Forfatter Emne: wave disc  (Læst 4189 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jkogs

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 138
  • A ride on your sv a day... keeps the doctor away!
wave disc
« Dato: Januar 12, 2011, 04:41:44 pm »
halløj har lige fået fat på wave disc fra galfer... kan man bruge almindelige klodser til dem, eller skal de skiftes?
vh
Jakob
sv1000nk3. 45000 k. USD gsxr1000k8, 2:1 potte, kellerman blink, undertray, plov, viper front, kåbedele til køler, cnc fræset styr, p.commander/pipercross, wilbers racingdæmper,hyperpro rsc styrdæmp, superbike kit, probolt motorkit, r1 bagende og ramme osv

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Sv: wave disc
« Svar #1 Dato: Januar 12, 2011, 05:01:26 pm »
Du kan godt bruge almindelige klodser.
Men nye klodser til nye skiver er et must, da du ellers risikerer at slide skiverne unødigt.

Mine wave skiver er i øvrigt ret sultne hvad angår klodser, så regn med at skifte lidt oftere
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: wave disc
« Svar #2 Dato: Januar 13, 2011, 08:18:26 am »
Du kan godt bruge almindelige klodser.
Men nye klodser til nye skiver er et must, da du ellers risikerer at slide skiverne unødigt.

Mine wave skiver er i øvrigt ret sultne hvad angår klodser, så regn med at skifte lidt oftere
Men er bremseevnen så forbedret i forhold til de originale? Spørger blot, da jeg påtænker at kaste kroner efter wave-skiver også (samt armerede slanger), og gerne så det ikke kun var 'the look' der blev forbedret  :mrgreen:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: wave disc
« Svar #3 Dato: Januar 13, 2011, 09:25:34 am »
Du kan godt bruge almindelige klodser.
Men nye klodser til nye skiver er et must, da du ellers risikerer at slide skiverne unødigt.

Mine wave skiver er i øvrigt ret sultne hvad angår klodser, så regn med at skifte lidt oftere
Men er bremseevnen så forbedret i forhold til de originale? Spørger blot, da jeg påtænker at kaste kroner efter wave-skiver også (samt armerede slanger), og gerne så det ikke kun var 'the look' der blev forbedret  :mrgreen:
Som jeg har forstået det går wave skiver ikke at du bremser bedre, wave skiver køler bare bedre når de bliver presset hårdt.
Men gafler skiver burde bide lidt mere end de originale, og sammen med et par sintermetal klodser burde du kunne mærke forskel.
Armerede bremseslanger giver ikke mere bremse kraft, men bedre føling.
Correct me if i'm wrong?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: wave disc
« Svar #4 Dato: Januar 13, 2011, 10:13:15 am »
Hejsa

Jeg har ladet mig fortælle af en af de rigtig hårde SV drenge...at bremseprioriteringer er følgende men udgangspunkt i funktionalitet og bremseevne.

1. Type af bremseklodser
2. Armerede slanger
3. Skiver

Mvh Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

jkogs

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 138
  • A ride on your sv a day... keeps the doctor away!
Sv: wave disc
« Svar #5 Dato: Januar 14, 2011, 05:14:30 pm »
Jeg  synes den bedste opgradering af bremser jeg selv har lavet er armerede bremseslanger og dernæst gode klodser. Hvad angår skiverne har jeg købt dem primært pga look... tror ikk der er bedre bremse kraft. Men bedre køling skulle der godt nok være, spørgsmålet er så om man har brug for det???
vh
sv1000nk3. 45000 k. USD gsxr1000k8, 2:1 potte, kellerman blink, undertray, plov, viper front, kåbedele til køler, cnc fræset styr, p.commander/pipercross, wilbers racingdæmper,hyperpro rsc styrdæmp, superbike kit, probolt motorkit, r1 bagende og ramme osv

jkogs

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 138
  • A ride on your sv a day... keeps the doctor away!
Sv: wave disc
« Svar #6 Dato: Januar 14, 2011, 05:23:16 pm »
synes forresten at der kom bedre bremsekraft efter de armerede bremseslanger. Der skulle mindre tryk og kortere vandring af grebet før der kom fuld bremsekraft.
vh
Jakob
sv1000nk3. 45000 k. USD gsxr1000k8, 2:1 potte, kellerman blink, undertray, plov, viper front, kåbedele til køler, cnc fræset styr, p.commander/pipercross, wilbers racingdæmper,hyperpro rsc styrdæmp, superbike kit, probolt motorkit, r1 bagende og ramme osv

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: wave disc
« Svar #7 Dato: Januar 15, 2011, 12:21:12 am »
Jeg har ingen prioriteringsliste i den henseende - der skal bare være gode klodser, stålarmerede slanger og Wave skiver med det samme. Typisk er det Galfer Sintermetal klodser.

Det skal med det samme siges at jeg er super prisbevidst, så jeg køber Kagizume Wave skiver til 1400 kroner sættet over ebay. Lægger man dem ovenpå Galfer eller Braking skiver, kan JEG ihvertfald ikke se forskel hverken i form / tykkelse / design, eller på forarbejdningen.
Jeg har nu haft 3 sæt i på mine cykler, og alle tre har opført sig 100% ensartet.

Til dem der påstår at Wave skiver ikke forbedrer bremseevnen, vil jeg sige: Tro om igen.   :club:

Det virker lidt som om de holder bremseklodserne rene for støv og snavs i større grad end standard skiver gør. Når jeg f.eks kører med mine regnvejrsfælge med standard skiver på banefræseren er der mærkbart mindre bid, og mærkbart større krav til bremsetryk i de samme klodser, som bider som en pitbull i en svinekotelet på Wave skiverne.
Når jeg siger "samme klodser" mener jeg logisk nok klodser som er magen til hinanden, men er kørt til til de forskellige sæt skiver - ikke det samme sæt klodser på begge sæt skiver.
Om det er baseret på materialevalg eller mønsteret i skiverne, skal jeg ikke kunne sige, men her til sommer er tvivlerne velkommen til at prøve min gadecykel, som er monteret med wave skiver. Den bremser næsten skræmmende godt foran.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Sv: wave disc
« Svar #8 Dato: Januar 15, 2011, 10:37:08 am »

Det skal med det samme siges at jeg er super prisbevidst, så jeg køber Kagizume Wave skiver til 1400 kroner sættet over ebay. Lægger man dem ovenpå Galfer eller Braking skiver, kan JEG ihvertfald ikke se forskel hverken i form / tykkelse / design, eller på forarbejdningen.
Jeg har nu haft 3 sæt i på mine cykler, og alle tre har opført sig 100% ensartet.

INTERESSANT   :D

Til dem der påstår at Wave skiver ikke forbedrer bremseevnen, vil jeg sige: Tro om igen.   :club:
PRÆCIS !


Om det er baseret på materialevalg eller mønsteret i skiverne, skal jeg ikke kunne sige.
-som jeg har forstået det (og erfaret) så er det allermest legeringen(blandingen) af stålet i skiverne, der gør forskellen
...og JO, Wave skiver ER bedre !

Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

jkogs

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 138
  • A ride on your sv a day... keeps the doctor away!
Sv: wave disc
« Svar #9 Dato: Januar 16, 2011, 08:10:31 pm »
Perfekt glæder mig endnu mere til at få skiverne monteret nu!!!
vh
sv1000nk3. 45000 k. USD gsxr1000k8, 2:1 potte, kellerman blink, undertray, plov, viper front, kåbedele til køler, cnc fræset styr, p.commander/pipercross, wilbers racingdæmper,hyperpro rsc styrdæmp, superbike kit, probolt motorkit, r1 bagende og ramme osv