Hej Gutter !
jeg sidder lige med en slem pine... jeg er ved af samle min gaffelben, og fordi jeg er lidt uerfaren og lige skulle se hvorda og hvorledes man nu liiige samler pisset igen, fik jeg basket den øverste bøsning i. altså uden at inderbenet var i !! ..det er noget rigtig pis for den nederste bøsning kan jo ikke gå forbi den øverste bøsning...
kan I følge mig ??
nåmen jeg skal have den øverste bøsning op igen.. og den sidder satme fast.. nogen gode råd til at få den op igen ????
Hmm.. det er jo ikke så godt!
Nu sidder jeg og kigger i henholdsvis en Haynes manual til en CB750 four, og en SV1000 værksteds manual - og for begge gælder det, at når man skiller gaffelbenene ad, så skal de samles i samme rækkefølge. Der står ingen af stederne at man skal være særlig opmærksom på noget som det du beskriver. Så mon ikke det kan lade sig gøre at skille det ad igen.
Så vidt jeg kan forstå, er den bøsning du taler om den der sidder lige over fjederen, er det korrekt?
Den skal i følge manualen ved afmontering uden videre kunne fjernes, men det forudsætter selvfølgelig at der er fjedertryk.
Så du skal jo nok have et eller andet træk fra neden, men uden at ramme siderne af yderbenet. Det eneste bud jeg lige kan komme på, skulle være en tamp tovværk hvor du løst binder en knude som kan føres igennem bøsningen, og derefter strammes op under den. Det kan måske gøre det?
Under alle omstændigheder skal du passe på med hvad du gør. Undgå også at varme på yderbenet, hvis det er faldet ind - jeg er ikke sikker på det er noget det ville have godt af.
Ærger du dig over du ikke sendte skidtet til Wilbers for en ombygning m/ fjedre og olie til 169,-€ +porto ???