Forfatter Emne: Motorcyklister må afpasse sig  (Læst 2324 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Onkellas

• Søndagskører
  • **
  • sv1000s
Motorcyklister må afpasse sig
« Dato: April 08, 2011, 04:59:07 pm »
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-38826444:motorcyklister-vi-frygter-for-vores-liv.html

Han skulle prøve en tur bagpå, hvor cyklen rammer en "fordybning" i vejen... ;)

Cobra

• Plastikrocker
Sv: Motorcyklister må afpasse sig
« Svar #1 Dato: April 08, 2011, 05:06:34 pm »
Så må fodgængere også afpasse sig om vinteren mht fortove mv der ikke er ryddet for sne og is.

Onkellas

• Søndagskører
  • **
  • sv1000s
« Svar #2 Dato: April 08, 2011, 05:31:05 pm »
Nemlig.... Men der kan du risikeret at kommer en sag mod dig.

Cobra

• Plastikrocker
« Svar #3 Dato: April 08, 2011, 05:44:43 pm »
Kan man ikke også lægge sag an mod kommunen hvis der sker noget pga. vejens stand? Synes da jeg så noget i nyhederne for nyligt om en der fik smadret sin bil lidt pga stort hul i vejen. Hmm. Det var vist ved nærmere eftertanke pga. de der søm i vejen for at undgå spøgelsesbilister.  :oops:
Men det hjælper jo heller ikke meget hvis man har smadret sig selv halvt uigenkendelig.

Onkellas

• Søndagskører
  • **
  • sv1000s
« Svar #4 Dato: April 08, 2011, 07:11:02 pm »
Men så har du bevis byrden, og det er vidst noget værre noget at gå igang med.....

Og hvad ville deres svar svare : Du kunne jo bare have kørt uden om, eller en anden vej ;)

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #5 Dato: April 08, 2011, 07:39:11 pm »
hvis i venter til juli med at hive maskinerne ud så burde hullerne være væk, det er jo typisk jer at blæse en stemning op. de gør jo alt hvad de kan :hand: :tie: :mrgreen:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

brorfusk

• Søndagskører
  • **
  • SV1000s
« Svar #6 Dato: April 09, 2011, 08:27:38 am »
HA så det vil altså sige at til vinter kan jeg så bare sætte et skilt med glat føre på mit fortov istedet for at løse "problemet" og så må man jo bare tilpasse sig forholdene... super hader virkelig og rydde sne på en hjørnegrund  :rant:

pingo

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: April 09, 2011, 12:34:53 pm »
Kan man ikke også lægge sag an mod kommunen hvis der sker noget pga. vejens stand? Synes da jeg så noget i nyhederne for nyligt om en der fik smadret sin bil lidt pga stort hul i vejen. Hmm. Det var vist ved nærmere eftertanke pga. de der søm i vejen for at undgå spøgelsesbilister.  :oops:
Men det hjælper jo heller ikke meget hvis man har smadret sig selv halvt uigenkendelig.

Min far faldt engang på cykel, da der bogstavligt talt manglede en brosten i noget belægning. Han brækkede kravebenet, men fik at vide af diverse advokater at det ikke ville kunne betale sig.'

Anyway, jeg har kun eet sted opdaget at der har været så mange huller at det har været farligt at køre. Det er på Kirkeltevej i nordsjælland. Der var sgu også mange, men der var skilte og det hele.
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad