Kære venner,
Jeg har for et par måneder siden erhvervet mig en SV 1000 N fra 2006 med 5000 km på klokken..
Den tidligere ejer havde desværre mishandlet dyret og ladet den stå udendørs i al slags vejr. Efter en meget kærlig hånd, olieskift, nyt oliefilter, nyt luftfilter, nye tændrør og en ny tændspole kører dyret igen

Jeg fik F.A. Motorsport til at finde finde ud af hvorfor den kun gik på den ene cylinder, og det var her tændspolen blev skiftet.
Cyklen har kørt sindsygt godt efterfølgende, og de sidste 600 km siden udbedringerne har været en sand fornøjelse

Indenfor de sidste 50 km synes jeg at cyklen "motorbremser" meget når jeg kører helt almindelig by- og landevejskørsel. Hvad dælen kan det være? Kan jeg have brugt en forkert motorolie? Kan cyklen mangle gearolie eller lignende??
Cyklen starter nemt, kører fint i tomgang (ca. 1000 omdr/m) og trækker også umiddelbart som den skal. (måske med en knap så silkeblød motorgang). DEr vises ingen fejl i instrumenteringen. Jeg kom ved en fejl til at tanke Bio 2G med 2 % bioethanol på statoil sidste gang jeg tankede. Kan det have nogen inflydelse?
Mange spørgsmål fra en absolut nybegynder indenfor mcverdenen..
Sætter stor pris på jeres kyndige hjælp

Venlig hilsen
Kristian