Forfatter Emne: Spørgsmål til SV1000N  (Læst 3616 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

madskoelby

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 79
Spørgsmål til SV1000N
« Dato: Juni 13, 2016, 10:49:18 pm »
Hej med jer,

Jeg har brug for at vide hvor højt en SV1000N skal stå i tomgang når den er driftsvarm? Den har det med at gå ud når den er kold og jeg skal stå og gasse lidt op før den vil passe selv, tidligere sælger snakkede lidt om at den var justeret lidt i tomgang, men hvor gør jeg dette?

Ydermere ryster den nogle gange (meget lidt)  når jeg bremser med forbremsen, primært ved lave hastigheder, der er en forgaffel på fra en GSXR og Black Widow skiver, kan der være slør i kronrøret eller er der andet jeg skal tjekke efter?

Den kan godt smide et par dråber olie over 2-3 dage, hvad bør jeg tjekke først? Oliekøleren ser ud til at lide lidt under det, kan jeg tjekke om den er utæt?

På forhånd tak.

Hilsen Mads
« Senest Redigeret: Juni 13, 2016, 11:06:45 pm af madskoelby »

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2704
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Spørgsmål til SV1000N
« Svar #1 Dato: Juni 13, 2016, 11:57:05 pm »
Tomgang skal være 1250-1350 når den er varm - så går den ikke ud.

Der KAN være slør i kronrørslejerne - det kontrolleres ved at skubbe forhjulet op mod f.eks en væg og skiftevis trykke fremad på styret, og så slippe igen. Den må ikke klonke fra lejerne når du gør det.

Angående oliespild, så start med at tørre den HELT ren nedenunder, for derefter at holde øje med hvor den starter med at være fugtig henne. (høhø).

Den må ikke spilde olie - period. Kommer det fra oliekøleren, så vil det jo dryppe fra den - og så skifter man den hvis ikke det bare er en af tætningsringene på slangerne..
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

madskoelby

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 79
Sv: Spørgsmål til SV1000N
« Svar #2 Dato: Juni 17, 2016, 11:17:51 am »
Tak for respons - jeg får den tørret godt af søndag og så følger jeg op herefter.

Den står ved ca. 1350 når den er varm, men problemet er heller ikke når den er varm, men nærmere når den er kold, her er jeg nødt til at stå og gasse lidt op for "lige at få den i gang", kan jeg gøre noget her?

skrat

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
  • Bike: Sv1000
Sv: Spørgsmål til SV1000N
« Svar #3 Dato: September 19, 2016, 02:30:02 pm »
Min gik også i stå kold og lunken, fik justeret ventiler så var det problem ovre.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Spørgsmål til SV1000N
« Svar #4 Dato: September 20, 2016, 02:43:35 pm »
Dråberne kan også være fra koblingsslavecylinderen... Den er kendt for at have en utæt pakning...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4