Forfatter Emne: Justering af gasrullen?  (Læst 2679 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jess

• Gæst
Justering af gasrullen?
« Dato: Juni 23, 2009, 07:18:10 am »
Jeg har været ved at justere gasrullen på min SV 1000S, da der var ca 10mm slør. Og jeg syntes egentlig det gav et rigtig godt resultat, men da jeg var ude at køre i går, var det som om den satte lidt ud. Det skete kun når jeg kørte med jævn hastighed, ikke ved acceleration.  :?

Så er mit spørgsmål: kan gaskablet justeres forkert? Er det ene kabel ikke frem, og det andet kabel retur? Og er der en der evt. med et billede vise mig hvordan.... Hmm...

Jess

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Justering af gasrullen?
« Svar #1 Dato: Juni 23, 2009, 07:35:33 am »
Jo 1 træk + 1 retur.

Det eneste du kan justere er om den bruger gaskablerne i tomgang i stedet for tomgangsskruen, og ikke om den går jævnt.  :rolleyes:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jess

• Gæst
« Svar #2 Dato: Juni 23, 2009, 11:23:18 am »
Ok, det var bare som om den fik for meget luft, jeg prøvede at holde i tomgang, og give gas, så lød et sug, og så tog den gassen igen... Det skete et par gange, og forsvandt så igen

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #3 Dato: Juni 23, 2009, 02:08:19 pm »
Ok, det var bare som om den fik for meget luft, jeg prøvede at holde i tomgang, og give gas, så lød et sug, og så tog den gassen igen... Det skete et par gange, og forsvandt så igen

Det kan måske være de der gummirør der sidder fra cylinderen op til luftfilterkassen der har løsnet sig. Det er ikke et ukendt problem at disse ryger af med det resultat at den suger falsk luft ind dernede og derfor går ujævnt.

Niels  - kan du ikke lige udfylde med nogle fag-udtryk så det giver mening for motornørder?  :wink: :lol:
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jess

• Gæst
« Svar #4 Dato: Juni 24, 2009, 06:34:55 am »
Jeg er bestemt ikke motornørd, men sys da faktisk jeg har set et billede af det du snakker om. Det må jeg lige prøve når jeg kommer hjem.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #5 Dato: Juni 24, 2009, 09:48:14 am »
Hvis det er det at den skyder tilbage i luftfilterkassen, så er det helt normalt og ikke noget at være nervøs for.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing