Forfatter Emne: Vinterprojekter  (Læst 20186 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Vinterprojekter
« Svar #45 Dato: September 30, 2006, 08:24:15 am »
Tænk at i nænner at spamme min fine tråd med ord som Aprilia  :cry: :cry:

Går faktisk selv med små tanker om familieforøgelse... Men det varer vist lidt, før min bankdame synes, at Gixx skal have en søster  :x :x

SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #46 Dato: September 30, 2006, 10:38:38 am »
Tænk at i nænner at spamme min fine tråd med ord som Aprilia  :cry: :cry:

Går faktisk selv med små tanker om familieforøgelse... Men det varer vist lidt, før min bankdame synes, at Gixx skal have en søster  :x :x

Beklager så mye...
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Brian Lund

• Roadracer
« Svar #47 Dato: September 30, 2006, 12:39:15 pm »
Jeg gad rigtig godt bygge en USD forgaffel på min over vinteren, men det er sgu' lidt svært når den skal til vinteropbevaring hos en forhandler :(

Æv hvor gad jeg godt have et hus med garage.
SV1000S K6 - blå.

Corlin

• Gæst
« Svar #48 Dato: September 30, 2006, 07:41:58 pm »
Tjaa jeg kan da røbe at den bliver skilt ad til vinter og bl.a får nye farver, nye fodhviler konsoller, nye bremseslanger, nyt kædekit osv. Bagenden er allerede bygget om/fjernet og de nye Yoshimura TRS potter blev sendt fra Californien i går. Der kommer formentligt også en Nikko de-restricter og en powercommander på men det er mere for sjov.
Og så bliver de forreste blinklys helt fjernet og sat op foran i kåben.
Affjedringen skal der også gøres noget ved da den ganske enkelt er for blød uanset opsætning for Damn hvor den ryster ved hurtig retnings skift og opbremsning. - og nej det er ikke min vægt.

He he

Hilsen Bjørn

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #49 Dato: Oktober 01, 2006, 08:57:45 am »
en Nikko de-restricter

Hvad er det/hvad kan den??
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #50 Dato: Oktober 01, 2006, 12:45:54 pm »
en Nikko de-restricter

Hvad er det/hvad kan den??
Sakset direkte fra Rune's site, for pudsigt nok er det den første kildeangivelse der dukker op, når man søger Google for Nikko G-pack (som er det samme som de-restricter).

"Nikko G-Pack fjerner den restriktion der er programmeret i tændingssystemet til at overholde støj- og miljøkrav i 2. og 3. gear."

Nu er de fleste af os så efterhånden blevet enige om, at omtalte restriktion ikke eksisterer på danske SVin (det er, iflg. Suzuki Japan, ene og alene lavet på amerikanske og schweiziske udgaver). Så der er ikke noget at "de-restricte", og derfor lidt spild af penge at købe den omtalte Nikko G-pack.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

fldahl

• Roadracer
  • the devil made me do it...
« Svar #51 Dato: Oktober 02, 2006, 02:59:52 pm »
Jeg har overvejet, at montere endnu et horn.. Ud over de to VoxBell Bitune's, jeg installerede i sommers..

Måske, det bliver et Stebel Nautilus..

:innocent:
Nu uden tohjulet liv...

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #52 Dato: Oktober 02, 2006, 03:04:02 pm »
Bruker ikke hornet jeg.. Har hatt bruk for det et par ganger men har i stedet trykket på starteren...  :oops:

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

fldahl

• Roadracer
  • the devil made me do it...
« Svar #53 Dato: Oktober 02, 2006, 03:07:00 pm »
Bruker ikke hornet jeg..

Jeg bruger heller ikke hornet meget.. Men NÅR det så skal bruges, så synes jeg, det er vigtigt, at det sende et meget tydeligt signal...
Nu uden tohjulet liv...

Capone

• Sandt SVin
« Svar #54 Dato: Oktober 03, 2006, 04:21:26 pm »
Bruker ikke hornet jeg.. Har hatt bruk for det et par ganger men har i stedet trykket på starteren...  :oops:

Bruger det heller ikke. Istedet vrider jeg gashåndtaget så den skriger til himlen. (larmer iøvrigt mere end standard hornet).

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #55 Dato: Oktober 03, 2006, 04:39:40 pm »

Bruger det heller ikke. Istedet vrider jeg gashåndtaget så den skriger til himlen. (larmer iøvrigt mere end standard hornet).

Det virker også bra....;)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

Corlin

• Gæst
« Svar #56 Dato: Oktober 06, 2006, 08:01:10 pm »
Hej igen

Det er fuldstændigt rigtigt at SV´eren er begrænset/dæmpet fra fabrikkens side til nogle lande. Mest af alt fordi den ikke må skyde i udstødningen, lyder åndsvagt men det er faktisk et problem i specielt USA. Groft sagt er en De-restricter programmeret til at tillade indput fra motorindsprøjtningens computer uanset hvad signal den får.
Dog med nogle begrænsninger som jeg ikke gider komme ind på her. En de-restricter er derimod ret essentiel når vi taler mapping/programmer fra en power commander som vi jo selv til en hvis grad kan indstille. Man kan vel argumenterer at en powercommander uden ophævelse af fabrikkens begrænsninger for holdbarhed er ligegyldig.
Derfor en de-restricter.

I virkeligheden kunne jeg skrive flere sider om dette men jeg må indrømme at jeg ikke orker og desuden ville ingen gide læse det.

Det sjove er bare at vi selv kan lege lidt med diverse programmer for luft/benzin fyldninger og dermed eksperimenterer lidt med Svinet.
Endnu sjovere er det selvfølgelig at man selv kan skrive programmer til ovenstående hvis man altså har mod på det.

God weekend

Corlin

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #57 Dato: Oktober 08, 2006, 04:54:13 pm »
- Ompakning af mine udstødninger
- Vandslibning og efterfølgende polering af forrør
- en rigtig grundig vask og polering (incl.: kåbe afmonteret, alle stik skildt ad og smurt, kabler smurt, alle kroge frigjort for vej- og kædesnask)

- Hvis der bliver råd, så udskiftning af fjedre for/bag + servicering af øvrig indmad i forgaffelen. (drømmer om Traxxion cartridge til gafflen)
- Ny læderdragt (Jeg ved det, jeg har snakket om det i en længere årerække, men nu SKAL det være...)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Corlin

• Gæst
« Svar #58 Dato: November 16, 2006, 12:59:46 am »
Hmm. undrer mig over at flere ikke har svaret i denne tråd. SVea spørger om noget af det helt essentielle. Projekter for vinteren. Mange svarer at de vil vaske cyklen.
Ved godt at vores skatte og afgifts niveau i danmark begrænser mange til det helt store men nettet er altså opfundet. Jeg modtog for noget tid siden mine nye Yoshimura TRS potter fra Californien til en samlet pris af kr. 4800 inkl. alt. (til en SV1000) Altså under halv pris i forhold til danmark. Mange andre ting er nu bestilt fra udlandet og på vej til priser de danske forhandlere slet ikke kan følge med på. At jeg så mere eller mindre har fået inddraget visa kortet af konen er en anden sag.
Jeg vil selvfølgelig ikke røbe alle mine projekter lige nu men kan da røbe at jannik har været yderst behjælpelig med råd til et af projekterne. Tusind tak Jannik.

Der må da være flere som planlægger/drømmer om et eller andet.

Et SVin skal betragtes som et hvidt lærred man kan udtrykke sig på.
Nå ja man kan vist også køre på den.

Til sidst vil jeg lige udtrykke min store sympati for bl.a B2 som er i gang med et fantastisk projekt i øjeblikket. Følger meget med i udviklingen.

Corlin

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #59 Dato: November 16, 2006, 01:07:24 am »
Jeg vil selvfølgelig ikke røbe alle mine projekter lige nu men kan da røbe at jannik har været yderst behjælpelig med råd til et af projekterne. Tusind tak Jannik.
Du er velkommen...  :wink: :wink: :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing