Jeg har igennem 2-3 tankfulde 95 oktan fra JET ved Svanemøllen St. oplevet dårlig tomgang, tendens til ikke at ville starte (noget der mindede om en druknet motor), kraftigt nedsat ydelse, "backfire", dårlig gas-respons, moderat kraftig benzinlugt ved lyskryds og andre ophold og endelig en underlig hul motorlyd...
Jeg troede at der var noget galt med karburatoren og regnede med enten at det skulle laves på garantien eller at jeg skulle straffes kontant for det MEN...
I dag kørte jeg bevidst tanken mere eller mindre tom. Derefter futtede jeg (ja, sådan lød det) over til Shell og tankede en fuld tank af deres Gucci V(uitton)-Power benzin. Et produkt som jf. mine fordomme om at der ingen forskel er på benzin var temmeligt dyr.
Herefter kørte jeg en lille tur på 20 km. igennem Budding, Lyngby, Klampenborg, Hellerup og KBH og kunne efter 30 minutters kørsel mærke at min forsvundne ydelse langsomt kom tilbage. Ligeledes er alle de andre skavanker også mirakuløst forsvundet! Jeg har dog ikke prøvet at koldstarte endnu - men glæder mig til at prøve i morgen!
Konstatering - man får åbenbart hvad man betaler for!
Er der nogen af jer der har haft lignende oplevelser med jeres respektive SVin og tilhørende "foder"?
/Jakob