Martin, hvis du kun har kørt skolecykel, så er en SV1000 overkill at starte på.
Måske endda kill 
Tænk dig godt om - en 6½ med ABS fås til ganske fornuftige penge, og du kan evt opgradere den senere.
Du vil, på en SV1000, komme ud i nogle situationer, hvor du har strammet elastikken for hårdt, og det bliver ikke dén, som tilgiver dig...
Enig langt hen ad vejen.
Jeg gik direkte på en SV1000 efter ikke at have kørt et par år og må indrømme at jeg skulle lære den at kende, især i sving og overhalinger, da den reagere hurtigt og kraftigt fra motoren. Overvejede endda at gå ned til en 650'er på et tidspunkt.... men mest for at få fuldkåbe indenfor mit budget.
I sidste ende beror det jo nok mest på den der kører og så længe man respekterer den og IKKE kører over sine evner eller tager chancer, så er det vel fint. Men kan man det???

Så mit råd er, hvis du kender dig selv godt nok og ved du kun vil køre indenfor dine egne evner og ikke tage chancer ude på vejen, så fino, hvis ikke, så start på en 650'er.
Hvis du forsat gerne vil efter en 1000'er, så kig evt. efter en nøgen model

til at begynde på. Ved godt du har skrevet du vil ha fuldkåbe, men vindmodstanden gør trods alt at man tænker anderledes over ens kørsel (på den gode måde i mit tilfælde).
Derudover kan du evt. holde dig under 5-6000rpm det første stykke tid indtil du har lært den lidt bedre at kende. MEN, ha hele tiden i tankerne... Den tilgiver dig ikke hvis du laver fejl!!!
God fornøjelse med det.