Forfatter Emne: Plus til Minus  (Læst 1657 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
Plus til Minus
« Dato: Juni 20, 2010, 09:27:17 am »
Lørdag... lidt overskyet, men det er varmt med en hilsen fra solen i ny og næ. Hækken mod naboen er lige klippet, så er lidt af udendørsforpligtelserne i sølvbryllupskvarteret da klaret. Selvtilfreds går jeg hen til SVinet. Ud og køre en tur. De nye BT-023 dæk, som Sajmon smed på i fredags, skal testes yderligere. Den store af ungerne vil med - men med en beklagelig bevægelse henviser jeg til egosædet: Kun plads til én skat  :innocent:

Da SVinet er kommet ud, afslører naturlyset at den godt kunne trænge til en omgang 'fransk vask og strygning'. Oh well, vejret er jo godt og det er vel på tide at få den shinet lidt op. Det bliver så til den helt store omgang, hvor selv de mindste kroge og hjørner får besøg af en pudseklud. Og til til sidst skal lakken have en omgang. Da den efter flere spande knofedt står og funkler som ny - så kan man sq ikke lade være med at få en 'yderst tilfreds' følelse frem. En kop mokka og så derud af. Det nye Svin skal sq ud og flashes!

På med kludene. Naboen kigger misundeligt, men hilser pænt. Nye dæk og shinet bike... jo, jo, det her er livet. Ruller derud af i normalt tempo... der skal lige varme i dækkene. Hilser på et par modkørende motorcyklister der også er ude i det meget overskyede, men ellers gode vejr. Ned mod den fede kurve som altid giver et smil på læben. Oh yes, disse dæk bider ok.

Med ét ændrer vejret sig. Det begynder ikke bare at regne - det pisser ned i lårtykke stråler. Så meget at regnen slår op fra vejen i 30 cm højde. WTF... hvor kom det fra? Vende om? Køre fra det? beslutninger, beslutninger... nej fandme... nu er jeg jo ude - så kan jeg lige så godt tage den normale "test rute". BT'erne holder virkelig hvad der siges om dem. Selv med bevidst provokation på den regnglatte vej, så holder de fast. Smil. Vejret ser ikke ud til at blive bedre. Kan svagt mærke fugten trænge ind gennem jakken på overarmene. Hjem i en fart.
Ind i højrekurven, konstant gas på indtil toppen af svinget, så følsom rulle ud. Tæsk. Skift til 4. ved 9500, ingen protester fra bagdækket. Følsom bremse frem til det røde lys. Rullende start. Tæsk. Husk defensiv placering ved den næsten usynlige sidevej. Vovet nedbremsning ved T-svinget. Tæsk. Gennem den fede kurve igen, ind i det bløde højresving uden oversigt og det kraftige knæk på toppen. Fedt. Lige ud. Tæsk. Bremse og nedgearing. Skærer venstresvinget lidt skarpere end normalt. Hurtig højre og så endelig hjemme.

Står af. Kigger på SVinet der nu lever helt op til sig øgenavn. Føj. For blot ½ time siden stod den som ny. Nu ligner den noget der er hevet op fra havnen :twisted:

Ok, name of the game, finder spand og klude frem igen og giver den en overfladisk omgang :whatever:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Wolfdk

• Søndagskører
  • **
Sv: Plus til Minus
« Svar #1 Dato: Juni 20, 2010, 09:32:21 am »
Tjaa det er jo dansk sommer når det er bedst  :(...men surt show når du nu havde ofret så lang tid på klargøring  :)

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Juni 20, 2010, 09:50:20 am »
Så kan du lære det, ud at køre først, derefter rengøring ;-)
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Juni 20, 2010, 09:54:13 am »
Åhhhhhh nej.
Nu kan du jo ikke i en kommende salgs-annonce skrive:
"Aldrig kørt i regn"
 :cry:

Frem med pudsekluden, eller endnu bedre bare smør kæden, og næste gang du rammes af en byge græder du ikke over spildt pudse-creme
 :mrgreen:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

ThySen

• Søndagskører
  • **
  • Forbyd muskelkatte
« Svar #4 Dato: Juni 20, 2010, 11:33:53 am »
Min lørdagsoplevelse mindede lidt om din, dog med en væsentlig forskel.
Måske ikke helt så grundig rengøring men den skinnede dog fra alt der kan ses på 20 meters afstand.
Nå, men afsted kom jeg og 10 minutter hjemmefra kom der pludselig mørke skyer imod mig med en pokkers fart.
Jeg nåede at få et par dråber på visiret inden jeg ramte en vej der pegede hjemad, og så blev der drejet på rullen.
Jeg kunne se regnen i spejlene hele vejen hjem (forresten første gang jeg har fundet en anvendelse for de ubrugelige spejle) men jeg nåede præsist ind i carporten og støttebenet sagde klik før helvede brød løs. Pyha.
Gert fra Thy
Til gaden: SV 650 S K4
Til banen: Philips 32PFL7404H 32"

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #5 Dato: Juni 20, 2010, 08:44:58 pm »
hvis du nu ikke havde brugt en halv dag på at vaske og polere havde du ikke ramt regnbygen, og hvis du endelig havde... havde den stadig lignet lort da du kom hjem...

ergo....

kør med det samme og glem alt om voks og gejling det kan kun blive en win-win situation  ;)

Smith

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Juni 20, 2010, 09:53:08 pm »
Surt show!

Tilgengæld super anmeldelse af BT-23  :mrgreen: :respekt:
Det kan da godt være det bliver sådan et par jeg smider på sv'eren. Hvis ikke en anden får fat i et par Metzeler Z8 og poster en test  :mrgreen: