Forfatter Emne: UDSTØDNING SV1000N  (Læst 10931 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

palle SV1000N K6

• Søndagskører
  • **
UDSTØDNING SV1000N
« Dato: November 29, 2006, 12:37:16 pm »
Jeg undrer mig over hvilken udstødning jeg skal vælge til min 1000N K6 - jeg har set Yoshimura har nogle fine bolt-ons - bla. carbon TRS (skal helst være cardon da min SV er piv sort). Men, jeg ønsker en lyd der er dyb og måske kan holde sig tæt på lovens grænser (jeg ved ikke om det er tilfældet med Yoshimura´en).

Er der andre alternativer. Det skal bemærkes at jeg generelt ikke har fokuseret specielt på sounds fra udstødninger - jeg har kun haft SV´en siden maj 2006 (efter 15 års pause), og jeg er rigtig glad for den. Mangler dog lidt brummen fra den dejlige tocylindrede maskine.

Og så lige en sidste ting - behøver man at ændre på indsprøjtningen og/eller betyder det alverden, når man i princippet går efter lyd og udseende på udstødningen istedet for performance.
« Senest Redigeret: November 29, 2006, 12:58:49 pm af palle SV1000N K6 »
GSX1400, K7

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
Re: UDSTØDNING SV1000N
« Svar #1 Dato: November 29, 2006, 01:30:12 pm »
Hej Palle

Velkommen til.
Det er stille mange gange det spørgsmål. Vi har lavet en lille video, hvor du kan høre de forskellige udstødninger og se, hvad de giver...
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=3044.0

Håber det hjælper dig lidt på vej.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #2 Dato: November 29, 2006, 03:17:02 pm »
Jeg undrer mig over hvilken udstødning jeg skal vælge til min 1000N K6 - jeg har set Yoshimura har nogle fine bolt-ons - bla. carbon TRS (skal helst være cardon da min SV er piv sort). Men, jeg ønsker en lyd der er dyb og måske kan holde sig tæt på lovens grænser (jeg ved ikke om det er tilfældet med Yoshimura´en).
det bliver vist svært at holde sig inden for lovens rammer med alle mærker, med mindre du har en baffler(lille ekstra dæmper som skrues indeni, i den ene eller anden ende af potten)

Er der andre alternativer.  Mangler dog lidt brummen fra den dejlige tocylindrede maskine.
masser !! det nemmeste ville dog være hvis det var lækkert solskinsvejr 20 grader og du mødte os til en søndagstur eller lign...
Og så lige en sidste ting - behøver man at ændre på indsprøjtningen og/eller betyder det alverden, når man i princippet går efter lyd og udseende på udstødningen istedet for performance.
ikke nødvendigvis, hvis du kun skifter potterne burde en justering ikke være nødvendig, men det kan dog forekomme spørg din lokale mekaniker, i tilfælde af at du også skifter til et andet luftfilter end standard, vil jeg med min ringe viden, helt klart mene, at det tur hos justereSvendsen vil være påkrævet  :thumbsup:

palle SV1000N K6

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: Januar 18, 2007, 10:59:55 am »
Nu har jeg købt et par Leo Vince EVO11 oval carbon bolt-on, hos MO bikeparts i Tyskland. Jeg fandt forhandleren på det tyske SV forum, hvor han skulle være "der Leo König". Prisen er EUR550,00 inkl. forsendelse. Priserne er steget en lille smule pga. generelle materiale prisstigninger.

Jeg afventer nu at modtage pakken fra Tyskland.

GSX1400, K7

Damage

• Gæst
« Svar #4 Dato: Januar 18, 2007, 11:58:39 am »

Jeg har en SV1000Sk6 og jeg har kørt både med Yoshimura TRS og MIVV. (min første SV1000SK6 blev stjålet)

Jeg synes Yoshi´erne lyder højere men MIVV er dybere. Mht. justering af indsprøjtningen så var BEGGE
mine SV´er for mager i blandingen efter skift af udstødning også selv om der ikke er blevet skiftet luftfilter!
SV´eren er stillet lidt mager i start og mellem området fra fabrikken for at overholde EU miljøkrav og det
bliver ikke bedre når man skifter udstødning.
Mine SV´er blev stillet til at give 5% mere benzin i start og mellem området...og det kan ses på testbænken.
Jeg fik testet og justeret min SV´er hos FA. Moto-sport, det kostede 500,-...det er billigt og de ved bestemt
hvad de laver...det er godt givet ud!
Du kan se mine test resultater i Gallery (mit galleri hedder Damage).  :wink:

Kilosfau

• Gæst
« Svar #5 Dato: Januar 27, 2007, 12:45:24 am »
SV´eren er stillet lidt mager i start og mellem området fra fabrikken for at overholde EU miljøkrav og det
bliver ikke bedre når man skifter udstødning.

Det er vist meget forskelligt fra cykel til cykel, efter at jeg havde skiftet til Akrapovic bolt-on og Pipercross luftfilter fik jeg Mr. Dyno til at smide en PC3 på og justere den og han justerede den ned stort set i alle felter .. den gik alt for fed ved høje omdrejninger  :oops:

reol aben fra reinhardt

• Plastikrocker
« Svar #6 Dato: Januar 27, 2007, 11:45:12 am »
jeg har selv samme cykel som dig, sort 1000 n k6 og jeg kører som en af de få med mivv fuld racing system titanium potter.. forskellen med at det er hele systemet og ikke kun potterne gør den store forskel, min bror har nemlig kun bolts on af samme art så der kan vi hører forskellen..
de lyder simpelthen så man er ved at komme i bukserne hver evig eneste gang jeg starter den op..
ren førnøjelse every time....
de komer så også til en lidt højere pris end de alm, omkring 13 jern.. men det er sku det hele værd..
kan hjælpe dig med anskaffelsen måske....
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #7 Dato: Januar 27, 2007, 11:48:43 am »
Nu har jeg købt et par Leo Vince EVO11 oval carbon bolt-on, hos MO bikeparts i Tyskland. Jeg fandt forhandleren på det tyske SV forum, hvor han skulle være "der Leo König". Prisen er EUR550,00 inkl. forsendelse. Priserne er steget en lille smule pga. generelle materiale prisstigninger.

Jeg afventer nu at modtage pakken fra Tyskland.

hey hva ville prisen være i dk for de potter???
Du skal bare være varsom om dine cabon potter med udskiftning af uld.
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #8 Dato: Januar 29, 2007, 07:47:44 am »
Du skal bare være varsom om dine cabon potter med udskiftning af uld.

Udskiftningen af ulden er ikke anderledes med carbon end andre potter, og de skal skiftes lige så ofte så der er ikke forskel på det!  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

palle SV1000N K6

• Søndagskører
  • **
« Svar #9 Dato: Januar 29, 2007, 02:52:24 pm »
Den billigste pris jeg har fundet i DK er ca. 4.800,00 + fragt. Det var dog 2006 pris. Man skal regne med min. ca. 5% stigning 2007 på grund af de øgede materiale omkostninger. Rustfri stål er steget 70% på 12 mdr. !!, og det bliver ikke billigere. De sidste 5 dage er rustfrit stål steget yderligere 15%, på grund af Nickel prisernes himmelflugt.

Jeg har forespurgt forhandleren i Tyskland om ulden, hvilket ikke skulle give anledning til bekymring iflg. ham.

Vi må se om jeg skal have den forbi et rullefeldt - nogen i Nordsjælland/København der kan anbefales ?
GSX1400, K7

KBO

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #10 Dato: Februar 28, 2007, 09:58:57 am »
Jeg har et lille sidespørgsmål til denne tråd:

Jeg kan se at der en god slat penge at spare på selv at indkøbe en ny potte

Hvad kræves det for selv at skifte en slip-on/bolt-on potte på sin SV'er?

Jeg har ti tommelfingre og havde tænkt mig at lade værksted klare indkøb og montering, men hvis det ikke kræver den store tekniske snilde samt værktøj, så er det måske noget man selv kan kaste sig ud i.

Men skal man ikke have dyret på rullefelt uanset hvad?

Damage

• Gæst
« Svar #11 Dato: Februar 28, 2007, 10:18:54 am »

Jeg har ti tommelfingre og havde tænkt mig at lade værksted klare indkøb og montering, men hvis det ikke kræver den store tekniske snilde samt værktøj, så er det måske noget man selv kan kaste sig ud i.

Jo der skal bruges værktøj, men det er ikke svært... :)

Mht. rullefelt så er det en god idé for at være på den sikre side, SV´erne står lidt magert i benzin blandingen.
Men der er også nogle som kører med andre potter og ikke har været på rullefelt...  :undecided:

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #12 Dato: Februar 28, 2007, 12:58:42 pm »

Hvad er det for en SV´er du har?

SV1000 er bolt´on og er svinenemt Læs: kan godt gøres selv om man har 10 tommelfingre

SV650 slip´on og er normalt lidt sværre, afhængig af den potte du vil have på har af system for samling.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

KBO

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #13 Dato: Februar 28, 2007, 01:58:18 pm »

Hvad er det for en SV´er du har?

SV1000 er bolt´on og er svinenemt Læs: kan godt gøres selv om man har 10 tommelfingre

SV650 slip´on og er normalt lidt sværre, afhængig af den potte du vil have på har af system for samling.
[/quote]

Jeg har ikke en SV'er endnu, men er ved at forberede investering af en funklende ny SV1000N til foråret.

Men hvis du siger at det svinenemt ser jeg ingen grund til at give flere tusinde kroner til forhandleren for at få maskinen leveret med en anden potte.

Hvad med Yoshimura 2-1 potte. Er det også nemt at smide på?

Kilosfau

• Gæst
« Svar #14 Dato: Februar 28, 2007, 02:41:24 pm »
Hvad med Yoshimura 2-1 potte. Er det også nemt at smide på?

Nemt vil jeg ikke kalde det, Yoshi 2-1 er jo et komplet system så der skal du have hele systemet skiftet  :tie:

Men derfra og så til at kalde det svært, der er også et godt stykke vej... Jeg ville ihvertfald selv ikke være nervøs for at gå i krig  :mrgreen: