Forfatter Emne: Vil de her fjedre passe på min K7 Sv1000  (Læst 3072 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Vil de her fjedre passe på min K7 Sv1000
« Dato: September 20, 2010, 11:50:54 pm »
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Vil de her fjedre passe på min K7 Sv1000
« Svar #1 Dato: September 21, 2010, 07:50:07 am »
Ja, K6 stumper passer på K7 SV1K. Det ser ud til at der er to hårdheder (90/95) - det skal du nok lige tjekke nærmere.
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Vil de her fjedre passe på min K7 Sv1000
« Svar #2 Dato: September 21, 2010, 10:59:08 am »
Ja, K6 stumper passer på K7 SV1K. Det ser ud til at der er to hårdheder (90/95) - det skal du nok lige tjekke nærmere.

Det det meget i forskel?
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Vil de her fjedre passe på min K7 Sv1000
« Svar #3 Dato: September 21, 2010, 01:16:47 pm »
Overvejer sådan et sæt + en bagdæmper fra en ZX10R.

Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Vil de her fjedre passe på min K7 Sv1000
« Svar #4 Dato: September 21, 2010, 04:07:09 pm »
Overvejer sådan et sæt + en bagdæmper fra en ZX10R.
Well, en del af informationen på affjedringsdagen var, at specielt affjedringen på en SV1000 ikke er ringe endda - men sagtens kan tåle en opgradering. Fokus var i den forbindelse på fronten, som godt kan tåle en par stivere fjedre. Men ved udskifting af Shock'en bagpå skal man passe lidt på, hvis man ellers syntes at maskinen styrer ok.

Jeg har selv været lidt forblindet af, at man kan justere high/low damping på ZX10R shock'en - men er efterfølgende kommet til den sandhed, at en optimeret standard affjedring vil give mig meget, meget mere. Her tænkes udelukkende på nye fjedre der efterfølgende justeres ind. Så jeg går efter en komplet Hyperpro fjederkit, men i to steps. Først foran, hvor jeg syntes "problemet" er størst.
« Senest Redigeret: September 22, 2010, 01:29:01 am af TOB »
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Vil de her fjedre passe på min K7 Sv1000
« Svar #5 Dato: September 21, 2010, 08:29:14 pm »
Jeg kan indsparke at jeg har prøvet begge modeller af bagdæmper.

Jeg har brugt tid på at justere dem ind begge 2 og er kommet frem til at originaldæmperen med en hyperpro fjeder på fungere lige så godt som en standard ZX10r dæmper med dens originale fjeder på.

Måske en ZX10r dæmper med hyperpro fjeder monteret ville være bedre, men om man skifter fjederen på den originale dæmper eller om man skifter dæmperen ud til en ZX10r  dæmper er lige gyldigt.

Jeg har kun prøver at montere en ZX10r dæmper fordi der var flere som roste den til skyerne, men jeg kan altså ikke mærke forskel.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Vil de her fjedre passe på min K7 Sv1000
« Svar #6 Dato: September 21, 2010, 08:39:12 pm »
Vi bør vel lige kaste ind at et sæt Hyperpro foran (SV1000) koster 1300, og et sæt med fjedre til for+bag koster 2200..Hertil kommer montering medmindre man kender en Svrider eller kan selv..

Jeg prøvede BLZ´s efter aft min egen var blevet "afbalanceret" foran >< bag i std.fjedrene af mr. hyperpro i lørdags til arrangementet. Alenen en ordentlig indstilling af std. gør stor forskel. Men BLZ's er meget mere "stabil" ved gasgivning og i sving med fart på - selvom han har r6-gasrulle og gearing på.... Så hyperpro er på min ønskeseddel hvis jeg kan finde en måde at få det smidt i og justeret på uden at det koster en halv arm....
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Vil de her fjedre passe på min K7 Sv1000
« Svar #7 Dato: September 22, 2010, 12:11:43 am »
Jeg kan indsparke at jeg har prøvet begge modeller af bagdæmper.

Jeg har brugt tid på at justere dem ind begge 2 og er kommet frem til at originaldæmperen med en hyperpro fjeder på fungere lige så godt som en standard ZX10r dæmper med dens originale fjeder på.

Måske en ZX10r dæmper med hyperpro fjeder monteret ville være bedre, men om man skifter fjederen på den originale dæmper eller om man skifter dæmperen ud til en ZX10r  dæmper er lige gyldigt.

Jeg har kun prøver at montere en ZX10r dæmper fordi der var flere som roste den til skyerne, men jeg kan altså ikke mærke forskel.
Fedt input Jannik. Det bestyrker blot mine egne tanker.

Vi bør vel lige kaste ind at et sæt Hyperpro foran (SV1000) koster 1300, og et sæt med fjedre til for+bag koster 2200..Hertil kommer montering medmindre man kender en Svrider eller kan selv..

Jeg prøvede BLZ´s efter aft min egen var blevet "afbalanceret" foran >< bag i std.fjedrene af mr. hyperpro i lørdags til arrangementet. Alenen en ordentlig indstilling af std. gør stor forskel. Men BLZ's er meget mere "stabil" ved gasgivning og i sving med fart på - selvom han har r6-gasrulle og gearing på.... Så hyperpro er på min ønskeseddel hvis jeg kan finde en måde at få det smidt i og justeret på uden at det koster en halv arm....
Det lugter af en skruedag med assistance fra et par SVriddere der har prøvet det før  :mrgreen:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Vil de her fjedre passe på min K7 Sv1000
« Svar #8 Dato: September 22, 2010, 12:46:07 am »
Super gode indspark  :thumbsup:

Kørte selv med Hyperpro fjedre på min CBR600F4, det var ret glad for :)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Vil de her fjedre passe på min K7 Sv1000
« Svar #9 Dato: September 22, 2010, 01:42:56 pm »
Jeg er en af dem der sværger til ZX10R dæmperen. Man skal lige huske at den er 6-8mm længere end std SV dæmperen, så cyklen vil blive ca 15mm højere i bagenden, som godt kan give lidt mere aggressiv indstyring - og det kan nemt forvirre tingene når man piller ved flere faktorer på samme tid.

Den primære forskel på de to dæmpere kommer dog klart til udtryk når man får trimmet hæng og dæmpning ind - og der bukker SV dæmperen bare under med sådan en som mig ovenpå (120kilo med MC outfit). Sammenligningsgrundlaget er en SV1000S bagdæmper fra 07 (den har kørt 1080km) med en HyperPro fjeder på - og den bliver jeg bare aldrig gode venner med. I byen og med moderat hastighed på de snoede veje, er der ingen forskel - men lange bløde sving eller steder hvor det er lidt ujævnt kan SV dæmperen bare ikke følge med på grund af manglende højfartsdæmpning.

Jeg har også en ZX10R bagdæmper på min baneracer (nøgen SV1000) dog med vægtmatchet fjeder i stedet for den originale, og der er forskellen kæmpestor...

Det jeg prøver at sige, er at der ikke kun findes EN endegyldig løsning på det her. Jeg har bare været heldig at finde en som passer mig og mit korpus og min kørestil.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Vil de her fjedre passe på min K7 Sv1000
« Svar #10 Dato: September 22, 2010, 11:52:06 pm »
Synes jeg har hørt at hvis man hæver min SV1000, så vil kæden ramme udstødning? eller er det mig der har læst forkert?
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Vil de her fjedre passe på min K7 Sv1000
« Svar #11 Dato: September 22, 2010, 11:53:36 pm »
Med 30mm højere bagende og 42t bagtandhjul og slap kæde, rammer den. :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!