Forfatter Emne: SV1000 vil ikke over 2000 omdrejninger *PROBLEM LØST*  (Læst 3737 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jgo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
SV1000 vil ikke over 2000 omdrejninger *PROBLEM LØST*
« Dato: Oktober 31, 2014, 11:14:45 am »
Hej SV'riddere

Jeg har en flot sort SV1000, som jeg har kørt på hele sommeren uden problemer.

Efter det blev efterår og regnvejr har den ikke kørt så meget, men har mest stået under et dækken i min baggård.

Da jeg ville køre den til vinteropbevaring i denne uge efter ca. 3 ugers stilstand, var den en lille bitte smule svær at starte - den skulle have lidt gas, før den satte i gang - men kørte derudover fint i tomgang.

Den kørte også fint, da jeg fik sat den i gear og tøffede ud af gården, men da jeg kom ud på gaden og gav den lidt mere at leve af, blev den ligesom hængende under 2000 omdrejninger.

Dvs. ligegyldigt hvor meget jeg vred rullen, kunne den ikke komme over 2000 omdrejninger. Ikke at jeg forsøgte SÅ voldsomt, det havde set kønt ud, hvis den pludselig tog fat  :shock:

Problemet var der kun, mens cyklen var i gear - når jeg trak koblingen kunne den fint tage gas.

Hvad pokker kan problemet være?!

Min umiddelbare tanke er enten et dødt batteri eller et tilstoppet benzinfilter, men inden jeg render ud og investerer i reservedele, vil jeg gerne høre jeres bud!

Mvh Jesper
« Senest Redigeret: April 08, 2015, 10:16:48 am af jgo »

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: SV1000 vil ikke over 2000 omdrejninger
« Svar #1 Dato: Oktober 31, 2014, 01:57:47 pm »
Hej Jesper,

tro ikke batteriet er problemet, ellers vil du ikke kunne få liv i den..

men lige for at forstå problemet.
i 1st gear går den max 2000rpm og når du trækker koblingen er der ingen problemer med at komme over?

tomgang ligger på 12~1500rpm?

hvordan har olien det?

info info, :D
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

jgo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Sv: SV1000 vil ikke over 2000 omdrejninger
« Svar #2 Dato: Oktober 31, 2014, 02:09:44 pm »
Hej Jesper,

tro ikke batteriet er problemet, ellers vil du ikke kunne få liv i den..

men lige for at forstå problemet.
i 1st gear går den max 2000rpm og når du trækker koblingen er der ingen problemer med at komme over?

tomgang ligger på 12~1500rpm?

hvordan har olien det?

info info, :D

Tomgangen ligger på ca. 1200 - lidt lavere mens den er kold, og særligt nu hvor det er blevet koldt i vejret.

Olien blev skiftet for 2 måneder siden, så den bør være frisk.

Det er korrekt forstået, at cyklen ikke kan stige i omdrejninger så længe den er i gear - jeg prøvede både 1. og 2., så det er ikke det - men godt vil tage gas, når koblingen er trukket.

Som bonusinfo skød den også temmelig meget, når den var i gear. Det føltes i øvrigt præcis som om jeg havde ramt omdrejningsbegrænseren allerede ved 2000 rpm.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: SV1000 vil ikke over 2000 omdrejninger
« Svar #3 Dato: Oktober 31, 2014, 02:39:34 pm »
op på en baghjuls løfter, tjek hvordan baghjulet og kæden er i fri gear
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

jgo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Sv: SV1000 vil ikke over 2000 omdrejninger
« Svar #4 Dato: Oktober 31, 2014, 03:08:56 pm »
Hmm det gør jeg selvfølgelig, når jeg kommer hjem.

Men jeg bakkede selv cyklen ud fra sin plads med håndkraft, og der bemærkede jeg ikke, at den kørte anderledes/dårligere, end den tidligere har gjort.

Jeg skal ikke kunne afvise, at den kørte lidt mere trægt, uden at jeg opdagede det, men den slæbte i hvert fald ikke baghjulet under sig, så motoren burde vel have kunne tvinge hjulet rundt med mere end 2000 omdrejninger?

På min sidste SV kørte jeg engang "fast" ude midt i krydset ved Nørre Allé/Tagensvej (et kæmpe kryds) fordi bagbremsen havde hængt, mens jeg kørte og var blevet varmere og varmere, indtil den satte sig helt fast. Der mærkede jeg ikke noget til, at motoren markant tabte trækkraft, før i de sidste sekunder op til at baghjulet stod HELT stille  :oops:


T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: SV1000 vil ikke over 2000 omdrejninger
« Svar #5 Dato: November 01, 2014, 10:39:59 am »
Jeg ville starte med at gennemgå brændstoflinjen, det lyder som om den ikke får brændstof nok.
Når den skyder, er det normalt tegn på mager blanding.

Jeg har oplevet at kunne trække motoren op i omdrejninger uden belastning, men lige så snart der kom noget belastning på, så mistede den momentet.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

jgo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Sv: SV1000 vil ikke over 2000 omdrejninger
« Svar #6 Dato: December 02, 2014, 10:38:23 am »
Nå, jeg skylder måske lige at vende tilbage med en opdatering på problemet.

Det viste sig at være vand - masser af vand - i benzinen fra et utæt tankdæksel  :whatever:

Samtidig havde jeg også fået druknet tændrørene i min iver for at starte geden, så de er også skiftet, og nu kører den igen. Eller indtil videre står den stille og venter på bedre vejr, men den KAN køre igen  :D

Men sikke noget hø at tømme tanken. Det kunne godt være lavet smartere.

Tak for svarene herinde. T. Brun havde havde ret.