Forfatter Emne: omgearing af 650 S  (Læst 3829 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Super V2en

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Intet slår lyden af en hidsig V2'er
    • http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639
omgearing af 650 S
« Dato: September 07, 2011, 08:01:18 am »
Hej med jer drenge er der nogle der ved hvor jeg får fat i et 17 tands for tandhjul til suzuki'en
Suzuki SV 650 S fra 2007 med viper bagpotte, Rizoma miniblink og nr.pladeholder, spejle med indbygget blink, fuldkåbe og blanksort kåbeglas fra hotbodiesracing.com.

http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: omgearing af 650 S
« Svar #1 Dato: September 07, 2011, 08:13:03 am »
Hej med jer drenge er der nogle der ved hvor jeg får fat i et 17 tands for tandhjul til suzuki'en

Er der overhovedet plads til sådan en stor pladespiller foran??   :shock:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Super V2en

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Intet slår lyden af en hidsig V2'er
    • http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639
Sv: omgearing af 650 S
« Svar #2 Dato: September 07, 2011, 08:30:43 am »
Ja i følge Gearingcommander.com så skulle der være plads men hvis jeg kunne finde tandhjulet herhjemme vil jeg da hellere det
Suzuki SV 650 S fra 2007 med viper bagpotte, Rizoma miniblink og nr.pladeholder, spejle med indbygget blink, fuldkåbe og blanksort kåbeglas fra hotbodiesracing.com.

http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: omgearing af 650 S
« Svar #3 Dato: September 07, 2011, 10:20:29 am »
Af ren nysgerrighed - hvad smider man så bagpå for ikke at tage livet helt af motoren og hvor lang en kæde skal der bruges?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Super V2en

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Intet slår lyden af en hidsig V2'er
    • http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639
Sv: omgearing af 650 S
« Svar #4 Dato: September 07, 2011, 10:33:32 am »
Ifølge skema'et kører du stadigvæk med standard 44 tands på baghjulet og vil få en topfart på 229,x km/t
Suzuki SV 650 S fra 2007 med viper bagpotte, Rizoma miniblink og nr.pladeholder, spejle med indbygget blink, fuldkåbe og blanksort kåbeglas fra hotbodiesracing.com.

http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: omgearing af 650 S
« Svar #5 Dato: September 07, 2011, 10:39:03 am »
Ifølge skema'et kører du stadigvæk med standard 44 tands på baghjulet og vil få en topfart på 229,x km/t

Hvis dét er grunden til at skifte, så synes jeg hellere du skal købe en Lottokupon til mig  :mrgreen:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Super V2en

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Intet slår lyden af en hidsig V2'er
    • http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639
Sv: omgearing af 650 S
« Svar #6 Dato: September 07, 2011, 10:48:02 am »
Nå jomen i forhold til 202 km/t
Suzuki SV 650 S fra 2007 med viper bagpotte, Rizoma miniblink og nr.pladeholder, spejle med indbygget blink, fuldkåbe og blanksort kåbeglas fra hotbodiesracing.com.

http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: omgearing af 650 S
« Svar #7 Dato: September 07, 2011, 10:49:10 am »
Ja i følge Gearingcommander.com så skulle der være plads men hvis jeg kunne finde tandhjulet herhjemme vil jeg da hellere det
Det er jou teoretisk udregninger, betyder jou ikke der rent fysisk er plads til tandhjulet?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Super V2en

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Intet slår lyden af en hidsig V2'er
    • http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639
Sv: omgearing af 650 S
« Svar #8 Dato: September 07, 2011, 10:54:35 am »
Nej det er selvfølgelig rigtigt men jeg er også kun igang med at se om jeg kan finde en anden gearing
Suzuki SV 650 S fra 2007 med viper bagpotte, Rizoma miniblink og nr.pladeholder, spejle med indbygget blink, fuldkåbe og blanksort kåbeglas fra hotbodiesracing.com.

http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: omgearing af 650 S
« Svar #9 Dato: September 07, 2011, 11:34:32 am »
Ja i følge Gearingcommander.com så skulle der være plads men hvis jeg kunne finde tandhjulet herhjemme vil jeg da hellere det
Det er jou teoretisk udregninger, betyder jou ikke der rent fysisk er plads til tandhjulet?

Ja, og om motoren overhovedet kan trække gearet ud. Jeg tvivler i hvert fald.

Spørg din lokale Suzuki pusher om et tandhjul. Det bør ikke koste mere end et par hundrede kroner.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

madskoelby

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 79
Sv: omgearing af 650 S
« Svar #10 Dato: September 07, 2011, 12:24:07 pm »
Du skulle hellere smide et større kædehjul på, så du får lidt mere træk, topfarten rammer du alligevel yderst sjældent :) Jeg har sat et 47 tands kædehjul på min SV650'er og den går stadig 215 ifølge speedometeret, hvor den før gik 225, men nu har jeg væsentligt mere optræk :)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: omgearing af 650 S
« Svar #11 Dato: September 07, 2011, 04:21:45 pm »
Ja, og om motoren overhovedet kan trække gearet ud. Jeg tvivler i hvert fald.

Ja, det er også det jeg tænker på og jeg tvivler også. Gearingcommander tager jo ikke højde for motorens trækkraft - blot den faktiske udveksling i gearingen.

En 650'er trækker i forvejen ikke imponerende godt over 200 km/t og den ændring du tænker på at lave vil kun gøre trækket dårligere i ALLE gear... Jeg ville ikke synes at det var det værd for at få højere teoretisk topfart.

For du ville ærgre dig over det forringede træt ca. 100 gange oftere end du ville kunne nyde den nye topfart (hvis altså den kan komme derop).

... og husk at du også skal have en ny kæde med flere led hvis du laver den ændring.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: omgearing af 650 S
« Svar #12 Dato: September 07, 2011, 06:13:32 pm »
acceleration spiller........ topfart tja bare et tal ...jeg har haft kilosvinet på 225 men aldrig lade hende strække helt ud endnu....måske kommer det en dag.....det er for kedeligt bare at køre stærkt..men smilet sidder fra øre til øre når der vrides i håndtaget
Så det vill ejeg prioritere med gearing på gadecyklen
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Super V2en

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Intet slår lyden af en hidsig V2'er
    • http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639
Sv: omgearing af 650 S
« Svar #13 Dato: September 08, 2011, 07:35:26 am »
Jeg kan godt følge jeres argumenter for ikke at at ændre min gearing den vej og det ender nok også med at jeg beholder min nuværende gearing fordi jeg er egentlig ret godt tilfreds med det dejlige optræk hun skyder afsted med hun rammer jo relativt hurtigt 200 under ordentlige forhold og kunne man æde en større cykel ville det jo ikke gøre noget 
Suzuki SV 650 S fra 2007 med viper bagpotte, Rizoma miniblink og nr.pladeholder, spejle med indbygget blink, fuldkåbe og blanksort kåbeglas fra hotbodiesracing.com.

http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: omgearing af 650 S
« Svar #14 Dato: September 08, 2011, 02:02:20 pm »
Den er hurtig til 100, men derefter så skal du altså ikke regne med at fange andre større cykler.. Der stikker de virkelig fra..

Der er større chance for at følge med ved at geare den anden vej, altså for accelerationen.. Men du må jo prøve det, hvis du er uenig :)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7