Forfatter Emne: Overhaler du?  (Læst 8722 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Overhaler du?
« Dato: Maj 04, 2006, 09:42:14 am »
Overhaler du imellem bilerne når der er trafikkø?
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Overhaler du?
« Svar #1 Dato: Maj 04, 2006, 10:07:42 am »
Jeg har (og har haft de sidste fire år ) fornøjelsen af ge bugt motorvejen både morgen og aften.
Og jeg smutter ofte op i mellem rækkerne når det hele går i stå.

Jeg gør det efter et par "regler" jeg har udviklet gennem tiden.  :wink:

1. Rækkerne skal være tætte, d.v.s der skal ikke være for store huller mellen bilerne i de to rækker jeg vil op imellem. Årsagen er den at de "friske" bilister lynhurtigt smutter over i sådan et hul, og det sker i 95% af gangene UDEN at se sig for  :evil:

2. Rækkerne skal ikke køre hurtigere end ca 40Km/t, og skal helst holde nogenlunde samme hastighed. For stor fartforskel på rækkerne bringer igen de "friske" bilister på banen  :?

3. Vejen/vejret skal helst være tørt. Våde striber er noget lort, og et vådt visir gavner ikke just overblikket :wink:

4. Vores venner med blå blink, skal helst ikke være til stede. :wink:   Det skulle (men hvor står det ? være tilladt at trille langsomt op mellem stillestående rækker, så længe man holder sig i samme vognbane, og til venstre for bilen man passerer. Et par sving skulle også tollereres, men lidt mere og det er "slalom" = Klip  :?
Generelt holder jeg mig dog i skindet, for jeg gider bare ikke få en bøde/klip, fordi en eller anden betjent har en dårlig dag.

Mine "regler" virker sikkert som det rene tøsekørsel på nogen, men de har forhindret en hver form for uheld og bøder i køerne de sidste fire år  8)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Overhaler du?
« Svar #2 Dato: Maj 04, 2006, 10:57:57 am »
Jeg gør også brug af ovenstående... men er lidt forsigtig efter de nye regler..  Ved sgu ikke helt hvad man kan tillade sig.


Uforsvarlig forbikørsel/slalomkørsel (§ 24, stk. 1)
Du får et klip, hvis du kører slalom kørsel eller laver hasarderet forbikørsel i tæt trafik. Bøde: 1000 kr.

Hvis trafikken er tæt og kører i flere rækker, så din hastighed bestemmes af de forankørende, må du ikke skifte vognbane, medmindre du skal

svinge ved vejkryds
svinge bort fra kørebanen uden for vejkryds
af på en frakørsel
ned på vejen fra en tilkørsel
standse eller parkere
eller hvis

antallet af vognbaner formindskes, dvs. vognbanerne sammenflettes.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Overhaler du?
« Svar #3 Dato: Maj 04, 2006, 11:01:48 am »
i JYLLAND er KØER sådan nogle der går på marken..... :lol:  :lol:

heldigvis......
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Overhaler du?
« Svar #4 Dato: Maj 04, 2006, 11:40:40 am »
Jeg har stemt at jeg gør det når bilerne holder helt stille, men da jeg ikke oplever kø til/fra arbejde og undgår det på "fornøjelsesturene", så tror jeg kun jeg har gjort det en enkelt gang eller to.

Min holding er dog at bilister ikke er til at stole på da de ikke kan/vil se os, så hvorfor tage chancen  :?:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Overhaler du?
« Svar #5 Dato: Maj 04, 2006, 01:17:59 pm »
Må indrømme at jeg gør det meget – tror jeg kan miste otte klip på at køre til work !!! især motorvejen med vejarbejde er jo skabt til at køre mellem kolonerne..

Men forsøger altid at køre venstre om i sammen bane – dog er der altid nogle botnakker i nogle overophedet, gamle lorte spande, forklædt bage flere lag T-hansen lort. Der ikke vil have man overhæler og placer sig total åndet på kørebanen !!   :twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Overhaler du?
« Svar #6 Dato: Maj 04, 2006, 01:23:31 pm »
Citér
Bongers
.. dog er der altid nogle botnakker i nogle overophedet, gamle lorte spande, forklædt bage flere lag T-hansen lort. Der ikke vil have man overhæler og placer sig total åndet på kørebanen !!  


Går også under navnet "Bonderøve" !!

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Overhaler du?
« Svar #7 Dato: Maj 04, 2006, 02:47:36 pm »
Jeg kører så'en set efter de samme regler som B2  :D  :D
Men er dog blevet meget forsigtig med de nye klippekort regler  :(  :(
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Overhaler du?
« Svar #8 Dato: Maj 04, 2006, 09:41:30 pm »
B2 regler her.
Bilister er for sindsyge...eller mange af dem er. Oplever gang på gang, dag efter dag at man bliver overset. Også selvom jeg ikke placerer mig i blinde vinkler.
Det er mærkeligt når man kan se bilistens øjne i hendes sidespejl...så bliver der bare trukket ud, uden blink.

Pas på venner, pas på. Vi ved som regel godt hvem der har skylden,men det er os det gør ondt på.

/Jonas

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Overhaler du?
« Svar #9 Dato: Maj 04, 2006, 10:00:58 pm »
Citér
Dommeren
Bilister er for sindsyge...eller mange af dem er. Oplever gang på gang, dag efter dag at man bliver overset. Også selvom jeg ikke placerer mig i blinde vinkler.
Det er mærkeligt når man kan se bilistens øjne i hendes sidespejl...så bliver der bare trukket ud, uden blink.

Pas på venner, pas på. Vi ved som regel godt hvem der har skylden,men det er os det gør ondt på.
Oplevede et af de tilfælde for meget nylig  :?
Kørte i venstre bane på en to-sporet vej (Ballerup Boulevard) i tæt morgentrafik, og så pludselig en idiot (mand) trække ind i min bane.
Det er sjovt som det hele lige med et sker i slowmotion, jeg nåede at kikke i spejlet, (og så en anden bil lige bag mig), trække HELT ud til autoværnet, bunde hornet, og derefter bremse så jeg ikke røg over autoværnet   :shock:

Behøver jeg at nævne at mit humør blev ret ondskabsfuldt  :evil:
Men da jeg ikke havde lyst til at gengælde hans mordforsøg, nøjedes jeg med at give hans dør en hilsen fra min str. 44, da jeg 200m senere skulle dreje fra  :twisted:
Jeg håber bulen minder ham om at se sig for en anden gang !
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Overhaler du?
« Svar #10 Dato: Maj 04, 2006, 10:22:20 pm »
Nu er jeg en af dem der køre til København fra Hillerødmotorvejen ...

I bil tager det godt 5 kvarter !!!!!!!!

På det blå lyn tager det 35 min og parkering er gratis !

Ellers ...

Jeg kører faktisk efter B2 regler !!

Er der nogen æggeskalder herinde der kan give et bud på de faktiske regler ?
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Overhaler du?
« Svar #11 Dato: Maj 04, 2006, 10:24:19 pm »
Citér
Citér
Dommeren
Bilister er for sindsyge...eller mange af dem er. Oplever gang på gang, dag efter dag at man bliver overset. Også selvom jeg ikke placerer mig i blinde vinkler.
Det er mærkeligt når man kan se bilistens øjne i hendes sidespejl...så bliver der bare trukket ud, uden blink.

Pas på venner, pas på. Vi ved som regel godt hvem der har skylden,men det er os det gør ondt på.
Oplevede et af de tilfælde for meget nylig  :?
Kørte i venstre bane på en to-sporet vej (Ballerup Boulevard) i tæt morgentrafik, og så pludselig en idiot (mand) trække ind i min bane.
Det er sjovt som det hele lige med et sker i slowmotion, jeg nåede at kikke i spejlet, (og så en anden bil lige bag mig), trække HELT ud til autoværnet, bunde hornet, og derefter bremse så jeg ikke røg over autoværnet   :shock:

Behøver jeg at nævne at mit humør blev ret ondskabsfuldt  :evil:
Men da jeg ikke havde lyst til at gengælde hans mordforsøg, nøjedes jeg med at give hans dør en hilsen fra min str. 44, da jeg 200m senere skulle dreje fra  :twisted:
Jeg håber bulen minder ham om at se sig for en anden gang !


Det skete for mig i dag, bare ude på motorvejen mellem motorvejsbroen fra Amager til udfletningen ved Vallensbæk - med 125km/h.

Jubelidiot i en kassevogn - kørte om foran og gav ham en 'hilsen' indtil jeg var sikker på at han havde set mig.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Overhaler du?
« Svar #12 Dato: Maj 04, 2006, 11:25:34 pm »
Det der med en eller anden vilkårlig størrelse støvle ind i døren på de kære madkasser er vist ikke helt lovligt. I værste fald er det nok hærværk.

Men helt ærligt... når de idioter laver sådan noget, ønsker jeg virkelig at jeg havde en stor tung nittebesat gauntlet, som jeg kunne smadre ind gennem deres siderude. http://www.skdld.dk  :evil:  :evil:  :evil:
Noget af det tætteste jeg har været på, og en oplevelse som står lysende klart i min erindring, var en stor Volvo som havde trukket over i en særskilt venstresvingsbane for at dreje. Endnu mens bilen rullede, ombestemte han sig, og trak lige ud mod mig. Jeg nåede heldigvis forbi, og flipped the bird. Idioten sad fandensparkme og snakkede i mobiltelefon! :evil:  :evil:  :evil:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Benjii

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
Overhaler du?
« Svar #13 Dato: Maj 05, 2006, 12:37:51 am »
Jeg melder mig også på B2 reglerne.. og nok endnu mere forsigtig nu med min nye maskine og de dumme klippekort regler.
MASTURBATING IS NOT A CRIME!!!

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Overhaler du?
« Svar #14 Dato: Maj 05, 2006, 12:49:55 am »
Citér
Det der med en eller anden vilkårlig størrelse støvle ind i døren på de kære madkasser er vist ikke helt lovligt. I værste fald er det nok hærværk.


Sidespejlet er også fint at sparke af som hilsen... det kan man jo med rette gøre, de bruger dem jo alligevel ikke. (det er dog noget nemmere når man kører på naked bikes, med mere oprejst stilling)