Forfatter Emne: Blackbird med turbo  (Læst 5122 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Blackbird med turbo
« Dato: Marts 07, 2006, 10:38:58 am »
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1186

Dansk mc med turbo.
230 hk  :shock:

Respekt for det  8)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Blackbird med turbo
« Svar #1 Dato: Marts 07, 2006, 10:41:39 am »
Mener Powermeet i nogle år er blevet vundet vundet af en gut på en R1 med turbo.
Og hvis jeg ikke husker meget galt vandt den samme gut med en turbo-bus (416,4 hk)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Blackbird med turbo
« Svar #2 Dato: Marts 07, 2006, 11:51:41 am »
Citat fra: B2
Mener Powermeet i nogle år er blevet vundet vundet af en gut på en R1 med turbo.
Og hvis jeg ikke husker meget galt vandt den samme gut med en turbo-bus (416,4 hk)


Ja jeg har godt læst om Busa'en, men så vidt jeg husker blæste han toppakningen allerede inden konkurrencen, så det er næppe en mc til "hverdagsbrug".

I teksten til billederne af blackbirden står hvordan han har kørt på ferie m.m., det er da lidt mere imponerende synes jeg.  :)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Blackbird med turbo
« Svar #3 Dato: Marts 07, 2006, 12:56:49 pm »
Respekt.. - Savner også min golf med turbo..

èn gang turbo, altid turbo (holder mig dog til bilerne) :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Blackbird med turbo
« Svar #4 Dato: Marts 07, 2006, 01:41:15 pm »
Citat fra: Jesper Jensen
Respekt.. - Savner også min golf med turbo..

èn gang turbo, altid turbo (holder mig dog til bilerne) :)



Pfffff - biler  :twisted: Så er det her det foregår --> http://www.hi-speed.dk/2phpBB/index.php

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Blackbird med turbo
« Svar #5 Dato: Marts 07, 2006, 01:58:00 pm »
Citat fra: runes-mc.dk


I teksten til billederne af blackbirden står hvordan han har kørt på ferie m.m., det er da lidt mere imponerende synes jeg.  :)


Det er faktisk slet ikke så hårdt for motoren at at have turbo på. (jo selvfølgelig når du båler den max af.. ) men ved hverdagskørsel og lange rolige ture, er det ligefør det slider mindre på motorens levetid.

Fordi når man har turbo på, så sænker man kompressionen betydeligt, ved at lave forbrændingskammeret større, ellers ville den eksplodere når turboen smider mere derind, end den cyklen originalt er designet til.
Det vil sige motoren faktisk ik er særlig presset når man bare ligger og "tøffer" rundt til daglig..

Om lillemor køber den forklaring som en valid grund til investering og forlængelse af levetiden , ja det er så op til jer, hvor dygtige i er til at forklare den  :wink:

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Blackbird med turbo
« Svar #6 Dato: Marts 07, 2006, 03:13:15 pm »
Både Kawasaki, Honda, Yamaha og Suzuki lavede fra slut 70'erne til midt 80'erne maskiner med fabriksmonteret turbo eks. Kawa GPZ750Turbo - hvorfor mon de holdt op med det??  :roll:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Blackbird med turbo
« Svar #7 Dato: Marts 07, 2006, 03:48:07 pm »
Citat fra: Capone
Både Kawasaki, Honda, Yamaha og Suzuki lavede fra slut 70'erne til midt 80'erne maskiner med fabriksmonteret turbo eks. Kawa GPZ750Turbo - hvorfor mon de holdt op med det??  :roll:


Mit bud er at de vel fandt vel ud af at motorteknologierne i 90'erne ku få samme effekt uden Turbo.

+ at turbo er heller ik så smart til en MC, fordi det er svært at kontrollere hvornår den "slår til" .. Det er ikke super fedt når man gerne vil accellere ud af at sving, der er kontrol af trækket nemlig alt afgørende.

Men det er jo sjovt at kunne øge hestekræfterne så meget  :D

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Blackbird med turbo
« Svar #8 Dato: Marts 07, 2006, 04:34:03 pm »
Citat fra: Luske

+ at turbo er heller ik så smart til en MC, fordi det er svært at kontrollere hvornår den "slår til" .. Det er ikke super fedt når man gerne vil accellere ud af at sving, der er kontrol af trækket nemlig alt afgørende.


My thoughts exactly!  :wink:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Blackbird med turbo
« Svar #9 Dato: Marts 07, 2006, 04:49:37 pm »
Citat fra: Luske
Citat fra: Capone
Både Kawasaki, Honda, Yamaha og Suzuki lavede fra slut 70'erne til midt 80'erne maskiner med fabriksmonteret turbo eks. Kawa GPZ750Turbo - hvorfor mon de holdt op med det??  :roll:


Mit bud er at de vel fandt vel ud af at motorteknologierne i 90'erne ku få samme effekt uden Turbo.

+ at turbo er heller ik så smart til en MC, fordi det er svært at kontrollere hvornår den "slår til" .. Det er ikke super fedt når man gerne vil accellere ud af at sving, der er kontrol af trækket nemlig alt afgørende.

Men det er jo sjovt at kunne øge hestekræfterne så meget  :D

Rigtigt, men idag har de jo fundet på at sætte en lille motor på turboen der holder møllen oppe i omdrejninger, så der ikke er særlig stor turboeffekt.
Men igen, det er jo næsten ligemeget med de heste de kan drive ud af en motor idag, og stadig have noget der minder om bundtræk :shock:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Blackbird med turbo
« Svar #10 Dato: Marts 07, 2006, 05:47:49 pm »
Citat fra: Capone

Pfffff - biler  :twisted: Så er det her det foregår --> http://www.hi-speed.dk/2phpBB/index.php


Altid rart med en sviner - tak! ;)  :?:
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Blackbird med turbo
« Svar #11 Dato: Marts 07, 2006, 10:28:11 pm »
Citat fra: Jesper Jensen
Citat fra: Capone

Pfffff - biler  :twisted: Så er det her det foregår --> http://www.hi-speed.dk/2phpBB/index.php


Altid rart med en sviner - tak! ;)  :?:


np. Jeg ved du kan ta' det ;)  :P

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Blackbird med turbo
« Svar #12 Dato: Marts 08, 2006, 08:39:50 am »
Jeg ved der har været lavet et monster af en MC med dieselmotor :shock:
Men med den moderne teknologi i dag og netop TURBO gad vide om der snart kommer en TDI motorcykel.
Effekten kunne sagtens laves :?:
Gul SV 650S K5

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Blackbird med turbo
« Svar #13 Dato: Marts 08, 2006, 08:32:24 pm »
Der er faktisk lavet en MC med diesel, det var en LUPO motor de havde skruet i et stel. Den så faktisk OK ud. Skal lige rode i arkiverne for at finde bladet.
Og i det nye super bike er der en der arbejder for Dale Erhardt INC. (NASCAR), han har peppet en busa op til 475 hypper, og den kører så lige 260 mile i timen. Og den er street legal (i USA). Men lige lidt hurtig omregning giver det så 418 km/t. Tænk under en time så er man på Nørrebrogade til Bakkeåbning  :shock:
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Blackbird med turbo
« Svar #14 Dato: Marts 08, 2006, 09:36:30 pm »
Citat fra: LSJ
Der er faktisk lavet en MC med diesel, det var en LUPO motor de havde skruet i et stel. Den så faktisk OK ud. Skal lige rode i arkiverne for at finde bladet.


Men selvom at de pumper den RET godt, så havner den jo ikke på meget mere end 100HK og så vejer selve motoren vel 100kg?

Men sjovt projekt.. - Helle for en SV'er med en RB26BETT-motor :)  :P
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.