Forfatter Emne: Wave skiver ved syn?  (Læst 2351 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Wave skiver ved syn?
« Dato: August 03, 2010, 03:32:43 pm »
Hvordan er reglerne når man triller til syn?

Bliver der foretaget en bremsetest der skal beståes og skal man kunne fremvise E-mærke/TÜV eller hvad det nu hedder med sådan nogle skiver?
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Damage

  • Gæst
Sv: Wave skiver ved syn?
« Svar #1 Dato: August 03, 2010, 10:36:50 pm »
Hvordan er reglerne når man triller til syn?

Bliver der foretaget en bremsetest der skal beståes og skal man kunne fremvise E-mærke/TÜV eller hvad det nu hedder med sådan nogle skiver?

Jeg her ikke prøvet at køre en mc til syn med wave skiver men de gange jeg har været til syn med mc, så er den ikke kommet på et bremserullefelt. Det som synsmanden gør er, at måle tykkelsen på skiverne og de skal være inden for de mål fabrikke angiver. Så køre de en lille tur på maskinen hvor de afprøver bremserne.

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Wave skiver ved syn?
« Svar #2 Dato: August 04, 2010, 09:23:21 pm »
Præsis... Det betyder intet... Han siger bare " det er da vist ikke vænge siden du har fået skiver på" og "den styre og bremser jo som den skal".  :thumbsup:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Wave skiver ved syn?
« Svar #3 Dato: Marts 17, 2011, 12:41:09 pm »
Nogen der ved hvor tykke skiverne skal være før de går igennem syn. ?
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Wave skiver ved syn?
« Svar #4 Dato: Marts 17, 2011, 12:50:05 pm »
Jo tak, jeg fik tjekket mit bremselys, men ikke selve bremserne. Så pointen er vist, at folk skal kunne SE, at jeg PRØVER at stoppe når jeg sejler ind i siden på en bybus. Om jeg rent faktisk KAN stoppe er lige meget. Det bliver 400 kroner, tak.  :brok: :puke:
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Wave skiver ved syn?
« Svar #5 Dato: Marts 19, 2011, 12:44:03 pm »
Jo tak, jeg fik tjekket mit bremselys, men ikke selve bremserne. Så pointen er vist, at folk skal kunne SE, at jeg PRØVER at stoppe når jeg sejler ind i siden på en bybus. Om jeg rent faktisk KAN stoppe er lige meget. Det bliver 400 kroner, tak.  :brok: :puke:
Minder mig om Operation X og partikelfiltre på busser og lastbiler :P Den skulle sådan set bare være monteret, men om det virkede eller ej kunne de ikke teste. flot  :loser:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7