Forfatter Emne: MC i Århus midtby  (Læst 3809 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brix

• Sandt SVin
MC i Århus midtby
« Dato: August 24, 2011, 04:39:34 pm »
Hey.
Jeg har længe ledt efter noget at bo i helt inde i Århus, ud over prisen var mit eneste krav at der skulle være en gård eller en garage jeg kunne stille Sv'eren i. Jeg fik så et tilbud fra en kammerat på et værelse som jeg ikke kunne sige nej til, min eneste begrundelse for at sige nej var at der hverken var baggård eller garage. Jeg fik overbevist mig selv om at det nok skal gå at have den til at holde på gaden. Det er trods alt en "stille" vej, og ikke i nærheden at nattelivet. Desuden regner jeg med at smide min mc garage på, så tit som jeg husker det. Da jeg så flyttede igår, spurgte min far til min motorcykel, hvor jeg regnede med at parkere den. Jeg fortalte ham det som det var, og han sagde at han troede ikke den ville være "fejl" fri om ½ år. Det har gjort mig nervøs igen. Jeg har også en abus skivebremselås på med alarm. Hvad mener i? Og hvad gør i selv? Og burde man måske få sat selvriskoen ned fra 8000 til 4000, måske?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
Sv: MC i Århus midtby
« Svar #1 Dato: August 24, 2011, 06:09:30 pm »
Min står i Odense med mcgarage over og en kædelås igennem forhjulet til at holde på garagen. Og så er der startspærre på. Det har den gjort halvanden sæson og har pt kun mistet garagen en gang inden jeg satte en kæde igennem forhjulet. :) Jeg bor i "almennyttige" lejlighedskompleks, men begrænset med shady typer der er alligevel :)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Husum

• Roadracer
« Svar #2 Dato: August 24, 2011, 07:09:58 pm »
Det kommer sgu an på hvor i Århus det er. Hvilken gade?
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: August 24, 2011, 07:22:57 pm »
Det kommer sgu an på hvor i Århus det er. Hvilken gade?
Hvis man er nervøs over hvor den skal stå, bør man nok ikke oplyse gadenavnet på et offentligt forum... :)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Husum

• Roadracer
« Svar #4 Dato: August 24, 2011, 07:35:58 pm »
Så på pm da
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

haldo

• Roadracer
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
« Svar #5 Dato: August 24, 2011, 08:06:27 pm »
Brix, du skal ikke oplyse Husum om den slags - han har lige crashed hans kilosvin - han står og mangler dele.  :lmao:

Husum

• Roadracer
« Svar #6 Dato: August 24, 2011, 08:42:34 pm »
For fanden Haldo! Nå, så må jeg finde en anden måde at skaffe det på :innocent:

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #7 Dato: August 24, 2011, 10:02:36 pm »
Hvis du kan finde en god plads, kan du jo købe et gulvanker og pløkke det godt ned i asfalten/flisernr etc. -og så en KÆMPE kæde i !
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Brix

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: August 24, 2011, 11:47:44 pm »
PM sendt :D
Altså jeg kan ikke rigtigt knalde et anker i nogen steder, men er heller ikke bange for den skal blive stjålet. Det er mere hærværk jeg er bange for.
Burde jeg være urolig?
MCG

Husum

• Roadracer
« Svar #9 Dato: August 25, 2011, 02:45:55 am »
MC-garage! Ja, der er helt sikkert grund til at være forsigtig i Århus c. Uden at have noget videnskabeligt bevis for det, så er jeg alligevel overbevist om at garagen kan redde sindssygt meget. Det er jo mest stive aber man skal passe på ift. Hærværk, og garagen fjerner bare hele blikfanget, som en mc ellers altid skaber. Alarm og garage, mindre havde jeg ikke turde. jeg kan kraftigt anbefale scorpion.

Rasmus Mølgaard

• Plastikrocker
    • Warfare Records
« Svar #10 Dato: August 25, 2011, 09:02:35 pm »
Jeg bor også i Århus. Jeg er gået sammen med noget andre om at leje en garage. Der er masser af garagekomplekser her i byen. Prøv at søge på dba eller ligende...

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #11 Dato: August 27, 2011, 09:41:58 am »
var det ikke bedre at spørge andre fra aarhus om de har haft problemmer inden i bliver fuldstændig paranoide?? :tie:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #12 Dato: August 27, 2011, 11:04:21 am »
Min holdt i Albertslund i et halvt års tid. Den var altid låst fast til en lygtepæl, og havde overtræk over (som også var låst fast). Der skete ikke andet end at overtrækket var taget halvt af en dag.
På Nørrebro blev overtrækket engang bøffet. Det var den model der ikke kunne låses fast, og de unge drenge der stod på gaden havde sjovt nok ikke set noget, men det morede sig over det alligevel  :club:
Her i Sydhavnen har der holdt en anden SV'er på gaden, uden overtræk, længe. Jeg har ikke lagt mærke til at den skulle være kommet flere "fejl" på den.
Jeg har en bøjle i forhjulet, en kæde i baghjulet og et overtræk. Det virker fint.

Hvor meget stiger din præmie hvis din selvrisiko falder? Er det det værd?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Brix

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: August 27, 2011, 11:41:51 am »
Min holdt i Albertslund i et halvt års tid. Den var altid låst fast til en lygtepæl, og havde overtræk over (som også var låst fast). Der skete ikke andet end at overtrækket var taget halvt af en dag.
På Nørrebro blev overtrækket engang bøffet. Det var den model der ikke kunne låses fast, og de unge drenge der stod på gaden havde sjovt nok ikke set noget, men det morede sig over det alligevel  :club:
Her i Sydhavnen har der holdt en anden SV'er på gaden, uden overtræk, længe. Jeg har ikke lagt mærke til at den skulle være kommet flere "fejl" på den.
Jeg har en bøjle i forhjulet, en kæde i baghjulet og et overtræk. Det virker fint.

Hvor meget stiger din præmie hvis din selvrisiko falder? Er det det værd?
Det er godt at høre, andre har haft dem til at stå uden problemer.
Min præmie stiger cirka med 1000, går vidst fra 7400 til 8500. Kan ikke finde ud áf om jeg skal gøre det?
Der er også fest uge nu i Århus, så tænker, hvis den overlever denne uge burde der ikke rigtig ske noget ellers.
MCG

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #14 Dato: August 27, 2011, 10:31:52 pm »
min har holdt på strøget i kbh uden nogen har givet den rukostaferinger. jeg tror det er få der oplever ridser og hærværk i forhold til alle de maskiner jeg ser i indre kbh.
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr