Der er sikkert mange meninger om priser og strategi på dette område.
Jeg mener at forhandlerne bør tænke anderledes. Fint nok at vi skal betale mere for at dække en lageromkostning. Men det nuværende niveau presser alt hvad der ikke er akut-behov over på nethandel, og alternative dele. Det er ikke de 144 kr. for min pakning, men den indlæring der følger med oplevelsen: Ups- se dig for! Samme oplevelse med prisen på bremsepedal - der var vist pænt over 1000 kr - for et stykke jern uden nogen form for teknik eller særlig finish.....
Havde overvejet at skifte pakning i de øvrige beholdere samtidig - den ide blev droppet i butikken. Jeg gad ikke en gang spørge efter en pris....
Hvis vi sammenligner med den øvrige detailhandel, så tror jeg mc-forhandlerne går glip af en masse mersalgsmuligheder, fordi de ikke evner et "rimeligt" prisniveau hvilket sætter en psykologisk prop i lysten til at købe mere. Jeg tror det er så simpelt som dette: jeg vil helst handle i en fysisk butik, men når jeg alligevel skal købe noget af det på nettet, så køber jeg mest muligt der...