En anden fordel ved kasko, som man måske glemmer, er at mekkeren kan påbegynde udbedrelse af din mc med det samme, hvis du har været indblandet i et uheld og det ikke er din skyld.
Lad os sige, at du bliver påkørt af en bil, der er ingen personskade, men cyklen skal til mekkeren. Det var ikke din skyld, men bilistens.
Med kasko: du sender cyklen til mekkeren - din forsikring lægger ud og indkræver beløbet hos den skyldiges forsikringsselskab.
Uden Kasko: du skal selv have fat i den skyldiges forsikringsselskab og få dem til at vedkende sig skylden (det kan tage tid) og cyklen kan så komme til at stå stille imens.
Jeg var selv ude for en tåbe, som mente han skulle skifte vognbane - han var direkte årsag til at jeg måtte lave en glidende opbremsning med siden henad asfalten. Klovnen ville så frasige sig sin skyld midt i det hele - men det endte 9 måneder senere med at skylden blev hans.
Hvis jeg ikke havde haft Kasko på, og dermed fik cyklen reppet med det samme, ja så kunne jeg have stået uden cykel et stykke tid.
***************'
Runa forsikring kan også være værd at kontakte, hvis du opfylder medlemskravene.
https://www.runa.dk/BaseWeb/CgiRelayS.exe