Forfatter Emne: High-sider - step by step  (Læst 5391 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
High-sider - step by step
« Dato: April 13, 2010, 10:24:34 pm »
En fin lille billedeserie af en high-sider:
http://www.sportbikes.net/forums/general-sportbikes/430838-close-up-highside-30-pics.html

Pas på jer selv!

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: High-sider - step by step
« Svar #1 Dato: April 13, 2010, 10:56:10 pm »
Hold da kæft han får store øjne fra billede 4 og frem  :P

Heldigvis slipper han da vist med materiel skade....
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: High-sider - step by step
« Svar #2 Dato: April 14, 2010, 06:11:10 am »
Så den godt inde på Triumph675.net - fede billeder :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Sv: High-sider - step by step
« Svar #3 Dato: April 14, 2010, 08:29:37 am »
Hvordan skal man egentligt redde sådan en highsider?

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: High-sider - step by step
« Svar #4 Dato: April 14, 2010, 08:51:05 am »
Hvordan skal man egentligt redde sådan en highsider?

Når man dertil, er der ikke rigtigt noget at gøre...  :dead:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Sv: High-sider - step by step
« Svar #5 Dato: April 14, 2010, 08:58:00 am »
Hvordan skal man egentligt redde sådan en highsider?

Når man dertil, er der ikke rigtigt noget at gøre...  :dead:

Nyd flyveturen, for landingen bliver for det meste lidt hård  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: High-sider - step by step
« Svar #6 Dato: April 14, 2010, 08:58:10 am »
Er der egentligt nogen der har set hvad det er for en cykel der er inde under GSXR kåben???  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: High-sider - step by step
« Svar #7 Dato: April 14, 2010, 09:08:28 am »
Er der egentligt nogen der har set hvad det er for en cykel der er inde under GSXR kåben???  :wink:

Ja, Oldschool SV'er.. :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: High-sider - step by step
« Svar #8 Dato: April 14, 2010, 02:28:28 pm »
Hvordan skal man egentligt redde sådan en highsider?

Måske kan man klemme hårdt sammen om tanken og løfte cyklen med op. Så kan det være man kan rette lidt op i luften og lande på hjulene  :shock: :respekt:

Det går jo nok riiiimelig hurtigt, og man vil styre kontra pr refleks, men hvis man kan undgå det, kan man lave en lowside istedet, og højst sandsynligt slippe noget mere nådigt.

Option 3:
Save of the Century - Motorbike Crash
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

c3

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 159
Sv: High-sider - step by step
« Svar #9 Dato: April 14, 2010, 02:39:38 pm »
Måske kan man klemme hårdt sammen om tanken og løfte cyklen med op. Så kan det være man kan rette lidt op i luften og lande på hjulene  :shock: :respekt:

 :respekt:

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: High-sider - step by step
« Svar #10 Dato: April 14, 2010, 03:11:24 pm »
Måske kan man klemme hårdt sammen om tanken og løfte cyklen med op. Så kan det være man kan rette lidt op i luften og lande på hjulene  :shock: :respekt:

 :respekt:

Ja, mega   :respekt:  Selv med klikpedaler lykkedes det mig igår, at tage den ud over styret på MTB efter et par meters rullende stoppie (hvem fanden putter også 185mm skiver på en mtb!?!?!?) ned i et semi-mudderhul   :oops: :oops:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: High-sider - step by step
« Svar #11 Dato: April 15, 2010, 10:22:52 pm »
Hvordan skal man egentligt redde sådan en highsider?

en highsider kommer sådan set kun fordi man slækker gassen for meget, så den får greb på bagdækket igen, lidt for hurtigt.. 

optimalt ville være hvis man kunne slække gassen et "kussehår", så den stadig spinner lidt på baghjulet, men ikke hurtigt nok til at drive baghjulet i den forkerte retning..   og langsomt få arbejdet cyklen i den rigtige retning

er man kommet dertil hvor dækket er skredet for langt ud for en,  og man ikke  er en  så fucking dygtig og cool kører, der skal til for at kunne redde sådan en!! , så er det bedste at holde hane på, så cyklen bare skrider ud og lægger sig og glider af banen... det er når man slækker gassen, at helvede bryder løs    :D   

Men pr refleks slækker folk gassen.... og så siger det spadoing.... hej hej flyvetur.    (har selv haft et par nær highsider oplevelser, en af gangene var jeg oppe og ligge på kåbeglasset , det havde det ikke godt af, og jeg skulle have rene underbukser på bagefter)
« Senest Redigeret: April 15, 2010, 10:29:16 pm af Luske »

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Sv: High-sider - step by step
« Svar #12 Dato: April 19, 2010, 12:09:35 pm »
Hvordan skal man egentligt redde sådan en highsider?

Bask sindssygt hurtigt med armenene, så kan det være du ikke lander så hårdt


Lars
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Sv: High-sider - step by step
« Svar #13 Dato: April 19, 2010, 01:45:10 pm »
Personen på billedserien har selv posted inde i tråden. Her er hvad han skriver:

That was me (long time lurker, first time poster). Yep. It's a 1st Gen SV with an 05 Gixxer 750 front end. I race with WSMC for the West Coast GP Cycles team. I'll be doing the California State Championship this year as well.

The SV sustained a bit of damage, but the SV's crash really well. It will be ready for the races next week, as long as I am. I have some lingering soreness and pain in my left leg that I'm going to have checked out. Just hoping it's not a fracture.

When the slide started, I had already spotted my next apex marker (The turn 9/10 complex at Chuckwalla is an off-camber downhill "S" bend corner set up... that's why my eyes seem to be looking in a place other than where you would normall expect). It barely registered for a nano-second that I was experiencing a loss of traction. I tried to stay as steady as I could on the throttle and keep focused on my entry point for the next apex. I was hoping for dear life to save it but just ran out of luck and talent.


"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."