Forfatter Emne: Kørekort til MC  (Læst 2096 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Kørekort til MC
« Dato: Juli 09, 2009, 06:43:01 pm »
Hi Hi, kæresten er ramt..... Ramt af mc feber så nu vil han også have kort.. Han spørger mig om jeg kan undersøge blandt jer fantastiske mennesker om I ved hvad priser det ligger i... Og der er jo så vidt jeg husker nogle lovkrav med kørertimer.. Var der nemlig ikke dengang jeg tog kortet... Så er der een eller måske 5 gutter/gutinder som ved lidt om priser til et mc kort vil jeg sætte pris på lidt ekspertice... Danke....  :D :D :D

Ps : Han bor på Falster men er villig til at kører nordpå ...

Derudover ønskes i en fortsat god sommer

DeadlyMusic

• Søndagskører
  • **
  • Hurtigere hurtigere Hep Hep Hep
Re: Kørekort til MC
« Svar #1 Dato: Juli 09, 2009, 06:44:10 pm »
PÅ AMAGER KAN HAN TAGE DET PÅ 28 DAGE HEHE
Med tåre i øjnene og stivfrossen snot, men fuck det jeg køre på min SV1000 :-) som er piv flot......

Køre
SV1000SLK7 Rizoma spejle, greb, blink, Yoshimura udstødning + div

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Juli 09, 2009, 07:00:27 pm »
Priser er vel fra 7999,- og opefter? Det absolut værste er ventetiden ved køreprøve - der går flere uger, ja sågar måneder ... Der kan nemlig først bestilles, når teori er bestået og ikke som før i tiden ved første tur i kravlegård. :(

Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

DeadlyMusic

• Søndagskører
  • **
  • Hurtigere hurtigere Hep Hep Hep
« Svar #3 Dato: Juli 09, 2009, 07:12:53 pm »
hvis man ikke har noget mod at tage lidt rundt omkring kan man jo bare tage prøven et sted hvor der ikke er vente tid. så kan det gøres på meget kort tid
Med tåre i øjnene og stivfrossen snot, men fuck det jeg køre på min SV1000 :-) som er piv flot......

Køre
SV1000SLK7 Rizoma spejle, greb, blink, Yoshimura udstødning + div

Syess

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: Juli 09, 2009, 09:56:10 pm »
Jeg gav 8000,- + 580,- til stempel og 580,- for for prøven. det gav ca 9160,- sådan ca, hvis jeg husker rigtigt. Og det var hos  Inges køreskole i Hillerød - Top dollar skole, kun positive ting at sige om hende ;) Men det er rigtigt som der bliver sagt, der var godt nok vente tid på prøven, desværre.

Ramsdahl

• Søndagskører
  • **
« Svar #5 Dato: Juli 10, 2009, 03:24:22 pm »
Lige knap 10k inklusiv den nye obligatoriske manøvreprøve (leje af køreteknisk anlæg) i Vejle. Der var en månedes ventetid i Vejle, men i Horsens var der under en uge.

Lord Fungus

• Plastikrocker
  • If you run, you only die tired
« Svar #6 Dato: Juli 11, 2009, 08:32:53 am »
Her kan I se hvor mange lektioner man skal igennem:
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/DB9F7DF6-21F6-4106-BB65-EE4BBAC637DF/0/Undervispl_katA_9_06.pdf

Pris og kvalitet plejer også at hænge sammen i køreskolerne.
Det kan godt være nogle angiver man kan få kortet til 7500kr men så følger der som regel alle afgifter og lign. med bagefter.
« Senest Redigeret: Juli 11, 2009, 08:35:30 am af Lord Fungus »

pingo

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Juli 11, 2009, 02:55:43 pm »
Min erfaring er, at jo billigere et tilbud man får, jo mere skal der betales "ved siden af" i leje og stempler og hvad ved jeg, så man ender nærmest altid omkring de 9-10k :)

Jeg kender ikke noget til Falster, men i københavn kan jeg godt lide den der ligger på Aamager brogade, der tog jeg mit, i sin tid..
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad