Forfatter Emne: SV650S stjålet og evt. totalskadet - gode råd vedr. taksator?  (Læst 8264 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kralund

• Plastikrocker
Hejsa, det er et stykke tid siden jeg har ladet høre fra mig, og anledningen er heller ikke god :?

Nogle punks stjal grislingen for en uge siden, og de små, snoldede amatører kunne jo ikke starte den. Dét forhindrede dem ikke i at hærge den, og jeg har lige snakket med værkstedet, som mener den er totalskadet (beregnet 31,5 timer til rep + dele)

Jeg skal jo snakke med taksatoren i morgen, og i dén forbindelse vil jeg sætte pris på lidt gode råd.

Maskinen er (var) er SV650S ´06 (ca. 16K km) med fuldkåbe og fuld Yoshimura TRS, Hyperpro foran, nyt kåbeglas fra puig, én sæson gamle Pilot Power 2CT + det løse.

Såfremt taksatoren beslutter at maskinen er død, hvor meget er der så at "forhandle" om ifht. alder og udstyr på maskinen? Er der overhovedet tale om en forhandling, eller er hans ord lov (med klagemulighed)?

Kan man evt. indgå aftale om at overtage eksempelvis udstødning fra vraget? (lidt ridset, men ikke meget)

Al input modtages med kyshånd!!

Mvh

Henrik
SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
Sv: SV650S stjålet og evt. totalskadet - gode råd vedr. taksator?
« Svar #1 Dato: Juni 08, 2010, 08:14:13 pm »
Det var da det sørgeligste næst efter dødsfald!  :brok:

Jeg har ingen erfaring med forsikring osv. men mon ikke du kan få lov at "købe" eksempelvis potterne til en rimelig pris. Hvis de kan se en god handel i det skal du sikkert nok få lov  :club:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Hazard

• Gæst
« Svar #2 Dato: Juni 08, 2010, 08:33:00 pm »
Hvor er den forsikret?

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #3 Dato: Juni 08, 2010, 09:12:55 pm »
Min erfaring siger mig at du nok ikke kan handle stumper fra den, men cyklens værdi kan du handle om.
Du skal gøre op med dig selv om du vil have den lavet eller penge til en ny.

Erklæres den død af forsikringen skal du presse dem så meget som muligt, find eksempler på nettet der kan understøtte den værdi du kræver.

Brug argumentet, jamen vil I ikke give mig det beløb for den så finder du bare en cykel magen til, til mig med samme udstyr km osv.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

futte

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #4 Dato: Juni 08, 2010, 09:40:22 pm »
Min erfaring siger mig at du nok ikke kan handle stumper fra den, men cyklens værdi kan du handle om.
Du skal gøre op med dig selv om du vil have den lavet eller penge til en ny.

Erklæres den død af forsikringen skal du presse dem så meget som muligt, find eksempler på nettet der kan understøtte den værdi du kræver.

Brug argumentet, jamen vil I ikke give mig det beløb for den så finder du bare en cykel magen til, til mig med samme udstyr km osv.

Det hedder sig jo at forsikringen skal dække så du får en tilsvarende maskine, men men det er bestemt ikke let.
Men idéen med at finde salgsanoncer på tilsvarende maskiner er en kanon idé til at presse taksatorens pris op ;-)

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #5 Dato: Juni 08, 2010, 10:21:51 pm »
Taksator bruger ofte dba.dk mv. til at værdiansætte køretøjer, så dér finder du prisen.
Han finder de billigste, og du finder de dyreste...
Det betaler sig at være stædig overfor taksator - du kan nemt hente nogle tusser ved at irritere ham.
Samtidig kan du lave en aftale med ham om at købe "vraget" uden papirer for en slik,
så kan du hente yderligere nogle tusser hjem som et plaster på såret, eller genbruge delene på en anden mc.
Men du skal bruge mere end 5 min. på at overbevise ham om, at du har ret ! Få hans mobilnr. og ring i tide og (mest) utide...
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
« Svar #6 Dato: Juni 08, 2010, 10:24:28 pm »
Få hans mobilnr. og ring i tide og (mest) utide...
Se det er respekt  :respekt: :respekt:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

SVinke

• Plastikrocker
  • the devil rides with me
« Svar #7 Dato: Juni 08, 2010, 11:07:48 pm »
Taksatorerne kan ALTID ALTID presses-

jeg har lige forhandlet prisen på min GSR.

taksatoren lagde ud med "jamen man kan få sådan en til 80.k nu"  :hand: :hand:

sagde ja det kan du da. men bestemt ikke med det udstyr der sidder på... så erfet noget forhandling over nogle dage hvor jeg bad ham ringe når han var kommet til fornuft fik jeg 95.000
Til vejen: Hmm ja når de skide forsikringsfolk får taget sig sammen til at smide nogle penge ind på min konto en SV 650 Oldschool

Tidligere cykler: GSR 600 K8
                         Husqvarna te 610. 1994

Kralund

• Plastikrocker
« Svar #8 Dato: Juni 08, 2010, 11:10:04 pm »
Ok, så må jeg lige pløje nogle salgsannoncer igennem for at få et overblik. Jeg lurer lidt på hans vurdering ifht. ekstraudstyret, der som udgangspunkt ikke er dækket jvf. betingelserne i IF's "Suzuki forsikring".

At ringe til ham i tide og utide, er da vist en risky strategi? :evil: Jeg kan umiddelbart godt se, at hans irritation *ikke* skulle være til min fordel :hand: Oh well, nu må vi se hvad der sker.

Tak for indsparkene!

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #9 Dato: Juni 08, 2010, 11:38:30 pm »

At ringe til ham i tide og utide, er da vist en risky strategi? :evil: Jeg kan umiddelbart godt se, at hans irritation *ikke* skulle være til min fordel :hand: Oh well, nu må vi se hvad der sker.

Nej, dér tager du fejl. Han er uddannet til/har erfaring i at spare penge - selskabets penge !
Jeg har selv prøvet turen flere gange, og har talrige eksempler på at jeg har ret.
Og jeg har ALTID ret - specielt når det er noget med MINE penge !
Men det er selvfølgelig op til dig selv, om du vil ofre lidt af din og hans tid på penge til dig...???
Husk at købe "vraget" inden forhandleren når at købe det for 5K (hvorfor tror du de dømmer den død ?)
« Senest Redigeret: Juni 08, 2010, 11:41:04 pm af Sperik »
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

PeterGraff

• Plastikrocker
« Svar #10 Dato: Juni 10, 2010, 07:04:58 am »
Hej der

Husk at der muligvis er 20% selvrisiko, ved tyveri og ved skade i forbindelse med tyveri. Dette har bl.a Tryg.

MVH

Peter Graff

SVinke

• Plastikrocker
  • the devil rides with me
« Svar #11 Dato: Juni 10, 2010, 11:20:07 am »
Jo men hvis de ikke er kommet afsted med den er det ike tyveri. så er det tyveriforsøg og bliver takseret som hærværk. (forhåbentlig) ellers må du bare snakke med forsikringen og sige  :hand: :hand: :hand: og forklare dem at det jo altså var hærværk
Til vejen: Hmm ja når de skide forsikringsfolk får taget sig sammen til at smide nogle penge ind på min konto en SV 650 Oldschool

Tidligere cykler: GSR 600 K8
                         Husqvarna te 610. 1994

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #12 Dato: Juni 10, 2010, 11:22:52 am »
Jo men hvis de ikke er kommet afsted med den er det ike tyveri. så er det tyveriforsøg og bliver takseret som hærværk. (forhåbentlig) ellers må du bare snakke med forsikringen og sige  :hand: :hand: :hand: og forklare dem at det jo altså var hærværk
ja der er vist noget med at den skal være flyttet mere end så og så langt for at være stjålet.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Kralund

• Plastikrocker
« Svar #13 Dato: Juni 10, 2010, 03:02:16 pm »
Jeg tror, taksatoren har prøvet at ringe tidligere i dag. Jeg laver en update på tråden, når vi engang har "danset" færdig.

Kralund

• Plastikrocker
« Svar #14 Dato: Juni 14, 2010, 10:16:17 pm »
Så kom dommen, grislingen er erklæret død!

Erstatning: 65.000,- (hvilket jeg ikke er utilfreds med). Har faktisk ikke checket med forsikringen, men regner med at der ryger 8K i selvrisiko.