Forfatter Emne: USD på SV1000N  (Læst 1667 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

T-MAS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
USD på SV1000N
« Dato: Maj 01, 2011, 09:26:06 pm »
Hejsa :D

Jeg ved godt at der sikkert ligger flere tråde om lige netop dette emne, men nu opretter jeg altså en mere  :mrgreen:

Jeg har lige bestilt en bagstøddæmper fra en ZX10R og vil også rigtig gerne have gjort noget ved affjedringen foran... Jeg har self kigget rundt herinde og læst lidt om emnet med ombygning til USD fra GSXR modellerne, men jeg må nok indrømme at det bliver lidt for langhåret for mig med de forskellige diametre og mm der er på gafler, broer, calipre, hjul, bremseskiver osv :puke:

Sååå derfor vil jeg hører om der er en herinde der kunne være interresseret i at hjælpe mig med indkøb af diverese stumper fra Ebay, så jeg er sikker på at det spiller første gang! Det er sgu alligevel en del kroner der skal kastes i et sådan et projekt her :shock: Så jeg ved at jeg vil blive rigtig ærgelig hvis jeg lige pludselig står med stumper for en lille formue som ikke kan bruges som andet end kasteskyts og slagvåben i bilen :mrgreen:

Når alle stumperne så er indkøbt er jeg helt sikker på at jeg også skal bruge en der kan finde ud af at skrue den slags sammen.... men det er nu sekundært... Først skal alle dimserne indkøbes  :D

Så hvis der er nogen der er friske så giver jeg gerne en pizza/øl/what-ever for en times ekspert bistand...

Hilsen Thomas
Mvh Thomas :-)

Peugoet Speedfight 45 km/T :-D
Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: USD på SV1000N
« Svar #1 Dato: Maj 01, 2011, 09:31:40 pm »
Hvad må ombygningen koste?

Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

T-MAS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Sv: USD på SV1000N
« Svar #2 Dato: Maj 01, 2011, 09:46:33 pm »
Tjaaaa... Jeg tænker en 5000-8000,- for stumperne alt efter hvad det bliver for en type og dertil X antal timer til montering... er det realistisk?
Mvh Thomas :-)

Peugoet Speedfight 45 km/T :-D
Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: USD på SV1000N
« Svar #3 Dato: Maj 01, 2011, 10:11:32 pm »
Det kan man sagtens klare det for.

Jeg ville bare lige være sikker på du havde en realistisk ide om prisen - de fleste forventer nemlig en masse for 2500 kroner eller deromkring.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: USD på SV1000N
« Svar #4 Dato: Maj 02, 2011, 12:01:19 am »
Hvis du tager den fulde (fede) løsning som er en k3- og fremefter, som har radial-monterede bremser, guld/sort/bronze gaffelben osv., så skal der skiftes lidt mindre, da du kan beholde skiver oa. I det tilfælde skal du bruge:

Gaffelben
Underbro
Topbro*
Bremsekalibre
Forskærm

*Ang. topbroen er det lidt sværere på en naked end på en S'er, da man skal have en bro der har oprejst styr, hvis man ikke vil have clip-ons, som jo er std. på en GSXR. Heldigvis findes der er en del såkaldte superbike-kits til gsxr-cyklerne, hvor styret sidder som på en naked.

En anden udfordring er, at hullet til monteret af låsen enten sidder i midten eller til venstre på mange af GSXR-modellerne, hvor SV'erens sidder til højre. Det kan godt sættes sammen alligevel, men sidder den midt i, passer det ikke ret godt med SV'eren V-formede speedometer, og forhjulet vil pege ligeud når man ratlåser den. Dem der har den siddende til venstre vil passe RIGTIG dårligt, da man så angiveligt skal til at bore i stellet for at få det til at passe.


Alt dette gør, at man kan blive nød til at mixe og matche fra lidt forskellige årgange. Det er lidt en jungle, men det er ikke så svært som det kan komme til at lyde.

Jeg er sikker på at Sajmon gerne giver en hånd, og ellers deler jeg gerne ud af de erfaringer jeg har gjort mig undervejs.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

T-MAS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Sv: USD på SV1000N
« Svar #5 Dato: Maj 02, 2011, 09:00:39 pm »
Tak Husum! Det er altså godt med lidt hjælp fra nogle der kender til sagerne.... Jeg har allieret mig med en der har en del forstand på det her.... Og han kontakter dig nok snart og spørger ind til den der øverste bro....
Mvh Thomas :-)

Peugoet Speedfight 45 km/T :-D
Yamaha FZ6-S
SV 1000 N