Forfatter Emne: Vinteropbevaring  (Læst 8050 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ole s

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 293
Vinteropbevaring
« Dato: September 11, 2005, 08:21:31 pm »
Hej er der nogle der kan fortælle hvordan der er best at vinteropbevare sin tank på motorcykelen, skal den være tom og åben, eller fuld eller hvad ?? :?:

Ole S.
SV650 blå, zx6rr forgaffel,hugger, Hyperpro bagdæmper,og noget mere jeg ikke kan huske.

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Vinteropbevaring
« Svar #1 Dato: September 11, 2005, 09:17:17 pm »
Jeg vil mene at fuld er bedst da det må give minst kondens, hvis den står et halvkoldt sted.
Anders

Blå er er rigtig SV fave

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Vinteropbevaring
« Svar #2 Dato: September 11, 2005, 09:18:45 pm »
Jep! Fuld tank, og hvis man er tilstrækkelig velhavende smider man benzinen i fjorden til foråret - sådan noget kan godt blive for gammel.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Bom

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
vinteropbevaring
« Svar #3 Dato: September 12, 2005, 08:02:20 am »
Og er der ikke nogle der kan fortælle om hvordan man ellers opbevarer mc, kan man lade batteriet være på og feks. bare starte den 1 gang om md eller hvad?? har set forhandlerne vil give mc den helt store tur, men det er jo lidt dyrt. Så altså hvordan opbevare man den så billigt som muligt når man har et sted man kan sætte den hen, som er frost frit (måske) det meste af vinteren.
SV1000N

Bongers

  • Gæst
Vinteropbevaring
« Svar #4 Dato: September 12, 2005, 08:21:14 am »
Citat fra: nyg
Jep! Fuld tank, og hvis man er tilstrækkelig velhavende smider man benzinen i fjorden til foråret - sådan noget kan godt blive for gammel.


 :twisted:  :twisted: STOP STOP STOP
 :twisted:  :twisted:

Man må ikke hælde benzin i fjorden, det er synd for fiskene – de bliver misdannet, og stofferne optages i fødekæden, hvor vores børn, er sidste føde led – og de ende som misfostre

Og i øvrigt  ulovligt ifølge politivedtægten, og naturplejeloven.

 :twisted:  :twisted:

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: vinteropbevaring
« Svar #5 Dato: September 12, 2005, 09:47:21 am »
Citat fra: Bom
Og er der ikke nogle der kan fortælle om hvordan man ellers opbevarer mc, kan man lade batteriet være på og feks. bare starte den 1 gang om md eller hvad??

DMC har en meget udførlig guide til god opbevaring, den besvarer mange spørgsmål: http://www.dmc-org.dk/faq-vinter.html
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Vinteropbevaring
« Svar #6 Dato: September 12, 2005, 10:06:56 am »
Citat fra: Bongers
Citat fra: nyg
Jep! Fuld tank, og hvis man er tilstrækkelig velhavende smider man benzinen i fjorden til foråret - sådan noget kan godt blive for gammel.


 :twisted:  :twisted: STOP STOP STOP
 :twisted:  :twisted:

Man må ikke hælde benzin i fjorden, det er synd for fiskene – de bliver misdannet, og stofferne optages i fødekæden, hvor vores børn, er sidste føde led – og de ende som misfostre

Og i øvrigt  ulovligt ifølge politivedtægten, og naturplejeloven.

 :twisted:  :twisted:


Det er også meget bedre at hælde det i en stor spand og så kyle et af forsvarets kanonslag i spanden.

DO NOT TRY THIS AT HOME KIDS, I'M A TRAINED PROFESSIONAL
Vil bestemt ikke udelukke at ovenstående kan opfattes som en overtrædelse af politivedtægten.   :lol:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Bongers

  • Gæst
Vinteropbevaring
« Svar #7 Dato: September 12, 2005, 10:39:58 am »
Citat fra: Capone
Det er også meget bedre at hælde det i en stor spand og så kyle et af forsvarets kanonslag i spanden.

DO NOT TRY THIS AT HOME KIDS, I'M A TRAINED PROFESSIONAL
Vil bestemt ikke udelukke at ovenstående kan opfattes som en overtrædelse af politivedtægten.   :lol:


Det bliver jeg nok også nød til at advare imod  :?  :?  Tror der vil ske noget :o  :o  men ved ikke lige hvad, hvis man kommer sådan en bordbombe ned i en spand med benzin  :roll:  :roll:  :roll:

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Vinteropbevaring
« Svar #8 Dato: September 12, 2005, 10:51:28 am »
Citat fra: Bongers
Citat fra: Capone
Det er også meget bedre at hælde det i en stor spand og så kyle et af forsvarets kanonslag i spanden.

DO NOT TRY THIS AT HOME KIDS, I'M A TRAINED PROFESSIONAL
Vil bestemt ikke udelukke at ovenstående kan opfattes som en overtrædelse af politivedtægten.   :lol:


Det bliver jeg nok også nød til at advare imod  :?  :?  Tror der vil ske noget :o  :o  men ved ikke lige hvad, hvis man kommer sådan en bordbombe ned i en spand med benzin  :roll:  :roll:  :roll:
Oplagt julefrokst forsøg!!! :roll:  :roll:  :roll:  Hvem lægger hus til??? :P  :P
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Vinteropbevaring
« Svar #9 Dato: September 12, 2005, 11:18:08 am »
Ja det kunne være spas :D  :twisted:
Anders

Blå er er rigtig SV fave

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Vinteropbevaring
« Svar #10 Dato: September 12, 2005, 11:25:37 am »
Citat fra: Jannik
Citat fra: Bongers
Citat fra: Capone
Det er også meget bedre at hælde det i en stor spand og så kyle et af forsvarets kanonslag i spanden.

DO NOT TRY THIS AT HOME KIDS, I'M A TRAINED PROFESSIONAL
Vil bestemt ikke udelukke at ovenstående kan opfattes som en overtrædelse af politivedtægten.   :lol:


Det bliver jeg nok også nød til at advare imod  :?  :?  Tror der vil ske noget :o  :o  men ved ikke lige hvad, hvis man kommer sådan en bordbombe ned i en spand med benzin  :roll:  :roll:  :roll:
Oplagt julefrokst forsøg!!! :roll:  :roll:  :roll:  Hvem lægger hus til??? :P  :P


Tja ! Der er marker lige ved siden af julefrokost-hytten ( hvis det altså bliver der ), så kom bare med en spand og hvad der ellers skal til  :twisted:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Vinteropbevaring
« Svar #11 Dato: September 12, 2005, 11:35:32 am »
Citat fra: Bongers
Det bliver jeg nok også nød til at advare imod  :?  :?  Tror der vil ske noget :o  :o  men ved ikke lige hvad, hvis man kommer sådan en bordbombe ned i en spand med benzin  :roll:  :roll:  :roll:


Bare rolig Bongers - Der sker ikke noget medmindre man tænder kanonslaget!!  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: Hahahaaha, ruller rundt på gulvet, slår mig selv på låret, rækker armene i vejret - YES DET VAR SJOVT!!!  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  Nå - -ja lidt selvironi kan man vel klare på en mandag!

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Vinteropbevaring
« Svar #12 Dato: September 12, 2005, 11:41:01 am »
Nå gutter, jeg har jo sådan en Ginge med 3,5hk B+S motor.

Er der nogle forslag til hvordan jeg skal vinteropbevare den :?:

Skal den ind i stuen, eller...







Das war GAZZZZ, und i kan tage det :mrgreen:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Vinteropbevaring
« Svar #13 Dato: September 12, 2005, 12:29:32 pm »
Citat fra: Paw
Nå gutter, jeg har jo sådan en Ginge med 3,5hk B+S motor.


Nå så det er dig der har stjålet min B+S motor med 5.5HK igår? ;)
VRUMVRUM :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Vinteropbevaring
« Svar #14 Dato: September 12, 2005, 04:33:15 pm »
Jeg tror, at det er en skrøne :roll:  at benzinen kan blive for gammel.
Min far fik min gamle påhængsmotor, og den startede som en mis, selvom den ikke havde været startet i 4 år og benzinen var min. 8 år gammel.

Nu skal I ikke sige, at det må være en god motor, det er nemlig ikke en Suzuki, men en Y..... :shock:  :shock:
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool