Forfatter Emne: Valg af udstødning - Max 7500kr.  (Læst 7980 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MKN

• Sandt SVin
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Valg af udstødning - Max 7500kr.
« Dato: Oktober 30, 2012, 04:13:51 am »
Hej.

Jeg er blevet tilkendt 7500kr i erstatning for mine 2 ødelagte Akrapovic potter ifbm. et uheld.

Da jeg ikke kender til andet, vil jeg gerne høre jeres mening om hvad der lyder bedst på en SV1000.

Jeg kunne godt tænke mig noget med carbon og gerne skrå afgang, og kan se at Yoshimura laver en med skrå afgang, Carbon muffe, men i rustfrit stål.

Bluepower perfomance laver den netop omtalte carbon potte med skrå afgang, men hvordan lyder de ift en Yoshimura eller en Akrapovic?

Skyd løs men hvad i nu har af erfaring :-)
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
Sv: Valg af udstødning - Max 7500kr.
« Svar #1 Dato: Oktober 30, 2012, 06:54:54 am »
Der er skam også andre potter end lige den ene:-) www.yoshimura-rd.com/s-1006-prod.aspx?pagenum=2 så hvis det skal være carbong så findes det også;-) mivv køre jeg med på min 650. Ixil's extreme short er brutal! Det er helt op til hvad du syntes er god lyd:-)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #2 Dato: Oktober 30, 2012, 12:41:49 pm »
Er total glad for mine BlueFlame Dual Port Stainless...de lyder satme godt....dejlig dyb musik  :orkester:   ... mener at de er håndlavet .. god kvalitet..har ikke hørt om nogen som var utilfredse med lyden uanset om det var til en Sv'er eller til en række 4 maskine.

De findes også i Tri Oval Carbon så vidt jeg kan huske. Tri Oval er fede fordi de er kantede i designet .. ligesom SV'eren. Ville nok vælge dem i dag ...

Hvis du venter til vinter kan du typisk få 25 % rabat - så er der sgu råd til at købe et ekstra sæt   [afro| .... de ligger vist omkring ca 3.000-3.500  for et par til en SV1000...så vidt jeg husker...

Men det er jo altid en smagssag.... de findes mange fede potter med super lyd....

Held og lykke med valget
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

MKN

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Oktober 30, 2012, 07:35:56 pm »
Der er skam også andre potter end lige den ene:-) www.yoshimura-rd.com/s-1006-prod.aspx?pagenum=2 så hvis det skal være carbong så findes det også;-) mivv køre jeg med på min 650. Ixil's extreme short er brutal! Det er helt op til hvad du syntes er god lyd:-)
Har søgt lidt på de Ixil potter nu, lyder til der er godt spark i dem.

Designmæssigt er de også rigtig fine. Kan dog også godt lide Blueflameperformance's udgave i Carbon med skrå afgang.

Synes satme det er svært.
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

SVenskeren SOLO

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Oktober 30, 2012, 08:26:01 pm »

Designmæssigt er de også rigtig fine. Kan dog også godt lide Blueflameperformance's udgave i Carbon med skrå afgang.

Luksus problem.. heldigtvis har du hele laaaange vintern på dig  :innocent:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
« Svar #5 Dato: Oktober 31, 2012, 07:21:05 am »
Jeg er super glad for mine SP Engineering, og så kan man bestille direkte fra dem i England så jeg gav 1400 for en potte.
Lyden er fremragende og de er lækkert lavet.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MKN

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: November 01, 2012, 01:36:16 pm »

Luksus problem.. heldigtvis har du hele laaaange vintern på dig  :innocent:

Hej Johan. 

Du har Yoshimura Carbon potter på din hvis jeg husker korrekt?!? Er du tilfreds med dem?

Jeg er lidt lun på de ixil extreme potter pga designet. Men er Yoshimura potterne af bedre kvalitet?

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #7 Dato: November 01, 2012, 02:06:32 pm »
Jeg kan svare på Johans vegne (jeg havde det samme potter på mit sidste SVin). Ja, jeg har helt klart indtrykket af at Yoshi er bedre kvalitet end Ixil. En af mine venner kørte med Ixil Carbon Oval (se billedet) fra 2008 og det var små detaljer der ikke holdt. Den ene potte tabte en pynteskrue og resten begyndte lige så stille at ruste.

Jeg har selv kørt med Akrapovic, Laser og Yoshi på de cykle rjeg har haft - der har jeg sq aldrig oplevet lignende problemer.

:: EDIT ::

Glemte lige at nævne en ting. Min ven og flere jeg kender har købt deres Ixil potter hos:

http://www.ixilsilencers.co.uk/

... hvor indehaveren hedder Brian Robbins - han er en skide flink fyr og servicen er i top. Min ven der havde problemer med sine potter fik byttet dem uden problemer men måtte betale porto retur til UK!
« Senest Redigeret: November 01, 2012, 02:14:21 pm af skurkenfradallas »
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SVenskeren SOLO

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: November 01, 2012, 02:53:15 pm »
Skurken har ret :-) og lyden er lige som den skal være  :mrgreen:

MKN

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: November 01, 2012, 06:43:35 pm »
Jeg kan svare på Johans vegne (jeg havde det samme potter på mit sidste SVin). Ja, jeg har helt klart indtrykket af at Yoshi er bedre kvalitet end Ixil. En af mine venner kørte med Ixil Carbon Oval (se billedet) fra 2008 og det var små detaljer der ikke holdt. Den ene potte tabte en pynteskrue og resten begyndte lige så stille at ruste.

Jeg har selv kørt med Akrapovic, Laser og Yoshi på de cykle rjeg har haft - der har jeg sq aldrig oplevet lignende problemer.

:: EDIT ::

Glemte lige at nævne en ting. Min ven og flere jeg kender har købt deres Ixil potter hos:

http://www.ixilsilencers.co.uk/

... hvor indehaveren hedder Brian Robbins - han er en skide flink fyr og servicen er i top. Min ven der havde problemer med sine potter fik byttet dem uden problemer men måtte betale porto retur til UK!
Det er lige den potte jeg synes er top fed. Men valget af sku svært. Hehe. Står pt mellem TRS Carbon fra Yoshimura eller den nævnte Ixil Carbon potte.

SVenskeren SOLO

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: November 01, 2012, 06:57:21 pm »
TRS har i min mening et federe/dybere lyd..

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #11 Dato: November 02, 2012, 10:05:42 am »
Jeg ville være skeptisk overfor Ixil potterne i forlængelse af de kvalitetsproblemer jeg har oplevet. De er fede - men det er sq ikke fedt når deres "rustfrie" skruer begynder at ruste. Lyden er fin ligesom Yoshi TRS og ikke for overdrevet.

Yoshi TRS lyder rigtigt godt - jeg var glad for dem fordi de havde en god og dyb lyd uden at det var for meget. Med Sajmons 2-1 rør har de sågar vundet Bulderdag forrige år (så vidt jeg husker). En anden god ting ved dem er at de i deres noprmale opsætning heller ikke larmer for meget og så er det bare super god kvalitet.

Hvis man virkeligt skal have bulder (og for meget af det efter min smag) så er det Blueflame Dual Port (Per), Beowulf (Gregers) eller Laser Duo-Tech (min forrige SV1000). De larmer så meget at man ikke rigtigt kan køre uden hørepropper. Især hvis der samtidigt er et PiperX Stage 2 filter på maskinen.
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

MKN

• Sandt SVin
« Svar #12 Dato: November 02, 2012, 10:37:22 am »
Jeg ville være skeptisk overfor Ixil potterne i forlængelse af de kvalitetsproblemer jeg har oplevet. De er fede - men det er sq ikke fedt når deres "rustfrie" skruer begynder at ruste. Lyden er fin ligesom Yoshi TRS og ikke for overdrevet.

Yoshi TRS lyder rigtigt godt - jeg var glad for dem fordi de havde en god og dyb lyd uden at det var for meget. Med Sajmons 2-1 rør har de sågar vundet Bulderdag forrige år (så vidt jeg husker). En anden god ting ved dem er at de i deres noprmale opsætning heller ikke larmer for meget og så er det bare super god kvalitet.

Hvis man virkeligt skal have bulder (og for meget af det efter min smag) så er det Blueflame Dual Port (Per), Beowulf (Gregers) eller Laser Duo-Tech (min forrige SV1000). De larmer så meget at man ikke rigtigt kan køre uden hørepropper. Især hvis der samtidigt er et PiperX Stage 2 filter på maskinen.
Tak for det gode svar. Jeg tror jeg ryger på Yoshimura TRS så. Sajmons 2-1 rør? Forklaring tak? Hehe. Er det noget han har bikset sammen og hvad vil det hjælpe med?

Jeg har ikke noget andet filter i maskinen så vidt jeg ved, ville det være en god ide at skifte til et PiperX stage 2?

Ps: Skal jeg vælge den der hedder TRS Carbon 3/4 system eller den der hedder TRS Carbon bolt on. Hvad er forskellen? 3-4 systemet er billigere på deres hjemmeside, men det hænger da ikke sammen med at der følger rør med osv?!?!?
« Senest Redigeret: November 02, 2012, 10:52:36 am af MartinN86 »

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #13 Dato: November 02, 2012, 12:04:05 pm »
Jeg tror jeg ryger på Yoshimura TRS så. Sajmons 2-1 rør? Forklaring tak? Hehe. Er det noget han har bikset sammen og hvad vil det hjælpe med?

Ja, det er noget han kan lave på bestilling. Det er bare hvis man hellere bare vil have én potte på cyklen i højre side i stedet for 2. Den larmer desuden mere af det. Mener faktisk at både 1 og 2 pladsen på årets bulderdag kørte med den modifikation.

Jeg har ikke noget andet filter i maskinen så vidt jeg ved, ville det være en god ide at skifte til et PiperX stage 2?

Ja, man kan hive lidt mere ud af maskinen, men det anbefales at den køres ind med eks. PowerCommander hvis man har BÅDE åbne potter og åbent filter. Ellers risikerer man at maskinen får for lidt benzin ift. den mængde luft der passerer igennem motoren (kører for magert og for varm).

Ps: Skal jeg vælge den der hedder TRS Carbon 3/4 system eller den der hedder TRS Carbon bolt on. Hvad er forskellen? 3-4 systemet er billigere på deres hjemmeside, men det hænger da ikke sammen med at der følger rør med osv?!?!?

Du skal bare vælge bolt-on - det rørsystem der sidder på SV'eren er i forvejen rigtigt godt og passer på bolt-on potterne!

MKN

• Sandt SVin
« Svar #14 Dato: November 02, 2012, 12:35:50 pm »
Sådan. Så tror jeg ellers nok lige jeg fik svar på alle mine spørgsmål, hehe.

Jeg har powercommander på cyklen, så måske jeg skulle købe sådan et nyt filter også, og så få kørt den ind på ny, nu hvor jeg også får nye potter.

Anyway, tusind tak for alle jeres svar. Så kan jeg komme lidt videre med at få bragt den til live igen :-)