Forfatter Emne: Nye pærer til automobilen?  (Læst 2958 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik306

• Sandt SVin
Nye pærer til automobilen?
« Dato: Oktober 25, 2012, 12:33:25 pm »
Ja, nu nærmer mørket sig jo, og efter mine Nightbreakers pludselig begge var stået af for noget tid siden, har jeg kørt med nogen fesne standardpærer (Selvom konen ikke kan se forskel  :hand:)

Jeg kunne godt bare købe Nightbreakers igen, men ville gerne prøve nogle andre, som har været omtalt før - Mtec.

Det er ikke det blå lys jeg går efter, men maksimalt lys på vejen, som er dejligt for øjnene.

Jeg har derfor kig på Mtec Super White: http://everlight.dk/autopaerer/mtec-paerer/h4-mtec-super-white-twin-pack.html

Men jeg er blevet nysgerrig efter at vide hvad folks erfaringer er med gule pærer? Bedre lys, mere behageligt for øjnene eller andet? - http://everlight.dk/autopaerer/mtec-paerer/h4-mtec-golden-style-twin-pack.html

Ellers er der jo Nightbreakers - http://everlight.dk/autopaerer/osram-paerer/h4-osram-night-breaker-90-twin-pack.html

Kom gerne med erfaringer og forslag?  8)

PS: Det er til en hvid Suzuki Swift
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Brix

• Sandt SVin
Sv: Nye pærer til automobilen?
« Svar #1 Dato: Oktober 25, 2012, 12:35:08 pm »
Night Breaker Plus er på tilbud i thansen til 150.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Oktober 25, 2012, 12:36:11 pm »

Er det ikke også dem der på Everlight koster 135 kr?

Jeg ved det godt, men ville gerne prøve de andre :)
Mvh Henrik

Brix

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Oktober 25, 2012, 12:49:12 pm »

Umiddelbart nej. På grund af den dårlige levetid, og sikkert også af andre grunde lavede de en opdateret version. Night Breaker Plus. Den everlight sælger er den "gamle".
Night Breaker har thansen også på tilbud, til 129 kr.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Oktober 25, 2012, 12:51:21 pm »

Umiddelbart nej. På grund af den dårlige levetid, og sikkert også af andre grunde lavede de en opdateret version. Night Breaker Plus. Den everlight sælger er den "gamle".
Night Breaker har thansen også på tilbud, til 129 kr.

Okay, så kan det godt være man skal forbi Thansen, om ikke andet, så for at have dem i back-up.

Men jeg er blevet rimelig hooked på at prøve det gule lys, men har bare aldrig nogensinde prøvet at køre med gult lys før, så aner ikke hvordan det lyser i forhold til en standardpærer og diverse superpærer (Nightbreakers og Mtec osv)
Mvh Henrik

SVenskeren SOLO

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Oktober 25, 2012, 01:45:04 pm »
Jeg har haft det på en Citroen GS og på en MC.. Der er jo en grund til at man har gået over til hvidt lys, også på Citroen  :innocent: 
Det gule lys giver ikke så meget kontrast og lys men man oplever det som behageligere for øjet.. Grunden til at jeg havde det på MC var at jeg kørte meget sjældent i mørke og jeg var i den overbevisning at man er mere synlig/anderledes med gult lys..
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Oktober 25, 2012, 01:58:30 pm »
Jeg har haft det på en Citroen GS og på en MC.. Der er jo en grund til at man har gået over til hvidt lys, også på Citroen  :innocent: 
Det gule lys giver ikke så meget kontrast og lys men man oplever det som behageligere for øjet.. Grunden til at jeg havde det på MC var at jeg kørte meget sjældent i mørke og jeg var i den overbevisning at man er mere synlig/anderledes med gult lys..

Jeg har også tænkt tanken at der måtte være en grund til at der ikke var flere der kørte med det, men det kunne jo også bare være en standardisering fra bilfabrikkerne, og mange vælger jo bare at fortsætte med det samme lys de altid har kørt med. Eller også synes folk ikke det er pænt eller...

Men dvs. man får ringere lys, som er mere behageligt at køre med?

Men man siger jo også at xenon skulle være mere behageligt, fordi det minder mest om sollys...?
Mvh Henrik

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
« Svar #7 Dato: Oktober 25, 2012, 02:22:06 pm »
Jeg har tidligere kørt med Philips X-treme Vision, og dem var jeg rigtig glad for! Bedste halogenpærer jeg har kørt med....

/bo
MC-løs :-/