Forfatter Emne: SV650S stjålet og evt. totalskadet - gode råd vedr. taksator?  (Læst 8259 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SVinke

• Plastikrocker
  • the devil rides with me
Sv: SV650S stjålet og evt. totalskadet - gode råd vedr. taksator?
« Svar #15 Dato: Juni 14, 2010, 11:53:05 pm »
hvis du ikk er tilfreds så sig det til ham. du må ikke stille dig tilfreds.
Til vejen: Hmm ja når de skide forsikringsfolk får taget sig sammen til at smide nogle penge ind på min konto en SV 650 Oldschool

Tidligere cykler: GSR 600 K8
                         Husqvarna te 610. 1994

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #16 Dato: Juni 15, 2010, 10:50:54 am »
Så kom dommen, grislingen er erklæret død!

Erstatning: 65.000,- (hvilket jeg ikke er utilfreds med). Har faktisk ikke checket med forsikringen, men regner med at der ryger 8K i selvrisiko.

Det lyder umiddelbart ganske fair!
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SVinke

• Plastikrocker
« Svar #17 Dato: Juni 15, 2010, 11:27:50 am »
damn... jeg læste forkert.  :innocent:

jeg læste "hvilket jeg ikke er tilfreds med" UPS :innocent:
Til vejen: Hmm ja når de skide forsikringsfolk får taget sig sammen til at smide nogle penge ind på min konto en SV 650 Oldschool

Husqvarna te 610. 1994

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #18 Dato: Juni 15, 2010, 09:58:59 pm »
Jeg ville nok forsøge at finde argumentation i markedet og prøve at presse den selvrisiko oveni. Han giver dig jo i teorien kun, 57.000
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

SVinke

• Plastikrocker
« Svar #19 Dato: Juni 16, 2010, 01:02:24 am »
øhmmm. er der ikke noget med selvrisiko frafald. ved hærværk. prøv lige at tage den op med dit forsikringsselskab.

Husqvarna te 610. 1994

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #20 Dato: Juni 16, 2010, 07:37:36 am »
Jo, det er der vist hos nogen selskaber. Men jeg kunne godt forestille mig at det så forudsætter at den ikke OGSÅ er stjålet. Mener at jeg har hele 20% selvrisiko ved tyveri!
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SVinke

• Plastikrocker
« Svar #21 Dato: Juni 16, 2010, 10:34:13 am »
jo men den har jo ikke været stjålet da de ikke er kommet afsted med den. ergo må det klasificeres som hærværk = nul selvrisiko (afhængig af selskab)  :thumbsup:

Husqvarna te 610. 1994

Kralund

• Plastikrocker
« Svar #22 Dato: Juni 16, 2010, 08:02:32 pm »
Mht selvrisiko, står der konkret at den ikke kræves såfremt MCen var på værksted eller tilsvarende. Der skal formodentlig betales ved kasse ét i mit tilfælde. Dét er for så vidt også ok, man kan sige jeg kendte vilkårene ved forsikringen, men hold k... hvor jeg bitter på de små svin der prøvede at nakke maskinen. Mit eneste håb er, at én af dem har slået sig ad helvede til i forsøget på at "løbe" den i gang (=vennerne skubbede) for blot at smide dyret i gear og pludselig opleve verden lidt fra oven!

Grrr, man kan blive helt primitiv i sine reaktionsmønstre når man tænker på dén slags...

Anyway, jeg køber ikke en ny kværn lige med det samme. Jeg har (formentlig) lånt mig til en Speed Triple her til ferien, og dén er sikkert også sjov :police: :tie:
SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #23 Dato: Juni 16, 2010, 09:38:33 pm »
Mht selvrisiko, står der konkret at den ikke kræves såfremt MCen var på værksted eller tilsvarende. Der skal formodentlig betales ved kasse ét i mit tilfælde. Dét er for så vidt også ok, man kan sige jeg kendte vilkårene ved forsikringen, men hold k... hvor jeg bitter på de små svin der prøvede at nakke maskinen. Mit eneste håb er, at én af dem har slået sig ad helvede til i forsøget på at "løbe" den i gang (=vennerne skubbede) for blot at smide dyret i gear og pludselig opleve verden lidt fra oven!

Grrr, man kan blive helt primitiv i sine reaktionsmønstre når man tænker på dén slags...

Anyway, jeg køber ikke en ny kværn lige med det samme. Jeg har (formentlig) lånt mig til en Speed Triple her til ferien, og dén er sikkert også sjov :police: :tie:

Sikkert også sjov? Du vender ikke tilbage til sv igen, nok noget af det sjoveste mc jeg har prøvet sådan en speed-triple :-)
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Kralund

• Plastikrocker
« Svar #24 Dato: Juni 17, 2010, 08:46:49 am »
Heh, jeg fik en lille prøvetur her forleden, og det var god spas. Hvis jeg vender tilbage til SV, bli'r det på et kiloSVIn, det er jeg ikke i tvivl om.

Jeg "voksede" op på grislingen, som var sjov at have som learner-bike, men jeg må nok tilstå at den føltes lidt anæmisk her til sidst, ikke mindst når jeg nu har prøvet en større maskine. Men om der skal være 2 eller 3 propper, dét ved jeg ikke.

Jeg skal iøvrigt på tur ned i Europa her om et par uger, og ham jeg kører med har købt sig en Honda CBR 600RR, så mon ikke der også bliver tid til at prøve en 4-benet :wink: :evil:

SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

Nick

• Sandt SVin
« Svar #25 Dato: Juni 17, 2010, 09:52:05 am »
Altså nu har jeg ikke selv kørt på en speed triple, men for sautan da de kan svinge.. lækker maskine  :thumbsup:
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D