Da jeg tog mit kørekort til MC for 8 år siden spurgte jeg om jeg kunne tage til bil med det samme. Kørelæreren sagde forundret at jeg jo allerede havde til bil. Jeg svarede at jeg ville sætte et i banken til jeg på et tidspunkt mister det. Fuldstændigt ud fra devicen med tage min straf "...... do the time"
Grunden til at det ikke er muligt må være at det ikke går ud på at vi skal have en straf men at vi bare skal generes mest muligt. Køreprøven har således ikke noget at gøre med at de mener, man har behov for en ny køreprøve - det er ren og skær chikane.
"Chikane"

Hvis man f.eks kører 100 km/t i en 50-zone forbi en skole (og en måle-vogn..!), så har man vist misforstået noget helt grundlæggende i sin køreundervisning, og en ny køreprøve er da helt på sin plads. Desuden tror jeg også, at de fleste har temmelig meget mere respekt for at miste sit kort, frem for en bøde man kan betale sig fra.
Jeg vil ikke fremstå, som om jeg altid overholder hastighedsbegrænsningerne. Så havde man nok ikke valgt at køre mc, hvis man har den holdning, men som Jesper siger: accepter straffen. Gu må det være surt at miste sit kørekort, men det er sgu mere surt at høre voksne mænd flæbe over urimeligheden i at være blevet indhentet af lovgivningen, som de i det givne tidspunkt var meget bevidste om, at de overskred!!
Sorry guys, men det er altså min holdning!