Forfatter Emne: Bremser "vibrerer"..  (Læst 5629 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pingo

• Sandt SVin
Bremser "vibrerer"..
« Dato: Juni 21, 2009, 05:58:15 pm »
Hej gutter..

Nu jeg bremser hårdt(det er lidt svært at angive hvor hårdt det er, men det er der hvor jeg begynder at blive nervøs for at trykke mere :o) med forbremsen, kan jeg ligesom mærke det rykke lidt.. Det føles som om der er noget pulsering.. Hvad kan det skyldes, og er det normalt, er det noget man skal være bekymret for, eller hvordan og hvorledes? Så vidt jeg kan se, er hverken skiverne eller klodserne specielt slidte, og der er ikke nogle ujævnheder i dem..

Jeg spekulerer også på om det er muligt at opgradere sine bremseegenskaber uden at skifte hele gaflen og sådan noget.. Vil fx et par nye skiver give en bedre følelse og, vigtigst af alt, en bedre bremselængde?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Bremser "vibrerer"..
« Svar #1 Dato: Juni 21, 2009, 06:11:05 pm »
armerede bremseslanger til at starte med ..

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #2 Dato: Juni 21, 2009, 07:24:59 pm »

Hvis skiven er skæv vil armerede slanger bare forstærke den pulserende effekt  :undecided:
Pulserer det i bremsegrebet eller i bremseeffekten?
Hvis du har målt at skiven ikke er skæv, kan du prøve at fedte klodser og skive af.
Husk også at smørre palen som holder bremsegrebet fast.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

pingo

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Juni 21, 2009, 07:55:39 pm »

Hvis skiven er skæv vil armerede slanger bare forstærke den pulserende effekt  :undecided:
Pulserer det i bremsegrebet eller i bremseeffekten?
Hvis du har målt at skiven ikke er skæv, kan du prøve at fedte klodser og skive af.
Husk også at smørre palen som holder bremsegrebet fast.

Det er bremseeffekten der svinger lidt, sådan lidt hen af ABS, men slet ikke så kraftigt.. Jeg mener ikke at kunne se at nogen af skiverne er skæve, men hvordan skal jeg måle det?

Nu må jeg lige ud og prøve.. det er også en god undskyldning for en tur :p

pingo

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Juni 21, 2009, 11:27:22 pm »
nu har jeg kørt en længere eksperimenteringstur, og jeg kan konkludere at der egenligt ikke er noget decideret galt med bremserne, men at jeg tror jeg kommer til at trykke skævt ind på håndtaget, så det trykkes ind i hak.. det er lidt svært at forklare, men jeg er ret sikker på at det er det der giver min oplevelse.. :)

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #5 Dato: Juni 22, 2009, 01:13:33 am »
ok så prøv om du kan justere på vinklen på grebet så det ligger bedre til klør fem(løsn og drej det omkring røret op eller ned indtil det passer)

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #6 Dato: Juni 22, 2009, 06:23:57 pm »
nu har jeg kørt en længere eksperimenteringstur, og jeg kan konkludere at der egenligt ikke er noget decideret galt med bremserne, men at jeg tror jeg kommer til at trykke skævt ind på håndtaget, så det trykkes ind i hak.. det er lidt svært at forklare, men jeg er ret sikker på at det er det der giver min oplevelse.. :)

Jeg tror at jeg ved hvad du mener... Jeg kan anbefale at du afmonterer selve bremsegrebet ved at starte med at løsne bolten som sidder på undersiden af den skrue som grebet sidder fast med. Bolten skal helt af da skruen sidder i med noget gevind. Når du står med selve "bremseklingen" i hånden + 1 skrue + 1 bolt så renser du hullet i grebet som bolten går igennem og selve bolten. Du smører derefter begge dele med noget fedt af en eller anden slags. Jeg købte noget "white grease spray" hos bilXperten. Du smører selvf ikke på gevindet! Derefter samler du det hele igen og pludseligt føles det som om at den bremser bedre og at du har mere kontrol  :D

Skriv lige om du kunne mærke en forskel!
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Damage

• Gæst
« Svar #7 Dato: Juni 22, 2009, 08:34:51 pm »

Jeg tror at jeg ved hvad du mener... Jeg kan anbefale at du afmonterer selve bremsegrebet ved at starte med at løsne bolten som sidder på undersiden af den skrue som grebet sidder fast med. Bolten skal helt af da skruen sidder i med noget gevind. Når du står med selve "bremseklingen" i hånden + 1 skrue + 1 bolt så renser du hullet i grebet som bolten går igennem og selve bolten. Du smører derefter begge dele med noget fedt af en eller anden slags. Jeg købte noget "white grease spray" hos bilXperten. Du smører selvf ikke på gevindet! Derefter samler du det hele igen og pludseligt føles det som om at den bremser bedre og at du har mere kontrol  :D

X2

Men er det ikke bremseskiven som man kalder for "bremseklingen"...???  :?

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Juni 22, 2009, 08:47:09 pm »

Hvis skidtet trykkes ind i hak vil jeg mene, at det er pal'en den er gal med, og så bør fænomenet kunne gengives ved stilstand. Hvis du laaaangsomt trækker ind i bremsen, skal det foregå jævnt og med et konstant, stigende tryk i grebet. Hvis ikke du kan det, skal du smørre pal'en.

Det er dimsen i midten, så vidt jeg husker. Den til venstre er fra koblingen og tager heller ikke skade af en klat fedt (IKKE WD40). (Den højre er fra en V-Strom)

Påskøn venligst at det har taget mig ca 3 timer at skrive dette indlæg da sofaen overmandede mig midt i det hele  :dead:

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #9 Dato: Juni 22, 2009, 09:12:20 pm »

X2

Men er det ikke bremseskiven som man kalder for "bremseklingen"...???  :?

nix det er grebet, man osse kalder klingen

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Juni 22, 2009, 09:16:17 pm »

Hvis skidtet trykkes ind i hak vil jeg mene, at det er pal'en den er gal med, og så bør fænomenet kunne gengives ved stilstand. Hvis du laaaangsomt trækker ind i bremsen, skal det foregå jævnt og med et konstant, stigende tryk i grebet. Hvis ikke du kan det, skal du smørre pal'en.

Det er dimsen i midten, så vidt jeg husker. Den til venstre er fra koblingen og tager heller ikke skade af en klat fedt (IKKE WD40). (Den højre er fra en V-Strom)

Påskøn venligst at det har taget mig ca 3 timer at skrive dette indlæg da sofaen overmandede mig midt i det hele  :dead:

Ha ha ha... Du er så 1337 med dine fag-udtryk og halløj! Det var lige præcis det jeg mente  :D Det er vist svært at skjule at jeg er kontor-zombien og du ingeniøren... He he he  :respekt:
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

pingo

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Juni 22, 2009, 10:12:48 pm »
Jeg har ikke så meget tid de næste par dage, så der går nok lidt før jeg får det smurt.. Men det vil jeg prøve.

NielSV650, du og dit indlæg er hermed påskønnet!  :thumbsup:

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Juni 22, 2009, 10:23:21 pm »
Jeg har ikke så meget tid de næste par dage, så der går nok lidt før jeg får det smurt.. Men det vil jeg prøve.

Det tager højst 10min fra du beslutter dig for at finde værktøjet frem fra tøjskabet, til du kan tørre dine oliefingre af i viskestykket, så bare kom igang ;)

Skurk, 1337?? Tror du jeg er Frk Klokken?? :shock:

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Juni 22, 2009, 11:28:36 pm »

Det tager højst 10min fra du beslutter dig for at finde værktøjet frem fra tøjskabet, til du kan tørre dine oliefingre af i viskestykket, så bare kom igang ;)

Skurk, 1337?? Tror du jeg er Frk Klokken?? :shock:

Det er sådan noget sprog vi snakker på galeanstalten... Aka. mit arbejde...

http://da.wikipedia.org/wiki/Leetspeak

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Juni 22, 2009, 11:38:26 pm »
Det er sådan noget sprog vi snakker på galeanstalten... Aka. mit arbejde...

http://da.wikipedia.org/wiki/Leetspeak

HAhahah!  Ph®3@x$!!  :respekt: