Lille liste

Dæk m. korrekt dæktryk - check for evt. fejl i dækket, slid etc.
Bremser - er klodser og skiver OK - er hydraulik / kabler iorden?
Lygter - lyser de, som de skal - gælder også blinklys, stoplys og nummerpladelys
Horn - dyt dyt skal det sige - båt båt det godt
Kontakter - virker alle kontakterne
Batteriet - er det fuldt opladt
Generatoren - lader den med den spænding, den skal - mål det på batteriet, når motoren går i tomgang
Gaskabler, gasrullen, koblingskabel, chokerkabel - smør dem godt og grundigt - alle kabler skal gå let
Kæden - skal ha' et pænt lag kædespray, men ikke alt for meget - det sviner - check desuden kæden og tandhjulene for evt. slitage.
Kæden skal være justeret - et slup på 25-35 mm, som er ganske normalt på de fleste cykler - den må IKKE være stram, så hjulet går trægt, men den må heller ikke hænge og slaske
Check hjul, at de løber frit og let, at der ikke er slør
Motorolien - de fleste har nok skiftet den før vinter, så den er klar - check den alligevel
Check for evt. utætheder i gaffelben og fjederben. Check evt. olien / oliestanden i gaffelben
Kan styret bevæges frit fra side til side, altså uden at du mærker modstand - hvis du mærker modstand kan der være tale om slidte kronrørslejer.
Mht dine spørgsmål, så er der helt sikkert nogle der er klogere end mig jeg smider den bare til service når det er tid.
