Forfatter Emne: Fald i reservedelspriser?  (Læst 1528 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
Fald i reservedelspriser?
« Dato: August 21, 2011, 12:26:02 am »
Jeg faldt tidligere over denne artikel, men glemte helt at få den posted herinde.
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/General-news/2011/March/mar1511Suzukireducespartsprices/
Citér
Suzuki has slashed prices on many genuine parts in an effort to stop people automatically buying aftermarket parts for models from 1995 to 2011 with reductions of up to 43%.

Jeg har lidt svært ved, at vurdere om det er en ny prisstrategi som gælder hele Suzuki koncernen eller om det kun er UK importøren...

Er der nogle der har mærket til dette i DK? Eller er det endnu et incitament for at handle i UK?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
Sv: Fald i reservedelspriser?
« Svar #1 Dato: August 21, 2011, 05:45:46 pm »
Som fortalt i en anden tråd fandt jeg for nyligt ud af de 10mm skruer der holder støttebenet koster 64 kroner stykket og der var også for ca. en uge siden en her inde der fortalte om pakningen til bagerste bremsevæskebeholder koster 144 kroner.

Hvis det er EFTER de har sat priserne ned, så tør jeg slet ikke tænke på hvad det har kostet inden.  :shock: :lmao:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Fald i reservedelspriser?
« Svar #2 Dato: August 21, 2011, 07:43:02 pm »
Der er sikkert mange meninger om priser og strategi på dette område.

Jeg mener at forhandlerne bør tænke anderledes.  Fint nok at vi skal betale mere for at dække en lageromkostning. Men det nuværende niveau presser alt hvad der ikke er akut-behov over på nethandel, og alternative dele. Det er ikke de 144 kr. for min pakning, men den indlæring der følger med oplevelsen: Ups- se dig for! Samme oplevelse med prisen på bremsepedal - der var vist pænt over 1000 kr - for et stykke jern uden nogen form for teknik eller særlig finish.....

Havde overvejet at skifte pakning i de øvrige beholdere samtidig - den ide blev droppet i butikken. Jeg gad ikke en gang spørge efter en pris....

Hvis vi sammenligner med den øvrige detailhandel, så tror jeg mc-forhandlerne går glip af en masse mersalgsmuligheder, fordi de ikke evner et "rimeligt" prisniveau hvilket sætter en psykologisk prop i lysten til at købe mere. Jeg tror det er så simpelt som dette: jeg vil helst handle i en fysisk butik, men når jeg alligevel skal købe noget af det på nettet, så køber jeg mest muligt der...
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3