Forfatter Emne: Turbo-Busaer er skræmmende! (se/lyt)  (Læst 3094 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Turbo-Busaer er skræmmende! (se/lyt)
« Dato: August 17, 2006, 03:13:30 pm »
http://www.youtube.com/watch?v=tKWjztW9nUk

Uha-da-da... Kan nu bedre lide en V2'er. Hvis man har tilstrækkeligt store dødsønsker er det da muligt at montere turbolader på en SV'er? Har i hørt om nogle eksempler? Kan ikke finde noget på Google...

/Jakob
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Turbo-Busaer er skræmmende! (se/lyt)
« Svar #1 Dato: August 17, 2006, 03:20:11 pm »
Trods den forlængede bagsvinger er det sgu imponerende at han holder forhjulet i nærheden af asfalten  :D
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Turbo-Busaer er skræmmende! (se/lyt)
« Svar #2 Dato: August 17, 2006, 03:25:26 pm »
Rørføringen er lidt besværrlig da udstødningsmanifolden har udgang på begge sider af blokken (hvor en R4'er har det hele på samme side)

Du kan tro at jeg har kigget meget på små møller (evt. fra en Kawa GPZ750turbo) - men det bliver for omstændigt (du skal også have benzintilførsel og MEGET andet)

Ville gerne kunne realisere det til vinter.. - men der mangler nok lidt $$$ (det kommer hurtigt til at koste 15K hvis man laver ALT selv)

Den bliver også farlig hvis den danner ladetryk i et sving hvor du giver den gas.. - POW og den er væk :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Turbo-Busaer er skræmmende! (se/lyt)
« Svar #3 Dato: August 17, 2006, 03:29:19 pm »
Derudover ved jeg ikke hvor meget stempler kan holde til?

Kunne være sjovt at montere det og så evt. kun køre med 0.3bar tryk (så toppakning heller ikke eksploderer)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Turbo-Busaer er skræmmende! (se/lyt)
« Svar #4 Dato: August 17, 2006, 05:55:49 pm »
Derudover ved jeg ikke hvor meget stempler kan holde til?
Du kan bruge propperne fra (meget apropos) en 'Busa. De to cykler har nøjagtig samme boring.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Turbo-Busaer er skræmmende! (se/lyt)
« Svar #5 Dato: August 18, 2006, 09:31:42 am »
Derudover ved jeg ikke hvor meget stempler kan holde til?
Du kan bruge propperne fra (meget apropos) en 'Busa. De to cykler har nøjagtig samme boring.

Og du tror ikke at Suzuki bare har valgt at bruge samme stempler til de 2 maskiner?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Turbo-Busaer er skræmmende! (se/lyt)
« Svar #6 Dato: August 18, 2006, 12:03:01 pm »
Derudover ved jeg ikke hvor meget stempler kan holde til?
Du kan bruge propperne fra (meget apropos) en 'Busa. De to cykler har nøjagtig samme boring.
Og du tror ikke at Suzuki bare har valgt at bruge samme stempler til de 2 maskiner?
Jeg tror det ikke, men ved det selvfølgelig ikke. Jeg har bare et par gange hørt/læst om, at man forskellige steder har brugt Busa-stempler i SV'ere, da de bedre skulle kunne tåle mosten. Hvilket nok ikke ville være tilfældet, hvis stemplerne er nøjagtig ens.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Turbo-Busaer er skræmmende! (se/lyt)
« Svar #7 Dato: August 18, 2006, 12:22:23 pm »
Jeg har bare et par gange hørt/læst om, at man forskellige steder har brugt Busa-stempler i SV'ere, da de bedre skulle kunne tåle mosten. Hvilket nok ikke ville være tilfældet, hvis stemplerne er nøjagtig ens.

Lyder spændende..! - Hvad var det du måtte slippe for din motor?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Turbo-Busaer er skræmmende! (se/lyt)
« Svar #8 Dato: August 18, 2006, 12:35:13 pm »
Jeg har bare et par gange hørt/læst om, at man forskellige steder har brugt Busa-stempler i SV'ere, da de bedre skulle kunne tåle mosten. Hvilket nok ikke ville være tilfældet, hvis stemplerne er nøjagtig ens.

Lyder spændende..! - Hvad var det du måtte slippe for din motor?
Knap 6400,-
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...