Det var på racer cyklen... Jeg kører med gps, så den er temmeligt nøjagtig! Generelt ligger vi vel på ca 40-43kmt når vi kører på cyklerne. men indimellem når der er interval, kommer den hurtigt op på 50+. -det er vel at mærke på ligeud stykkerne, og kun 1 km eller 2. Når det går nedad kommer der naturligvis noget mere hastighed på.
-vi kom ad strandvejen oppe fra skodsborg, på vej ind mod byen, og var lige kommet ned ad den lange bakke med svinget, og kørte langs skodsborg strandpark. Da en af de andre slog et sving og ramte mit forhjul med sit baghjul. Jeg har lige set på gps'en at hurtigeste hastighed den dag var 65kmt, så det var sikkert på bakken... hastigheden faldt lidt inden jeg stod af!! OUCH!!!!!

I touren ligger de oftest med ca 45-50 kmt i snithastighed. Men hvis du så Mark Cavendish styrt i Schweiz rundt! Det var i spurten, hvor de kommer op på ca 75kmt. av av av...
Da jeg var på Mallorca tidligere på året og køre, kom vi ofte op på små 80kmt på nedkørselerne. Hen skal det siges at i touren er det ikke unormalt at de kommer over 100kmt
Ret heftigt på de tynde hjul. Og bestemt ikke der du vil have en forhjuls punktering..