Forfatter Emne: strømproblem  (Læst 2175 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jerkit

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
  • Bike: Sv650S
strømproblem
« Dato: Oktober 20, 2014, 08:20:48 am »
Hej sv-folk!

Jeg står med en 650 som jeg har kørt 35000+ på, de seneste år.
Der har kun været få problemer som snilt har kunnet løses med egen hånd.

Men her på det seneste har jeg ikke været så pæn med at stille den tørt om natten. - hvilket jeg tror er grunden til problemet beskrevet under.

Her den anden dag ville jeg køre hjem efter en arbejdsdag. Den startede som normal men så ringede mobilen og jeg slukkede den de få minutter jeg brugte på at snakke. Så tænder jeg igen og trykker på startknappen. Lyset i displayet går ud og kan kun få liv i den engang imellem. Ender med jeg bruger en time på at løbe den igang.

Da jeg kom hjem opladede jeg batteriet og opladeren sagde batteriet var defekt.
jeg køber et nyt. Det fungere nogenlunde. Første start havde lidt problemer men det var ikke rigtig noget. Den kørte nogenlunde de næste par dage men med lidt blinkede display når jeg holdt stille.
Her til morgen da jeg ville starte kom der en underlig "strøm" lign. Lyd fra højre bagside af sædet og strømmen på displayet gik. Slukkede og tændtw igen og efter to sekunder kom der lys i displayet og den startede. Men under kørsel blinkede displayet og blinklysende blinkede uregelmæssigt fra rigtig hurtigt til normalt. Lyset foran på vejen dæmpede sig også engang imellem..

Er det fugt eller noget helt andet? Og hvad er en eventuel løsning?

- det rr en 03+ model

Mange tak!

Gufle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 74
Sv: strømproblem
« Svar #1 Dato: Oktober 20, 2014, 11:23:04 am »
Hej Jerkit (haha ... funny name)

Lyder til at det er noget Spændingsregulator problem du har, jeg ved ikke om de nyere modeller har de samme (USELESS) stik som på den gamle (<02 model), men det stik brændte sammen på min.

Det er nok denne jeg vil starte med at tjekke, ved dog ikke hvor den sidder på din maskine.

Ellers er det i gang med at måde igennem på dyret ...

Start den og mål spændingen over batteriet i tomgang, ved 5k omdregninger,

Ved 5k skulle den gerne ligge på 14[V] eller lige der omkring... Hvis meget under, lader din maskine ikke, hvis meget over så er din enstretter toast.

Derefter er det igang med at måle på ensretteren.

Du burde kunne finde hjælp i denne video https://www.youtube.com/watch?v=kDx3zgOLShY
Den hjalp mig da jeg havde problemet.

Hvis det er din regulator, vil jeg råde dig til at købe en nyere mosfett regulator ( så fremt suzuki stadig kører med en regulator af den gamle shunt type!) de er mere pålidelige, men kan kræve lidt modifikation ...

Held og lykke med debugging ... :)

\Gufle
------------
'00 650s Grisling

jerkit

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
  • Bike: Sv650S
Sv: strømproblem
« Svar #2 Dato: Oktober 20, 2014, 01:27:27 pm »
Mange tak for svaret!
Fint beskrevet og med ref.
- så bliver det ikke meget bedre!
Jeg vil se om jeg ikke kan finde noget at måle med, så skal keg nok skrive hvad resulterne blev!

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: strømproblem
« Svar #3 Dato: Oktober 20, 2014, 07:58:52 pm »
Under tanken, lige bagved kronrøret, sidder der et stort, grønt stik. Prøv at skille det ad og se, om et af benene er ved at brænde af.  Hvis det er OK, så spray med kontaktspray og sæt det så sammen igen - hvis det ER brændt af, så lav en ny forbindelse (klip ledningerne på hver side på den forbindelse, der er brændt af, og splejs dem sammen), spray kontaktspray i resten af stikket og sæt det så sammen igen.
/Mads P.