mekker. Den har kun kørt 9000 km.. Så pas på hvis der kommer en pludselig lyd.
Alt i alt kommer det til at koste en formue  :x