Forfatter Emne: nyt teknologi  (Læst 3364 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
nyt teknologi
« Dato: Juni 12, 2010, 10:59:35 am »
Golden Shellback Waterproof Coating

fungere bedre en den klassiske løsning
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Trevize

• Roadracer
  • bike: SV650SK6
Sv: nyt teknologi
« Svar #1 Dato: Juni 13, 2010, 08:16:14 am »
Ser imponerende ud - men personligt synes jeg man sidder tilbage med fornemmelse at der helt sikkert er en 'bagside' der ikke bliver nævnt.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

SVinke

• Plastikrocker
  • the devil rides with me
« Svar #2 Dato: Juni 13, 2010, 01:04:00 pm »
Ser imponerende ud - men personligt synes jeg man sidder tilbage med fornemmelse at der helt sikkert er en 'bagside' der ikke bliver nævnt.

lige min tanke.  :undecided:
Til vejen: Hmm ja når de skide forsikringsfolk får taget sig sammen til at smide nogle penge ind på min konto en SV 650 Oldschool

Tidligere cykler: GSR 600 K8
                         Husqvarna te 610. 1994

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Juni 14, 2010, 02:41:56 pm »

lige min tanke.  :undecided:
eneste skulle være prisen - så længe det er et lag der ikke er elektrisk ledende - touch skærme kan du sakkens sætte et plast film for og den virker stadig - det skal bare være noget der ikke isolere varmen på resten af elektronikken.

du kan tage en computer og ligge den i en balge med olie og den vil køre upåvirket - eller faktisk vil den bliver kølet bedre da varmen bliver fordel ud i olien :)
en højtaler/microfon fungere lidt på samme måde - så hvis hinden ikke forhindre membranen i at bevæge sig virker den også..

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #4 Dato: Juni 14, 2010, 05:33:10 pm »
du kan tage en computer og ligge den i en balge med olie og den vil køre upåvirket - eller faktisk vil den bliver kølet bedre da varmen bliver fordel ud i olien :)

i princippet ja.....bare husk at stoppe evt blæsere  :mrgreen:

i søværnet f.eks, er det heller ikke unormalt at pille diverse printplader ud, vaske dem i sæbevand for at fjerne saltvansfilm, tørre dem, og genmontere. Det fungerer også fint (der må naurligvis ikke være spænding på), så elektronik er ikke så følsomt som mange tror.

tilbage til emnet: Jeg tror mere det bliver en feature som producenter tilbyder fra ny. F.eks at Canon lancerer en serie kamera'er med den "funktion"/beskyttelse, jeg tror ikke det er noget der vil blive benyttet på slutburgermarkedet.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juni 14, 2010, 07:02:45 pm »

blæserne fungere stadig i olie + at de er med til at fordele varmen  - hehe
elektronik kan tåle meget så længe der ikke er noget der kortslutter

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Juni 14, 2010, 09:20:18 pm »
Hvis alt er indkapslet i en ikke ledende film, hvordan dælen kan man så sætte et stik i for at høre musikken ? Hundelen ville i så fald være Ikke-ledende = ingen musik  :undecided:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #7 Dato: Juni 15, 2010, 07:30:18 am »

blæserne fungere stadig i olie + at de er med til at fordele varmen  - hehe
elektronik kan tåle meget så længe der ikke er noget der kortslutter
olien skal være meget tynd så, ellers brænder blæsermotoren af ved den øgede modstand.....de er ikke så kraftige, da de skal være støjsvage....men ellers ja  :blink:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #8 Dato: Juni 15, 2010, 10:48:18 am »
Hvis alt er indkapslet i en ikke ledende film, hvordan dælen kan man så sætte et stik i for at høre musikken ? Hundelen ville i så fald være Ikke-ledende = ingen musik  :undecided:

Good point!

Man skal desuden DÆLME være omhyggelig med at coate ALLE små komponenter og lodninger for ikke at risikere at apparatet går til pga. elektrolyse.
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4