Forfatter Emne: Kører du med bukser?  (Læst 5970 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kondi

• Sandt SVin
Kører du med bukser?
« Dato: Juni 30, 2009, 09:48:57 am »
Affødt af Niels' afstemning om handsker - hvad med bukser?
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Kører du med bukser?
« Svar #1 Dato: Juni 30, 2009, 09:59:20 am »
ALTID!
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #2 Dato: Juni 30, 2009, 10:05:11 am »
Jeg har taget den med wienerbrød  :oops:
Faktisk tager jeg pedalcyklen til bageren, eller hvis der er så kort et sted hen, at jeg ikke orker at tage fuldt udstyr på. Jeg kan dog ikke sige mig helt fri for "café dresset" engang imellem. Af samme årsag har jeg overvejet et par Draggin' Jeans.
Jeg har også overvejet at køre i våddragt engang jeg havde været ude og surfe  8)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #3 Dato: Juni 30, 2009, 10:17:52 am »
Alltid fullt utstyr.. Selv nå som vi har hatt rundt de 30 grader her....
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Juni 30, 2009, 10:29:52 am »
"d'et" i wienerbrød refererer naturligvis til vinderbrød - det styrer max!  :innocent:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #5 Dato: Juni 30, 2009, 10:47:02 am »
Jeg bruger mine Draggin Jeans, når der er varmt som i dag.
Men der ud over er det jakke, hjelm og handsker som altid.

Jeg HAR prøvet en tur i afsfalten (well SF-sten) så hellere svede, end få afhøvlet knæskallen igen  :dead:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Dakota

• Søndagskører
  • **
« Svar #6 Dato: Juni 30, 2009, 11:17:54 am »
I dag er første gang i år at jeg kørte i jeans til arbejde, og ikke havde Rukka'erne på... det føltes sjovt nok meget befriende. Har overvejet at købe nogle Draggin Jeans, men ved ikke lige hvor god kvalitet de er og om man kan holde ud at have dem på en hel dag på arbejde.

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #7 Dato: Juni 30, 2009, 11:45:28 am »
Jeg tror det er en afgørende faktor om man pendler på sin MC - og det gør jeg aldrig i og med jeg har værkstedet med hjem i firmabilen.

Jeg sidder kun på cyklen når jeg skal køre seriøst, så jeg har ALTID (den slags altid der virkelig ER altid) fuldt udstyr på...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Sveas glædespige fra Jylland

• Roadracer
  • Kører Danmarks fineste lille fighter...
« Svar #8 Dato: Juni 30, 2009, 12:04:59 pm »
Længre ture så kører jeg i dragging jeans (har ikke læder/tekstil bukser).. har også været ned og kurre på/i dem.. ingen problemer.. De overlevede og jeg havde en øm hofte

Da jeg også bruger min fighter til at pendle på, så må jeg indrømme at det ofte bliver jeans jeg kører i.. enkelte gange habitbukser..
Min samvittighed er ren, for jeg har aldrig brugt den..

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
    • B2's Galleri
« Svar #9 Dato: Juni 30, 2009, 01:31:50 pm »
Længre ture så kører jeg i dragging jeans (har ikke læder/tekstil bukser).. har også været ned og kurre på/i dem.. ingen problemer.. De overlevede og jeg havde en øm hofte

Hov ! ! :shock:
Har du ligefrem testet dine Draggin Jeans, på den hårde måde  :respekt:
Hvor voldsom var testen ?

Jeg tror at en lille beretning om den test, vil være voldsomt interessant for alle os der kører med dem, og måske endnu mere for dem der overvejer dem.

So spill it  :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #10 Dato: Juni 30, 2009, 01:36:50 pm »
Jeg tror det er en afgørende faktor om man pendler på sin MC - og det gør jeg aldrig i og med jeg har værkstedet med hjem i firmabilen.

Jeg sidder kun på cyklen når jeg skal køre seriøst, så jeg har ALTID (den slags altid der virkelig ER altid) fuldt udstyr på...
Tja.. jeg pendler, og kører altid i fuldt gear.

I de gode gamle dage kørte jeg dog gerne i pis-tøfler, shorts og flagrende sovsepatter...
Der er altså skidebesværligt at blive en ansvarsbevidst forsørger.... :whatever:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

pingo

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Juni 30, 2009, 01:37:58 pm »
Jeg må indrømme at jeg ikke kører med bukser hver gang.. Hvis jeg skal et eller andet inde i København, fx lige købe en dims eller besøge en eller anden, gør jeg ikke, men hvis jeg skal ud og race eller køre langt gør jeg.. :)

Men dem der kører i shorts og hættetrøje, dem forstår jeg ikke :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Juni 30, 2009, 01:55:06 pm »
Hhmm.... jeg har valgt : Nej, jeg styrter alligevel aldrig!  hvilket så er en lille løgn  :hand:
Fuldt lædergear på de sjove ture, og textil til job-pendleri. Men som det er i øjeblikket kører jeg i støvler, jeans og en let jakke uden CE protection af nogen art.
Ja, og selvfølgelig kevlarvanter, rygbeskytter og hat.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Sveas glædespige fra Jylland

• Roadracer
  • Kører Danmarks fineste lille fighter...
« Svar #13 Dato: Juni 30, 2009, 02:12:30 pm »
Hov ! ! :shock:
Har du ligefrem testet dine Draggin Jeans, på den hårde måde  :respekt:
Hvor voldsom var testen ?
Jeg tror at en lille beretning om den test, vil være voldsomt interessant for alle os der kører med dem, og måske endnu mere for dem der overvejer dem.
So spill it  :mrgreen:

Det var nu ikke med vilje at jeg testede dem, men takket være en møjunge så blev jeg nød til det. Ved ikke helt om den ka' gå som test..
Det var på vej hjem fra Skagen sidste år hvor der regnede øv-meget.. komme med 50-55 km/t inden i byen (har vidner på at jeg ikke kom stærkt!) og en bil trækker ud fra en sidevej.. med manglende erfaring så blokkerer jeg baghjulet og efter lidt slinger i valsen så smider den bagdækket og jeg glider en 20-25 m.. men jeg har aqua-planet hen over det hele for der er ikke en eneste skramme på mit regntøj og mine jeans er der intet at se på..
Min samvittighed er ren, for jeg har aldrig brugt den..

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
    • B2's Galleri
« Svar #14 Dato: Juni 30, 2009, 02:21:55 pm »

Det var nu ikke med vilje at jeg testede dem, men takket være en møjunge så blev jeg nød til det. Ved ikke helt om den ka' gå som test..
Det var på vej hjem fra Skagen sidste år hvor der regnede øv-meget.. komme med 50-55 km/t inden i byen (har vidner på at jeg ikke kom stærkt!) og en bil trækker ud fra en sidevej.. med manglende erfaring så blokkerer jeg baghjulet og efter lidt slinger i valsen så smider den bagdækket og jeg glider en 20-25 m.. men jeg har aqua-planet hen over det hele for der er ikke en eneste skramme på mit regntøj og mine jeans er der intet at se på..
Sejt de beskytter selv tøj der sidder uden på dem  :mrgreen: :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
156.335 Km + ?